  • 131. Data: 2016-02-16 14:42:23
    Temat: Re: Rondo - zawracanie - kierunek
    Od: "r...@k...pl" <r...@k...pl>

    Tue, 16 Feb 2016 14:23:34 +0100, w
    <2...@t...pl>, szerszen <s...@t...pl>
    napisał(-a):

    > No chyba jednak Ty, polecam powrót do źródeł.

    - Ruch okręzny implikuje ruch po okręgu,
    - Bardzo interesujące...
    - Człowiek uczy się całe życie ;)
    - Sprostuj jeszcze wikipedię, skoro wiesz lepiej :)
    - Już pisałem, patrz na pasy, nie będziesz miał problemu ze zrozumieniem sensu.
    - Sądziłem, że temat jest o tym czy rondo musi być okrągłe.
    - Nie, temat jest o tym czy musisz czy nie musisz migać i kiedy.

  • 132. Data: 2016-02-16 14:49:21
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "szerszen" napisał w wiadomości grup
    @tlen.pl...
    On Tue, 16 Feb 2016 14:16:13 +0100 "J.F."
    <j...@p...onet.pl> wrote:

    >No i?
    >Dopóki ja jadę swoim pasem, to mam w 4 literach twój migacz, widać
    >bogaty jesteś i chcesz mi lakierowanie sponsorować.

    Nie, to ja jade swoim pasem.
    I jesli sie zagapisz, to mnie bedziesz sponsorowal.

    Wiec czasem zdarza mi sie zamigac, informujac, ze oba pasy skrecaja :)

    J.

  • 133. Data: 2016-02-16 15:02:12
    Od: Czesław Wiśniak <k...@w...pl>

    > Nie, to ja jade swoim pasem.
    > I jesli sie zagapisz, to mnie bedziesz sponsorowal.
    >
    > Wiec czasem zdarza mi sie zamigac, informujac, ze oba pasy skrecaja :)

    Brawo, pięknie go strollowałeś :P

  • 134. Data: 2016-02-16 15:11:24
    Temat: Re: Rondo - kierunek
    Od: Shrek <...@w...pl>

    On 16.02.2016 14:31, Myjk wrote:

    > Przecież dyskutujemy o rondach vel skrzyżowaniach o ruchu okrężnym, oraz
    > zawracaniu na tym skrzyżowaniu. Ergo, manewr ma być wykonany na
    > skrzyżowaniu, jasne jest zatem, że sygnalizowanie manewru bedzie PRZED tym
    > skrzyżowaniem.

    No właśnie nie jest jasne. Gdzie jest napisane, że manewr zmiany
    kierunku na skrzyzowaniu masz sygnalizować _przed_ skrzyżowaniem?

    Skręcasz w lewo na Wisłostradę - który kierunek wrzucasz? I dlaczego - w
    prawo, bo aktualnie skręcasz w prawo, w lewo bo finalnie skręcasz w
    lewo, czy jeszcze inaczej, bo liczy się to co _aktualnie_ jest
    namalowane na drodze, a nie to że na końcu będziesz jechał na południe.

    Masz sygnalizować najbliższy manewr, a nie część większego planu
    zrodzonego w twojej głowie. A wjeżdzając na rondo wszycy mają w d4 co
    będziesz robił za dwa, trzy zjazdy czy nawet będziesz się w kółko
    kręcił. Ich obchodzi czy zamierzasz zjechać najbliższym zjazdem,
    ewentualnie zmienić pas. I masz to robić czytelnie. A miganie lewym w
    niczym nikomu nie pomaga.

    > Jak nie, jak co chwilę ktoś twierdzi, że można na skrzyzowaniu skręcić w
    > lewo z prawego pasa -- bo tam przecież nie ma skrzyżowania, tylko jest
    > droga ze skrętami w prawo...

    Bo w sumie można, tylko nie zawsze wolno;)

    > Ja sygnalizuję zamiar zmiany kierunku, a co sygnalizują inni, to już nie
    > wiem.

    To jeszcze raz - wróć do mojego pierwszego akapitu. Co tam
    sygnalizujesz, kiedy i dlaczego, no bo chyba nie migasz w lewo, bo ty
    przecież w "na skrzyżowaniu w lewo" jedziesz.

    > Nie ma, bo nie ma w PORD nic na temat sygnalizacji zjazdu ze skrzyżowania.

    Czyli nie migasz na zjeżdzie z ronda? Takiego okrągłego, klasycznego?

    Shrek

  • 135. Data: 2016-02-16 15:12:26
    Od: Shrek <...@w...pl>

    On 16.02.2016 15:11, Shrek wrote:

    > No właśnie nie jest jasne. Gdzie jest napisane, że manewr zmiany
    > kierunku na skrzyzowaniu masz sygnalizować _przed_ skrzyżowaniem?

    https://www.google.pl/maps/@52.3041353,20.945839,3a,
    75y,232.01h,92.6t/data=!3m6!1e1!3m4!1sZ4fZ8LsmB8-RFn
    wRk8uFpw!2e0!7i13312!8i6656

  • 136. Data: 2016-02-16 15:41:27
    Od: szerszen <s...@t...pl>

    On Tue, 16 Feb 2016 14:42:23 +0100
    "r...@k...pl" <r...@k...pl> wrote:

    Widze że nadal z pamięcia problemy

    "Witam, na egzaminie uczono mnie zeby zawrocic na rondzie musze wlaczyc
    na wjezdzie lewy kierunkowskaz i przy zjezdzania z niego prawy. jak
    zauwazyłam to prawie nikt nie wlacza lewego na wjezdzie jezeli chce
    zawrocic, tylko przy zjezdzie prawy.
    Jak to jest?"

    --
    pozdrawiam
    szerszeń

  • 137. Data: 2016-02-16 15:43:42
    Od: szerszen <s...@t...pl>

    On Tue, 16 Feb 2016 14:36:54 +0100
    Myjk <m...@n...op.pl> wrote:

    > No właśnie, mówi tylko tyle. Zatem jak to może im cokolwiek, jak to
    > stwierdziłeś, przesłaniać?

    Tak, że każde skrzyżowanie oznaczone C12, zaczynają traktować jako skrzyżówanie o
    ruchu po okręgu, co jest błędem i potem są z tego problemy.

    --
    pozdrawiam
    szerszeń

  • 138. Data: 2016-02-16 15:45:14
    Od: szerszen <s...@t...pl>

    On Tue, 16 Feb 2016 14:49:21 +0100
    "J.F." <j...@p...onet.pl> wrote:

    > Nie, to ja jade swoim pasem.

    Ty swoim, ja swoim, więc w czym problem, Twój migacz niczego nie wnosi.

    --
    pozdrawiam
    szerszeń

  • 139. Data: 2016-02-16 15:52:16
    Od: "r...@k...pl" <r...@k...pl>

    Tue, 16 Feb 2016 15:41:27 +0100, w
    <2...@t...pl>, szerszen <s...@t...pl>
    napisał(-a):

> [...]
    > na wjezdzie lewy kierunkowskaz i przy zjezdzania z niego prawy. jak
    > zauwazyłam to prawie nikt nie wlacza lewego na wjezdzie jezeli chce

    A widać do czego się stosunkowałem czy problemy ze wzrokiem?

    **
    Mon, 15 Feb 2016 15:10:48 +0100, w
    <2...@t...pl>, szerszen <s...@t...pl>

  • 140. Data: 2016-02-16 15:56:28
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "szerszen" napisał w wiadomości grup
    @tlen.pl...
    "J.F." <j...@p...onet.pl> wrote:

    >Ty swoim, ja swoim, więc w czym problem, Twój migacz niczego nie
    >wnosi.

    W zasadzie nie wnosi i moglbym go nie wlaczac (zakladajac, ze osobne
    przepisy nie nakazuja przed wjazdem na rondo) .
    Ale czy jadac po ciemku w obcym miescie szeroka arteria aby na pewno
    zauwazysz ze tu rondo jest i trzeba skrecac.

    A teraz we Wroclawiu pare innych niespodzianek doszlo - bywa, ze pasy
    przesuwaja sie w bok.
    Latem, w dzien, niedawno po malowaniu nie ma problemu, ale w
    przeciwnych warunkach mozesz miec problem z zauwazeniem.
    A wtedy lepiej nie miec podejscia "najwyzej mi zasponsoruje" :-)

    J.