  • 271. Data: 2016-02-19 08:46:06
    Temat: Re: Rondo
    Od: szerszen <s...@t...pl>

    On Thu, 18 Feb 2016 23:23:25 +0100
    "Lucenty" <l...@o...pl> wrote:

    > Napiszę bardziej precyzyjnie.
    > Zjeżdżając z skrzyżowania C-12 rondo, zmieniasz kierunek
    > ruchu i jedziesz w prawo w stosunku do kierunku ruchu
    > dookoła wyspy.

    Kiedy do Ciebie dotrze, że jesteś w "mylnym błędzie". C12 masz oznaczone przynajmniej
    3 typy skrzyżowań na których ruch odbywa się różnie.

    Są ronda turbinowe o których sam wspomniałeś.
    Są klasyczne ronda o ruchu okrężnym, czytaj po ogkręgu, gdzie ruch rzeczywiście
    okrąża wyspę i zjeżdzając z obwiedni migasz w prawo bo sygnalizujesz zjazd z
    obwiedni.
    Wreszcie mamy bardzo popularne, szczególnie duże skrzyżowania dróg dwujezdniowych,
    gdzie ruch omija wyspę, i tam w klasycznym układzie 4 wjazdów, wjeżdżając 1 i
    zjeżdzając drugim zjazdem nic nie sygnalizujesz, bo jedziesz na wprost, tak jak na
    zwykłym skrzyżowaniu. Wszystko zależy od tego jak są wymalowane pasy. Własnie przez
    to że część kierowców wszystkie skrzyżowania oznaczone C12 traktuje tak samo, biorą
    się problem z jazdą po nich.

    --
    pozdrawiam
    szerszeń

  • 272. Data: 2016-02-19 11:37:09
    Od: "r...@k...pl" <r...@k...pl>

    Thu, 18 Feb 2016 20:44:08 +0100, w <56c61f17$0$682$65785112@news.neostrada.pl>,
    "Lucenty" <l...@o...pl> napisał(-a):

    > Na skrzyżowaniu rondo C-12 ruch odbywa się dookoła wyspy lub placu.
    > Ten dookólny ruch musi po czymś się odbywać i odbywa się :
    > na dużych rondach po drodze dookoła wyspy lub placu,
    > a na małych rondach po jezdni dookoła wyspy lub placu.
    >
    > Co jest tu sprzeczne z definicją drogi ?

    Zapoznaj się z PoRD.
    Gdy już przeczytasz, wtedy można zacząć dyskusję.
    Na razie to są teksty domorosłego "kierownika", który ma podstawowe braki.
    Drogi to dochodzą do ronda.
    Na rondzie ruch odbywa się po jezdni.

  • 273. Data: 2016-02-19 11:51:47
    Od: "r...@k...pl" <r...@k...pl>

    Fri, 19 Feb 2016 11:37:09 +0100, w
    <l...@4...com>, "r...@k...pl"
    <r...@k...pl> napisał(-a):

> [...]
    > Gdy już przeczytasz, wtedy można zacząć dyskusję.
    > Na razie to są teksty domorosłego "kierownika", który ma podstawowe braki.

    PS. Zakładam, że piszemy o soro, a nie "rondzie" jako takim.

  • 274. Data: 2016-02-19 12:43:34
    Temat: Re: Rondo - zawracanie - kierunek
    Od: "Pawel \"O'Pajak\"" <o...@g...pl>

    Powitanko,

    > Po co kierunkowskaz na wjeździe?

    Jesli zjezdzasz III zjazdem, to np. po to, zeby Ci sie miszczowie nie
    pakowali pod kola z II. Co oczywiscie niczego nie zmienia, poniewaz
    miszczowie i tak wjada na rondo nie mogac z niego zjechac IV i blokujac
    w ten sposob III. Z tego wszystkiego cieszy sie miszcz nad miszcze,
    czyli nasz Miejski Inzynier (bez)Ruchu Janusz Galas. A opisana sytuacja
    jest codziennoscia na rondku Plaskowickiej/Roentgena.
    Rondka na Ursynowie sa na tyle male, ze sygnalizowanie zjazdu z kolei
    nie ma specjalnie sensu, poniewaz ruch duzy, a odleglosc mala i i tak
    nikt nie zdazy sie wcisnac.
    Zeby bylo smieszniej, owe rondka maja czesto po 2 pasy. Ktos w koncu
    powinien pokazac projektantowi drog jak wyglada samochod. Bedzie to dla
    niego szokiem, nie widzial jeszcze takiego czegos.

    Pozdroofka,
    Pawel Chorzempa

  • 275. Data: 2016-02-19 12:52:01
    Od: szerszen <s...@t...pl>

    On Fri, 19 Feb 2016 12:43:34 +0100
    "Pawel \"O'Pajak\"" <o...@g...pl> wrote:

    > Jesli zjezdzasz III zjazdem, to np. po to, zeby Ci sie miszczowie nie
    > pakowali pod kola z II.

    No to teraz wyjaśnij jeszcze jaką niesie informację (mowa oczywiście o rondzie
    klasycznym z ruchem po okręgu) Twoje miganie lewym kierunkiem w stosunku do mojego
    niemigania? :)

    --
    pozdrawiam
    szerszeń

  • 276. Data: 2016-02-19 16:24:35
    Temat: Re: Rondo - zawracanie.
    Od: "Lucenty" <l...@o...pl>

    > Przecież dyskutujemy o rondach vel skrzyżowaniach o ruchu okrężnym, oraz
    > zawracaniu na tym skrzyżowaniu. Ergo, manewr ma być wykonany na
    > skrzyżowaniu, jasne jest zatem, że sygnalizowanie manewru bedzie PRZED tym
    > skrzyżowaniem.
    >
    > Myjk

    Czy mógłbyś opisać manewr zawracania
    na skrzyżowaniu C-12/A-7 nieturbinowe, zgodnie z PoRD ?
    Może napisz też w którym miejscu włączyć i wyłączyć kierunkowskazy.
    Napisałeś że zaczynasz sygnalizowanie przed skrzyżowaniem,
    a kiedy zakończysz sygnalizowanie i który kierunkowskaz wtedy wyłączysz ?
    Chciałbym wiedzieć jak to robić zgodnie z PoRD, bo w PoRD
    nic nie mogę znaleźć na ten temat.

  • 277. Data: 2016-02-19 22:24:18
    Od: <4...@...222419.invalid> (Tom N)

    Lucenty w

    > Użytkownik "Myjk" <m...@n...op.pl> napisał w wiadomości

    > Czy mógłbyś opisać manewr zawracania
    > na skrzyżowaniu C-12/A-7 nieturbinowe, zgodnie z PoRD ?

    Z włączoną sygnalizacją S-x, czy tylko na "żółto" nadającą?

    --
    'Tom N'

  • 278. Data: 2016-02-19 22:56:11
    Od: "Lucenty" <l...@o...pl>

    Użytkownik "Tom N" <4...@...222419.invalid> napisał w wiadomości
    .160219.invalid...

    > Lucenty w

    > Z włączoną sygnalizacją S-x, czy tylko na "żółto" nadającą?
    >
    > 'Tom N'

    Bez S-x, ale z żółtą migającą na dachu.

  • 279. Data: 2016-02-20 09:25:52
    Temat: Re: Rondo - kierunek
    Od: "Lucenty" <l...@o...pl>

> [...]

    > zawracaniu na tym skrzyżowaniu. Ergo, manewr ma być wykonany na
    > skrzyżowaniu, jasne jest zatem, że sygnalizowanie manewru bedzie PRZED tym

    Nigdy nie widziałem kierowcy włączającego lewy kierunkowskaz
    przed rondem C-12.
    Jeżdżę już od cholery lat i w moim miejscu zamieszkania
    jest też rond od cholery.

    Myjk, gdzie ty uczyłeś się jeździć ? Kto cię uczył ?
    Ewentualnie, w jakim wieku (na starość ?) ci sie popieprzyło ?

  • 280. Data: 2016-02-20 10:12:16
    Od: Marek <f...@f...com>

    On Sat, 20 Feb 2016 09:25:52 +0100, "Lucenty" <l...@o...pl> wrote:
    > Nigdy nie widziałem kierowcy włączającego lewy kierunkowskaz
    > przed rondem C-12.
    > Jeżdżę już od cholery lat i w moim miejscu zamieszkania
    > jest też rond od cholery.

    We Włocławku tak się jeździ.

    http://ddwloclawek.pl/pl/11_wiadomosci/8680_wjezdzas
    z_tak_na_rondo_lepiej_uwazaj_lamiesz_przepisy.html

    --
    Marek