  • 1. Data: 2010-03-22 12:05:53
    Temat: Renesans Amerykanow
    Od: JAM <j...@y...com>

    http://businesscenter.jdpower.com/JDPAContent/CorpCo
    mm/News/content/Releases/pdf/2010034-vds2.pdf

    JAM
    http://marchel.home.comcast.net/

  • 2. Data: 2010-03-22 13:49:48
    Temat: Re: Renesans Amerykanow
    Od: "bratPit[pr]" <k...@o...pl>

    > http://businesscenter.jdpower.com/JDPAContent/CorpCo
    mm/News/content/Releases/pdf/2010034-vds2.pdf

    ze niby hamerykanskie dorównaly japoncom tylko amerykanie o tym nie wiedza i
    takie raporty maja ich przekonac zeby "buy american"?
    ciekawe ile w tym marketingu a ile prawdy?
    brat

  • 3. Data: 2010-03-22 14:10:38
    Od: JAM <j...@y...com>

    On Mar 22, 8:49 am, "bratPit[pr]" <k...@o...pl> wrote:
> [...]
    > takie raporty maja ich przekonac zeby "buy american"?
    > ciekawe ile w tym marketingu a ile prawdy?

    Ta firma od lat prowadzi ta statystyke. ich statystyki w glownej
    mierze polegaja na badaniach opinii uzytkownikow a wiec populacji
    raczej nie sprzyjajacej markom amerykanskim znanym dotad z jakosci
    ustepujacej Japonczykom. Japonce w zasadzie do tego roku zdobywlay
    wiekszosc gornych miejsc w tej statystyce. To pierwszy rok, kiedy
    amerykanskie pojawily sie zdecydowanie na gorze listy w takiej ilosci.
    Co do tego, ze nowe konstrukcje amerykanskie sa coraz lepsze
    potwierdza sie w wielu niezaleznych zrodlach.

    Co do inercji klienta, to akurat zjawisko znane od w marketingu od
    wielu lat. Dlatego tak wazny jest Brand Name. Wystarczy popatrzec na
    to, gdzie znajduje sie na tej liscie Scion. To przeciez tez Toyota,
    tylko pod marka, ktora sie klientowi nie kojarzy z jakoscia Toyoty.
    Zaskakuje strasznie niska pozycja Mazdy, ktora od lat nie wypadala w
    tej statystyce az tak zle. Generalnie szary konsumer nie kojarzy Mazdy
    z Fordem i traktuje ja jak inne Japonczyki, czyli automatycznie
    "wspaniale". Zadziwiajacy jest tez spadek Audi. Pare lat temu to Audi
    byl najlepszym niemieckim produktem. Mercedes zanotowal natomiast
    widoczna poprawe. Dwa lata temu to Mercedes dolowal. VW nie wspominam,
    bo VW regularnie zamyka te liste od dolu.

    JAM

  • 4. Data: 2010-03-22 15:07:50
    Od: "bratPit[pr]" <k...@o...pl>

> [...]

    > Co do tego, ze nowe konstrukcje amerykanskie sa coraz lepsze
    > potwierdza sie w wielu niezaleznych zrodlach.

    cóz, wydaje sie ze jedyne co mozna powiedziec, ze to sukces dzialan
    marketingowych na rzecz motoryzacji rodzimej w US, a byc moze tez pewnej
    swiadomosci tamtejszego konsumenta?
    jezeli chodzi o wyniki badan usterkowosci to jestem sceptyczny o tyle, ze
    mam wlasne obserwacje dot. tego aspektu z punktu widzenia pracy w branzy i
    studiowania tychze publikacji - byc moze wynika to z nieadekwatnosci wyników
    tych badan z europy zachodniej (a takich jest jednak wiekszosc) do naszego
    rynku motoryzacyjnego,
    brat

  • 5. Data: 2010-03-22 15:37:15
    Od: JAM <j...@y...com>

    On Mar 22, 10:07 am, "bratPit[pr]" <k...@o...pl> wrote:

    > c z, wydaje sie ze jedyne co mozna powiedziec, ze to sukces dzialan
    > marketingowych na rzecz motoryzacji rodzimej w US, a byc moze tez pewnej
    > swiadomosci tamtejszego konsumenta?

    Nie ma idealnych statystyk rynkowych. One wszystkie opieraja sie na
    opinii klientow co czesto jest lekko znieksztalcone poprzez potoczne
    opinie a jak rowniez przez to, ze rozne marki maja klientow o innych
    wymaganiach. Rzetelne firmy staraja sie to eliminowac w swoich
    statystykach ale zapewne zawsze jest to tylko do pewnego stopnia udana
    sztuka. Toyota zapwne w najblizszych latach troche straci na swojej
    pozycji poprzez wydarzenia ostatnich miesiecy i utrate zaufania
    publicznego. Natomiast trudno jest zyskac pozycje, jezeli sie
    faktycznie nie poprawilo produktu. Takie przypadki raczej sie nie
    zdarzaja wiec fakt, ze Amerykanie wypdaja dobrze musi oznaczac
    faktyczna poprawe jakosci.

> [...]
    > tych badan z europy zachodniej (a takich jest jednak wiekszosc) do naszego

    Naprawde adekwatne statystyki to statystyki napraw gwarancyjnych.
    Niestety sa one tajemnica przemyslowa producentow i sie ich nie
    publikuje. W USA gwarancja jest udzielana na minimum 3 lata a na
    uklady napedowe czesto na 5 lat. Takie okresy czasu daja juz bardzo
    dobre i rzetelne statystyki dla porownania jakosci samochodow
    przynajmniej w ramach jednej firmy. Niekiedy ma sie taka mozliwosc,
    gdy produkuje sie wspolny model nawet gdy firmy nie sa ze soba
    zwiazane tak jak Mazda z Fordem czy Nissan z Renault. Na przyklad
    Toyota produkowala do poczatku tego roku wspolnie z GM model Toyota
    Matrix / Pontiac Vibe, ktory byl w zasadzie konstrukcja Toyoty. GM
    mial wiez wglad w staystyki naprawcze tego konkretnego modelu Toyoty i
    mogl porownac je ze swoimi. Co ciekawe, przed tym modelem byl inny
    produkt Toyoty sprzedawany pod marka Toyota Corolla / Chevrolet Prizm.
    To byl ten sam samochod, skladany w tej samej fabryce na tej samej
    tasmie produkcyjnej a roznil sie tylko naklejkami firmowymi. W
    ankietach J.D Power produkt sprzedawany pod marka Chevrolet zawsze
    wypadal troche gorzej niz Corolla co potwierdza fakt, ze klienci
    sugeruja sie czesto marka pojazdu odpowiadajac na ankiety jakosci.

  • 6. Data: 2010-03-22 15:43:55
    Od: "Cavallino" <c...@k...pl>

    Uzytkownik "JAM" <j...@y...com> napisal w wiadomosci
    n.googlegroups.com...
> [...]

    >Takie przypadki raczej sie nie
    >zdarzaja wiec fakt, ze Amerykanie wypdaja dobrze musi oznaczac

    Nie.
    Moze oznaczac pogorszenie sie jakosci konkurencji - w tym przypadku
    japonskiej.
    Albo nawet mniemania o niej.

    >W ankietach J.D Power produkt sprzedawany pod marka Chevrolet zawsze
    >wypadal troche gorzej niz Corolla co potwierdza fakt, ze klienci
    >sugeruja sie czesto marka pojazdu odpowiadajac na ankiety jakosci.

    Ano wlasnie.
    A teraz ma miejsce sukcesywne pogorszenie opinii o japoncach.

  • 7. Data: 2010-03-22 15:58:19
    Od: szwagier <k...@p...fm>

    bratPit[pr] pisze:

> [...]
    > wiedza i takie raporty maja ich przekonac zeby "buy american"?
    > ciekawe ile w tym marketingu a ile prawdy?

    Hmmm..rozmowa z kumpela z USA sprzed jakis 3 tygodni:
    "Musze sprzedac to g..no i nikt juz nigdy nie namowi mnie na Honde".
    Jezdzi Civicem :/

    szwagier

  • 8. Data: 2010-03-22 18:01:22
    Od: JAM <j...@y...com>

    On Mar 22, 10:43 am, "Cavallino" <c...@k...pl> wrote:
> [...]
    >

    > Ano wlasnie.
    > A teraz ma miejsce sukcesywne pogorszenie opinii o japoncach.

    Na razie klopoty ma wylacznie Toyota. Honda nadal ma wysoka opinie.
    Pozostale japonskie firmy nigdy nie mialy az tak wysokiej marki jak
    tandem T-H.

    JAM

  • 9. Data: 2010-03-22 19:24:56
    Od: Borys Pogoreło <b...@p...edu.leszno>

    Dnia Mon, 22 Mar 2010 15:58:19 +0100, szwagier napisał(a):

    > Hmmm..rozmowa z kumpela z USA sprzed jakis 3 tygodni:
    > "Musze sprzedac to g..no i nikt juz nigdy nie namowi mnie na Honde".
    > Jezdzi Civicem :/

    A kumpela jak ma na imię? ;-)

    --
    Borys Pogoreło
    borys(#)leszno,edu,pl

  • 10. Data: 2010-03-22 19:57:30
    Od: Mario <c...@s...onet.pl>

    szwagier pisze:

> [...]
    >
    > Hmmm..rozmowa z kumpela z USA sprzed jakis 3 tygodni:
    > "Musze sprzedac to g..no i nikt juz nigdy nie namowi mnie na Honde".

    no co Ty? przecież hjapońskie są najlepsze na świecie :-D ;-)

    pozdrawiam
    mario