  • 111. Data: 2016-02-16 13:00:54
    Temat: Re: Rondo - kierunek
    Od: Czesław Wiśniak <k...@w...pl>

> [...]
    > żadnym wyjątkiem. Sygnalizuje się zmamiar zmiany kierunku PRZED
    > skrzyżowaniem, podobnie jak i należycie się do tego manewru ustawia na
    > jezdni PRZED skrzyżowaniem (a nie gdzieś w trakcie).
    >
    > Dlatego jak ktoś chce zawrócić na najbliższym skrzyżowaniu, to ustawia się
    > przy osi albo lewej krawędzi i sygnalizuje ten zamiar LEWYM
    > KIERUNKOWSKAZEM, tak jak nakazują przepisy.
    >
    > I nie ma znaczenia czy wjedzie się na "kwadratowe" skrzyżowanie czy na
    > "okrężne", czy jest po prostu jednokierunkowa przecinka w pasie zieleni.

    O Boszzzzz!

  • 112. Data: 2016-02-16 13:05:05
    Temat: Re: Rondo
    Od: Czesław Wiśniak <k...@w...pl>

    > Skoro, jak sam piszesz, rondo to jest SKRZYŻOWANIE, to praktycznie wg
    > definicji skrzyżowania jest to OBSZAR SKRZYŻOWANIA powstały z przecięcia
    > się jednej lub więcej dróg, a nie jakaś nowa "droga do ruchu okrężnego".

    Tak skrzyżowanie na którym możesz skręcić tylko w prawo. Wyprostuj sobie
    to rondo tak jak łopatologicznie zrobił to gliniarz tej niedouczonej
    parze z filmu który ci podesłałem.

  • 113. Data: 2016-02-16 13:32:14
    Temat: Re: Rondo ..kto będzie kopał się z koniem ?
    Od: "Lucenty" <l...@o...pl>

> [...]
    > definicji skrzyżowania jest to OBSZAR SKRZYŻOWANIA powstały z przecięcia
    > się jednej lub więcej dróg, a nie jakaś nowa "droga do ruchu okrężnego".

    Piszę, że to jest skrzyżowanie, bo tak napisał minister w swoim
    rozporządzeniu.
    Wg mnie nie miał prawa tak napisać, bo w ten sposób stworzył nową
    definicję skrzyzowania, czyli zmienił definicję zawartą w ustawie Prawo
    o Ruchu Drogowym, czyli zmienił Ustawę. Ustawa może być zmieniona
    tylko przez Parlament, nie ma prawa tego robić minister.
    z PoRD :
    10) skrzyżowanie - przecięcie się w jednym poziomie dróg mających jezdnię,
    ich połączenie lub rozwidlenie, łącznie z powierzchniami utworzonymi przez
    takie przecięcia, połączenia lub rozwidlenia; określenie to nie dotyczy
    przecięcia, połączenia lub rozwidlenia drogi twardej z drogą gruntową, z
    drogą stanowiącą dojazd do obiektu znajdującego się przy drodze lub z drogą
    wewnętrzną;

    Drogi dochodzące do ronda nie przecinają się, więc C-12 nie może oznaczać
    skrzyżowania.

    Minister dał ciała.
    Tylko kto będzie kopał się z koniem ?

  • 114. Data: 2016-02-16 13:51:14
    Temat: Re: Re: Rondo ..kto będzie kopał się z koniem ?
    Od: Myjk <m...@n...op.pl>

    Tue, 16 Feb 2016 13:32:14 +0100, Lucenty

    > Piszę, że to jest skrzyżowanie, bo tak napisał minister w swoim
    > rozporządzeniu. [...]

    Świetnie, więc tego się trzymajmy, a nie twojego "widzimisie". Ergo, rondo
    to skrzyżowanie i należy po nim jechać jak po skrzyżowaniu, które służy
    m.in. do zmiany kierunku, a nie po wyimaginowanej "nowej drodze" ze
    skrętami tylko w prawo.

    Zmienią zapisy, to będziemy pisać i intepretować wg przedstawionego przez
    ciebie "widzimisie". Ale już Dworak od paru lat próbuje to ugrać i reszta
    espertów zasiadających w komisji ruchu spuszcza go na drzewo z teorią
    "rondoprostowacza". Głównie dlatego, że będzie to sprzeczne z KW.

    --
    Pozdor
    Myjk

  • 115. Data: 2016-02-16 13:56:26
    Temat: Re: Rondo - zawracanie - kierunek
    Od: szerszen <s...@t...pl>

    On Tue, 16 Feb 2016 12:47:25 +0100
    "r...@k...pl" <r...@k...pl> wrote:

    > Sądziłem, że temat jest o tym czy rondo musi być okrągłe.

    Nie, temat jest o tym czy musisz czy nie musisz migać i kiedy.

    --
    pozdrawiam
    szerszeń

  • 116. Data: 2016-02-16 13:57:11
    Od: Czesław Wiśniak <k...@w...pl>

> [...]
    > espertów zasiadających w komisji ruchu spuszcza go na drzewo z teorią
    > "rondoprostowacza". Głównie dlatego, że będzie to sprzeczne z KW.

    Bardzo ciekawe opracowanie, proponuje przeanalizować:
    http://mrerdek1.blogspot.com/2015/07/39-ruch-okrezny
    -instrukcja-obsugi-rond.html

  • 117. Data: 2016-02-16 14:00:57
    Od: szerszen <s...@t...pl>

    On Tue, 16 Feb 2016 11:16:25 +0100
    "J.F." <j...@p...onet.pl> wrote:

    > Zakret nie zmienia kierunku jazdy ... rewolucyjne :-)

    Ok, skoro tak się tą ustawą pidpierasz. To znajdź mi cytat mówiący, że ustawodawca
    miał w zamyśle kierunki geograficzne, a nie względne, względem np. osi jezdni.

    --
    pozdrawiam
    szerszeń

  • 118. Data: 2016-02-16 14:03:34
    Od: szerszen <s...@t...pl>

    On Tue, 16 Feb 2016 12:16:20 +0100
    Myjk <m...@n...op.pl> wrote:

    > To tylko tym, co nie rozumieją definicji znaku C-12.

    Błądzisz jak zwykle. C12 jedyne o czym mówi, to w jakim kierunku należy omijać wyspę,
    nic więcej nie czyni. Resztę czynią pasy i ewentualnie pozostałe znaki poziome i
    pionowe. C12 spokojnie można zastąpić innymi znakami i niczego to w kwestii
    poruszania się po takim skrzyżowaniu nie zmieni.

    --
    pozdrawiam
    szerszeń

  • 119. Data: 2016-02-16 14:04:40
    Od: szerszen <s...@t...pl>

    On Tue, 16 Feb 2016 09:57:30 +0100
    "J.F." <j...@p...onet.pl> wrote:

    > Ale to w zasadzie powaznie jest :-)

    Co jest poważne?
    Że Ty stojąc po mojej lewej, na wjeździe na C12 migasz prawym i to ja ma na Ciebie
    uważać?
    Poważnie?

    --
    pozdrawiam
    szerszeń

  • 120. Data: 2016-02-16 14:05:40

    Tue, 16 Feb 2016 13:56:26 +0100, w
    <2...@t...pl>, szerszen <s...@t...pl>
    napisał(-a):

    > Nie, temat jest o tym czy musisz czy nie musisz migać i kiedy.

    To za dużo wyciąłeś i zgubiłeś się.