  • Data: 2021-05-12 21:56:08
    Temat: Re: Robię B96...
    Od: MF <n...@n...noproblem.invalid> szukaj wiadomości tego autora

    On 11/05/2021 08:34, sirapacz wrote:

    > ....pierwsze zderzenie miałem już w wydziale komunikacji (filii).
    > Muszę zrobić nr PKK... normalnie da się to zrobić online przez
    > PWPW...ale nie dla starostwa piaseczyńskiego.
    >
    > Nic to... idę do WK po umówieniu godziny wizyty...
    > Uproszczony dialog, w oryginale z wieloma powtórzeniami:))
    >
    > "(...) jaką pan chce kategorię?
    > -B96.
    > -Nie ma takiej kategorii
    > -Jest. B96 rozszerzająca uprawnienia.
    > podeszła jakaś dziewczyna - kierowniczka albo inszy supervisor.
    > D: jaką pan chce kategorię?
    > -B96
> [...]

    Rozporządzenie Ministra Infrastruktury i Budownictwa z dnia 20 maja 2016
    r. w sprawie wzorów dokumentów stwierdzających uprawnienia do kierowania
    pojazdami (Dz.U. 2016 poz. 702)
    <http://isap.sejm.gov.pl/isap.nsf/DocDetails.xsp?id=
    WDU20160000702> w §
    2. ust. 1) ustala wzór prawa jazdy i jego opis - patrz Zał. 1 do ww.
    rozporządzenia.
    W tymże załączniku, w części II Opis wzoru, w p-cie 2.2.3 nazywa to
    ,,ograniczenia" i dalej stwierdza co następuje:
    W polach kolumny oznaczonej liczbą 12 umieszcza się liczbowe oznaczenia
    kodów i subkodów, które określają następujące ograniczenia w korzystaniu
    z uprawnień lub *informacje dodatkowe*:
    37) 96 - pojazdy kategorii B łączone z przyczepą, której dopuszczalna
    masa całkowita przekracza 750 kg, przy czym dopuszczalna masa całkowita
    takiego zestawu pojazdów przekracza 3500 kg, ale nie przekracza 4250 kg;

    Dla mnie to kategoria B z kodem 96, ale czepianie się nazwy, czy to
    kategoria, czy to coś, to już urzędniczyzm. Tak samo czepianie się wieku
    prawa jazdy.

    Ja to znalazłem w ?15 min. Urzędasy, które w tym siedzą, powinny się
    połapać szybciej. No ale urzędnik to nie zawód, to stan umysłu.

    --
    MF