    From: JAM <j...@y...com>
    Newsgroups: pl.misc.samochody
    Subject: Re: Renesans Amerykanow
    Date: Mon, 22 Mar 2010 07:37:15 -0700 (PDT)

    On Mar 22, 10:07 am, "bratPit[pr]" <k...@o...pl> wrote:

    > c z, wydaje sie ze jedyne co mozna powiedziec, ze to sukces dzialan
    > marketingowych na rzecz motoryzacji rodzimej w US, a byc moze tez pewnej
    > swiadomosci tamtejszego konsumenta?

    Nie ma idealnych statystyk rynkowych. One wszystkie opieraja sie na
    opinii klientow co czesto jest lekko znieksztalcone poprzez potoczne
    opinie a jak rowniez przez to, ze rozne marki maja klientow o innych
    wymaganiach. Rzetelne firmy staraja sie to eliminowac w swoich
    statystykach ale zapewne zawsze jest to tylko do pewnego stopnia udana
    sztuka. Toyota zapwne w najblizszych latach troche straci na swojej
    pozycji poprzez wydarzenia ostatnich miesiecy i utrate zaufania
    publicznego. Natomiast trudno jest zyskac pozycje, jezeli sie
    faktycznie nie poprawilo produktu. Takie przypadki raczej sie nie
    zdarzaja wiec fakt, ze Amerykanie wypdaja dobrze musi oznaczac
    faktyczna poprawe jakosci.

    > jezeli chodzi o wyniki badan usterkowosci to jestem sceptyczny o tyle, ze
    > mam wlasne obserwacje dot. tego aspektu z punktu widzenia pracy w branzy i
    > studiowania tychze publikacji - byc moze wynika to z nieadekwatnosci wynik w
    > tych badan z europy zachodniej (a takich jest jednak wiekszosc) do naszego
    > rynku motoryzacyjnego,
    > brat

    Naprawde adekwatne statystyki to statystyki napraw gwarancyjnych.
    Niestety sa one tajemnica przemyslowa producentow i sie ich nie
    publikuje. W USA gwarancja jest udzielana na minimum 3 lata a na
    uklady napedowe czesto na 5 lat. Takie okresy czasu daja juz bardzo
    dobre i rzetelne statystyki dla porownania jakosci samochodow
    przynajmniej w ramach jednej firmy. Niekiedy ma sie taka mozliwosc,
    gdy produkuje sie wspolny model nawet gdy firmy nie sa ze soba
    zwiazane tak jak Mazda z Fordem czy Nissan z Renault. Na przyklad
    Toyota produkowala do poczatku tego roku wspolnie z GM model Toyota
    Matrix / Pontiac Vibe, ktory byl w zasadzie konstrukcja Toyoty. GM
    mial wiez wglad w staystyki naprawcze tego konkretnego modelu Toyoty i
    mogl porownac je ze swoimi. Co ciekawe, przed tym modelem byl inny
    produkt Toyoty sprzedawany pod marka Toyota Corolla / Chevrolet Prizm.
    To byl ten sam samochod, skladany w tej samej fabryce na tej samej
    tasmie produkcyjnej a roznil sie tylko naklejkami firmowymi. W
    ankietach J.D Power produkt sprzedawany pod marka Chevrolet zawsze
    wypadal troche gorzej niz Corolla co potwierdza fakt, ze klienci
    sugeruja sie czesto marka pojazdu odpowiadajac na ankiety jakosci.

    JAM
    http://marchel.home.comcast.net/