  • 1. Data: 2021-05-11 09:34:24
    Temat: Robię B96...
    Od: sirapacz <n...@s...pl>

    ....pierwsze zderzenie miałem już w wydziale komunikacji (filii).
    Muszę zrobić nr PKK... normalnie da się to zrobić online przez
    PWPW...ale nie dla starostwa piaseczyńskiego.

    Nic to... idę do WK po umówieniu godziny wizyty...
    Uproszczony dialog, w oryginale z wieloma powtórzeniami:))

    "(...) jaką pan chce kategorię?
    -B96.
    -Nie ma takiej kategorii
    -Jest. B96 rozszerzająca uprawnienia.
    podeszła jakaś dziewczyna - kierowniczka albo inszy supervisor.
    D: jaką pan chce kategorię?
    -B96
    D: a jaka to kategoria?
    -uprawnia do holowania cięższych przyczep
    D: chodzi panu o B+E?
    -nie. B96.

    Po mniej więcej takim monologu chłopak obsługujący mój problem choć
    niekompetentny, to jednak przejął się i zaczął intensywnie dzwonić do
    macierzystej jednostki, gdzie dostał z grubsza potrzebne informacje.

    "(...) bo pan ma takie bardzo stare prawo jazdy, plastikowe zalaminowane
    i nie ma jego zdjęcia w systemie."

    Poczułem się staro jak oglądał je z każdej strony- fakt, sfatygowane
    przez 21 lat ale ważne:)

    Muszę zrobić badania lekarskie - ponoć bez tego ani rusz....

    ciąg dalszy nastąpi.

  • 2. Data: 2021-05-11 10:32:30
    Temat: Re: Robię B96...
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    On Tue, 11 May 2021 09:34:24 +0200, sirapacz wrote:
    > ....pierwsze zderzenie miałem już w wydziale komunikacji (filii).
    > Muszę zrobić nr PKK... normalnie da się to zrobić online przez
    > PWPW...ale nie dla starostwa piaseczyńskiego.

    Momen ... nie powinno to byc w gminie ?

> [...]
    > -B96
    > D: a jaka to kategoria?
    > -uprawnia do holowania cięższych przyczep

    Bo to nie jest kategoria, tylko jakis "dodatek" :-)
    Ale troche dziwne, ze w WK o tym nie slyszeli ... choc moze ... po co
    to komu, nikt nie chce

    > Po mniej więcej takim monologu chłopak obsługujący mój problem choć
    > niekompetentny, to jednak przejął się i zaczął intensywnie dzwonić do
    > macierzystej jednostki, gdzie dostał z grubsza potrzebne informacje.

    Hm, a ta macierzysta jednostka to co? Starostwo wlasnie?

    I teraz dostaniesz PJ wazne 10 lat :-(

    J.

  • 3. Data: 2021-05-11 21:25:35
    Od: sirapacz <n...@s...pl>

    ...badania lekarskie...
    Moja mętna pamięć podpowiada mi, że pierwsze badania lekarskie 20 lat
    temu wyglądały tak: widzi pan tablicę? tak. Proszę o to zaświadczenie.

    Teraz...ankieta...pomiar glukometrem...przedreptałem do drugiego
    gabinetu...ciśnienie....oczka...dostałem prikaz jazdy w okularach w
    kwitach...spowiedź z urazów, operacji, leków itd.... spowiedź z tego po
    co mi te lejce, co będę nimi robił i czy oby nie zawodowo...

    pół godziny mnie maglowali zanim dostałem świstek... i to komercyjnie za
    200pln :)

    dzizaz...

    jedyny plus, że badania dostałem bezterminowe.

  • 4. Data: 2021-05-11 21:27:51
    Od: sirapacz <n...@s...pl>

    > Momen ... nie powinno to byc w gminie ?
    no teraz muszę w filii starostwa w mojej gminie
    > Bo to nie jest kategoria, tylko jakis "dodatek" :-)

    kategoria - pytalem w wordzie

    > Ale troche dziwne, ze w WK o tym nie slyszeli ... choc moze ... po co
    > to komu, nikt nie chce

    przyczepiarze jeżdżą na krzywy ryj - do pierwszego dzwona (regres)

    > Hm, a ta macierzysta jednostka to co? Starostwo wlasnie?

    tak

    > I teraz dostaniesz PJ wazne 10 lat :-(

    15, ale lejce bezterminowe. Tylko plastik muszę wymieniać.
    I tak zmusiliby mnie do wymiany za bodaj 12 lat

  • 5. Data: 2021-05-12 10:01:16
    Od: "T." <k...@i...pl>

    W dniu 2021-05-11 o 21:25, sirapacz pisze:
> [...]
    > 200pln :)
    >
    > dzizaz...
    >
    > jedyny plus, że badania dostałem bezterminowe.

    Auta na drodze to ja jeszcze widzę... Ale znaki, jak zmienię okulary ;-)
    T.

  • 6. Data: 2021-05-12 10:44:11
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    On Tue, 11 May 2021 21:27:51 +0200, sirapacz wrote:

    > no teraz muszę w filii starostwa w mojej gminie
    >
    > kategoria - pytalem w wordzie

    Spytaj w innym wordzie.

    https://www.word.waw.pl/egzaminy/kategorie-prawa-jaz
    dy/kat-b-96

    Taa ... no to teraz i ja zglupialem.
    Kod, hihi, ograniczenia 96, czy kategoria B96 ...

    > przyczepiarze jeżdżą na krzywy ryj - do pierwszego dzwona (regres)

    albo po prostu nie przekraczaja 3.5t, albo robia B+E.

    Macierzysta jednostka jest UG :-)

    J.

  • 7. Data: 2021-05-12 10:48:02
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    On Tue, 11 May 2021 21:25:35 +0200, sirapacz wrote:
    > ...badania lekarskie...
    > Moja mętna pamięć podpowiada mi, że pierwsze badania lekarskie 20 lat
    > temu wyglądały tak: widzi pan tablicę? tak. Proszę o to zaświadczenie.

    A to akurat roznie bywalo.
    Potem zepchneli na specjalistow od PJ czy MP, i bywalo jeszcze
    rozniej.

> [...]
    > co mi te lejce, co będę nimi robił i czy oby nie zawodowo...
    >
    > pół godziny mnie maglowali zanim dostałem świstek... i to komercyjnie za

    No ale to zle czy dobrze?

    U mnie jakas spoldzielnia lekarska robila, to w pakiecie bylo badanie
    krwi, okulista i ten lekarz "specjalista" ... tak po prawdzie, to czy
    pacjent poprawnie odczytuje tablice moglby sprawdzic bez okulisty.

    J.

  • 8. Data: 2021-05-12 11:57:52
    Od: RoMan Mandziejewicz <r...@p...pl.invalid>

    Hello J.F,

    Wednesday, May 12, 2021, 10:48:02 AM, you wrote:

    [...]

    > U mnie jakas spoldzielnia lekarska robila, to w pakiecie bylo badanie
    > krwi, okulista i ten lekarz "specjalista" ... tak po prawdzie, to czy
    > pacjent poprawnie odczytuje tablice moglby sprawdzic bez okulisty.

    Tablicę tak, ale stan soczewki, ciała szklistego i dna oka musi ocenić
    okulista w głębszym badaniu. Szczególnie u ludzi starszych :P

    --
    Best regards,
    RoMan

  • 9. Data: 2021-05-12 12:02:29
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    On Wed, 12 May 2021 11:57:52 +0200, RoMan Mandziejewicz wrote:
> [...]
    >
    > Tablicę tak, ale stan soczewki, ciała szklistego i dna oka musi ocenić
    > okulista w głębszym badaniu. Szczególnie u ludzi starszych :P

    Jak zrobisz PJ za mlodu i bedziesz mial bezterminowe, to juz zaden
    okulista nie bedzie tego musial pozniej oceniac ...

    J.

  • 10. Data: 2021-05-12 14:18:12
    Od: RoMan Mandziejewicz <r...@p...pl.invalid>

    Hello J.F,

    > Jak zrobisz PJ za mlodu i bedziesz mial bezterminowe, to juz zaden
    > okulista nie bedzie tego musial pozniej oceniac ...

    Zrobiłem nie za młodu, mam bezterminowe, ale jak narozrabiam, to mogą
    skierować na badanie i na pewno dostanę wtedy krótki termin.

    --
    Best regards,
    RoMan