-
Data: 2014-05-28 01:36:22
Temat: Re: Rondoprostowacz z Radomia :P
Od: MichaelData(R) <s...@o...com> szukaj wiadomości tego autora
[ pokaż wszystkie nagłówki ]"Myjk" wydumał(a) w wiadomości ID news:nn3iquws2x28.dlg@myjk.org
> Ależ matematyka wszystko wyjaśnia. Akurat w przypadku tego ronda fakty są
> nieubłagane i jakich założeń by nie przyjąć, taranują kierownika Mitsubishi
> jak tramwaj.
Chyba że Mitsu jechał szybko i sobie staranował BMW :)
> Czyli BMW może jechało szybko, ale 80-100/h? Z kolei jak jechało 50/h (a to
> już nie tak znowu szybko) to nie mogło być poza skrzyżowaniem tylko musiało
> być ewidentnie na skrzyżowaniu i kierownik Mitsu MUSIAŁ to widzieć.
Nie musiał. To rondo nie jest aż takie duże, dodatkowo art 22 pkt2/1 nakłada na
BMW zbliżenie się do prawej, co prawda to nie ma tam "narysowanych" pasów ruchu
ale precyzuje to PORD, który mówi jak szeroki ma być pas ruchu. Jesli BMW
"przykleiło" się do lewej to oczywiste że chciało jechać w kółko. OK, był tam
kierunkowskaz ale niezauważony przez Mitsu i tutaj też sąd poleciał sobie po
Mitsu...bo nie widział. Słowo vs słowo.
> Aby doszło do kolizji tam gdzie do niej doszło to Mitsu musiało mieć niewiele
> mniej jak 40 w czasie wjazdu, itd.
> Wg mnie Mitsu widząc miejsce bezpardonowo się wpakowało na rondo a potem
> już typowo uzurpowało sobie prawo do przejazdu z regułą prawej ręki za
> pazuchą.
Nie uzurpowało, w/g PORD miał to prawo i tyle. Mógł widzieć BMW ale wyliczył, że
spokojnie spełni A-7, nie wymusi i pojedzie. A-7 to nie B-20. W momencie kiedy
znalazł się na skrzyżowaniu, równolegle do BMW miał PEŁNE PRAWO. Wtedy nie było
kolizji. Były dwa pojazdy poruszające się po równoległych pasach. Kolizja
nastąpiła w momencie ZMIANY PASA RUCHU przez BMW i cokolwiek napiszesz, tego
stanu nie zmienisz. Zauważyłem jednak, że policja zinterpretowała to na zasadzie
kto w kogo uderzył, zupełenie tak samo jak uderzenie w tył pojazdu i na tej
podstawie uznała winę Mitsu. Co jednak w takich okolicznościach? Przede wszystkim
widoczność w lusterkach. Ten w Misu mogł nie widzieć BMW bo lusterko go nie
pokazało. Geometria ronda nie wpływa dodatnio na takowe. Na dodatek nie wiadomo
czy były tam inne pojazdy, mogące zasłaniać czy cokolwiek sugerować, np pojazd
poprzedzający BMW, który "trzymał" się lewej i pojechał sobie dalej a BMW, nagle
"wyskoczyło" na prawo.
> Takich spotykam na pęczki na rondach będąc na miejscu BMW (i
> możesz wierzyć lub nie, jadę normalnie a nie wyścigowo). Z tą różnicą, że
> ja na siebie uważam -- szkoda mi potem czasu na szwędanie się po serwisach
> i sądach.
Pfff, wisz ile razy mnie "obtrąbili" na rondach? Też nie miałem kolizji na
rondzie ale spokojnie mógłbym "spawać" ubezpieczenia :)
--
Michael________
______/) /\ | /\
"Truth is a simple place, here for us all to see, reach as it comes to you
as it comes to me, as I will always need you inside my heart"(*Yes*)EUR(R)(TM)
Następne wpisy z tego wątku
- 28.05.14 02:03 MichaelData(R)
- 28.05.14 02:06 MichaelData(R)
- 28.05.14 07:02 J.F.
- 28.05.14 07:24 Myjk
- 28.05.14 07:45 Myjk
- 28.05.14 07:47 Myjk
- 28.05.14 07:56 Myjk
- 28.05.14 08:51 szerszen
- 28.05.14 08:54 szerszen
- 28.05.14 08:59 szerszen
- 28.05.14 09:00 Myjk
- 28.05.14 09:10 szerszen
- 28.05.14 09:16 szerszen
- 28.05.14 09:17 Myjk
- 28.05.14 09:24 RoMan Mandziejewicz
Najnowsze wątki z tej grupy
- Spalinowa trauma
- Dwa dylematy
- Re: Dwa dylematy
- [UOKiK] Jeronimo Martins, właścicielowi sieci Biedronka, [przedstawił zarzut] udział[u] w zmowie z 32 firmami transportowymi.
- Re: Dwa dylematy
- Re: Dwa dylematy
- Re: Rz?Âd ZAKAZUJE magazyn?Â?w energii ?!! Nowe prawo od 14 lipca to SZOK! ??Â
- dlaczego gadacie z tym debilem
- Kolega Mastera z Konfy, a jakże :D
- Re: 3 km zasięgu w 5 minut? Chińczycy zapowiedzieli ewolucję
- Reklama: "Oferujemy samochód bez konieczności ładowania"
- Elektromobilność lewel haj.
- Kolejna ofiara elektryczności
- mija rok jeżdzenia po lewej
- Elektryki jednak są NIEBEZPIECZNE
Najnowsze wątki
- 2025-07-23 Gdańsk => Programista Delphi <=
- 2025-07-23 Gdańsk => Programista Mainframe (z/OS, Assembler) <=
- 2025-07-23 Warszawa => Starszy inżynier DevOps (AWS) <=
- 2025-07-23 Gdańsk => Mainframe (z/OS, Assembler) Developer <=
- 2025-07-23 Kraków => Senior Fullstack Engineer (Low-Code Platform) <=
- 2025-07-23 Wrocław => Senior Key Account Manager IT <=
- 2025-07-23 Trójmiasto => Head of Social Media <=
- 2025-07-23 Rzeszów => Spedytor Międzynarodowy <=
- 2025-07-23 Lublin => ERP Implementation Consultant (AP Module) <=
- 2025-07-23 Środa Wielkopolska => SAP FI/CO Internal Consultant <=
- 2025-07-23 Warszawa => Inżynier oprogramowania .Net <=
- 2025-07-23 Kraków => Kotlin Developer <=
- 2025-07-23 Żerniki => Dyspozytor Międzynarodowy <=
- 2025-07-23 Warszawa => Java Developer <=
- 2025-07-23 Wrocław => Konsultant wdrożeniowy (systemy controlingowe) <=