  • 141. Data: 2018-06-13 02:32:53
    Temat: Re: Rowerzysci na drogach cd
    Od: "Malkoit" <g...@f...pl>

    news:pfost7$rtr$1@node2.news.atman.pl...

    > Błąd to jest to, że są to różne drogi. Różne jezdnie, ale nie drogi. Tutaj
    > droga składa się z dwóch jezdni (a nawet z czterech, po po lewej jest
    > kolejna dwujezdniowa nitka).
    > --
    > Liwiusz

    Jezeli przeczytasz co oznacza znak "ustąp pierwszeństwa"
    to będziesz wiedział, że na zdjeciu są dwie drogi, a nie jedna.

  • 142. Data: 2018-06-13 08:53:02
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    W dniu 2018-06-13 o 02:32, Malkoit pisze:
    > Użytkownik "Liwiusz" <l...@b...tego.poczta.onet.pl> napisał w wiadomości

    > Jezeli przeczytasz co oznacza znak "ustąp pierwszeństwa"
    > to będziesz wiedział, że na zdjeciu są dwie drogi, a nie jedna.

    A jakby znaku nie było?

    --
    Liwiusz

  • 143. Data: 2018-06-13 10:25:49
    Od: "Malkoit" <g...@f...pl>

    Użytkownik "Akarm" <a...@w...pl> napisał w wiadomości

    > A które znaki obowiązują rowerzystów na drodze dla rowerów, tej widocznej
    > po prawej stronie?
    > --
    > Akarm

    Tam jest znak "ustąp pierwszeństwa", ale dla drogi rowerowej
    nie ma skrzyżowania w tym miejscu, więc rowerzystę znak nie obowiązuje.
    Gdyby droga rowerowa krzyzowała się z inna drogą
    to ten znak obowiązywałby rowerzystę.

  • 144. Data: 2018-06-13 10:52:03
    Od: Akarm <a...@w...pl>

    W dniu 2018-06-13 o 10:25, Malkoit pisze:
> [...]
    > nie ma skrzyżowania w tym miejscu, więc rowerzystę znak nie obowiązuje.
    > Gdyby droga rowerowa krzyzowała się z inna drogą

    Ty twierdzisz, że tam jest kilka dróg. A na tych drogach jest jeszcze
    trochę znaków. Wobec tego napisz wreszcie, które znaki i stojące przy
    których z tych dróg obowiązują rowerzystów na drodze dla rowerów.

    Czyżbyś nie rozumiał mojego pytania, za trudne?
    No tak, widać że nie ogarniasz jednej drogi o kilku jezdniach. Dobra,
    postaram się o coś łatwiejszego.
    Tutaj masz z całą pewnością jedną drogę:
    https://goo.gl/maps/9Peg5L1jDh42
    W części centralnej widzimy znak "zakaz wjazdu w ulicę jednokierunkową".
    Do której części drogi dla rowerów się odnosi? No bo przecież rowerzysta
    ma się stosować do znaków umieszczonych w pasie drogi, a nie przy drodze
    dla rowerów, prawda?
    Skoro, "geniuszu", wszystkie znaki na drodze obowiązują wszystkich
    użytkowników drogi, to wyjaśnij jakie wykroczenie popełnia samochód
    zawracający obok tego znaku. A może jednak wolno mu jechać mimo zakazu
    wjazdu, bo jedzie od drugiej strony? Może jednak znaki obowiązują tylko
    na jezdni, przy której są ustawione, może jednak znaki nie odnoszą się
    do całej drogi?
    No jak, istnieje taka możliwość?

    --
    Akarm
    http://bykom-stop.cba.pl/

  • 145. Data: 2018-06-13 17:28:50
    Od: "Malkoit" <g...@f...pl>

    > Art. 27. 1. Kierujący pojazdem, zbliżając się do przejazdu dla
    > rowerzystów, jest obowiązany zachować szczególną ostrożność i ustąpić
    > pierwszeństwa rowerowi znajdującemu się na przejeździe.

    Rowerzysta ma pierwszeństwo tylko wtedy gdy ZNAJDUJE SIĘ
    na przejeździe.
    Zanim wjedzie na przejazd musi zwolnic lub zatrzymać się,
    aby udzielić pierwszeństwa innym, jezeli przepis tak wymaga.

    > Rowerzyści jadący drogą dla rowerów mają stosować się do znaków
    > umieszczonych przy drodze dla rowerów i przeznaczonych tylko dla tej
    > drogi. Rowerzystów poruszających się drogą dla rowerów nie obowiązują
    > znaki umieszczone gdzieś w okolicach niedaleko położonych jezdni.

    Udowodnij na podstawie PoRD, że rowerzystę nie obowiazuje znak "ustąp
    pierwszeństwa", jezeli rowerzysta jedzie po drodze dla rowerów, a znak
    znajduje się przy jezdni dla samochodów.
    Piszesz głupoty, bo nie znasz PoRD.

    > jakieś brednie o pierwszeństwie przed wjazdem na przejazd. Pierwszeństwo
    > jest określone na skrzyżowaniu, na przejeździe, na przejściu... A nie
    > przed!
    > --
    > Akarm

    Przed skrzyzowaniem nalezy zwolnic lub zatrzymać sie, aby udzielic
    pierwszeństwa innemu pojazdowi jezeli przepis tego wymaga.

  • 146. Data: 2018-06-13 20:39:25
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Akarm" napisał w wiadomości grup
    pl...
    W dniu 2018-06-11 o 21:33, J.F. pisze:

    >Jaką rację może mieć ktoś bredzący o stosowaniu się do znaków
    >umieszczonych przy innej jezdni? Przecież znaki obowiązują tylko i
    >wyłącznie dla jezdni, przy której są ustawione. I to muszą być po
    >prawej stronie tej jezdni.

    Ale jednak znak mowi o DRODZE z pierwszenstwem.
    A DDR w tym przypadku wydaje sie byc czescia DROGI, ale tej bez
    pierwszenstwa.

    Wiec moze rowerzystka powinna miec pretensje do zarzadu ulic, ze
    nieprawidlowo oznakowali.

    A moze
    1. Znak drogowy pionowy umieszczony po prawej
    stronie jezdni lub nad jezdnią dotyczy kierujących
    znajdujących się na wszystkich pasach ruchu;

    ... czy DDR sie nie zalicza do "wszystkich pasow ruchu"

    >Dla tumanów wyjaśnienie obrazkowe:
    >https://goo.gl/maps/9Peg5L1jDh42
    >W części centralnej widzimy znak "zakaz wjazdu w ulicę
    >jednokierunkową".

    Gwoli scislosci
    1. Znak B-2 ,,zakaz wjazdu" oznacza zakaz
    wjazdu pojazdów na drogę lub jezdnię od strony jego
    umieszczenia; zakaz dotyczy również kolumn pieszych
    oraz jeźdżców i poganiaczy.

    I jednokierunkowej tam nic nie ma

    > Do której części drogi dla rowerów się odnosi?

    IMO - kiepski przyklad, bo czasem mnie wk* - nie wiesz czy to dotyczy
    jezdni widocznej po lewej, czy jest powtorzeniem znaku ustawionego po
    prawej.

    Tzn - jak masz oglad na calosc, to wiesz ...

    A tak swoja droga - czy nie powinni ustawic zakazu skretu w lewo ?
    A gdzie znak informujacy, ze jezdnia za tym skrzyzowaniem jest
    jednokierunkowa ?

    Tu ciekaw jestem czy bys za pierwszym razem i moze o zmroku dobrze
    pojechal.
    https://goo.gl/maps/uQcoqxYDjPG2

    J.

  • 147. Data: 2018-06-13 22:51:08
    Od: Akarm <a...@w...pl>

    W dniu 2018-06-13 o 20:39, J.F. pisze:
    > Użytkownik "Akarm"  napisał w wiadomości grup
    pl...

    > Ale jednak znak mowi o DRODZE z pierwszenstwem.

    A np. o *drodze* jednokierunkowej mówi inny, i co z tego?

    > A DDR w tym przypadku wydaje sie byc czescia DROGI, ale tej bez
    > pierwszenstwa.

    Aha, widzę że też uważasz, że znaki obowiązują dla całej drogi.

> [...]
    > znajdujących się na wszystkich pasach ruchu;
    >
    > .... czy DDR sie nie zalicza do "wszystkich pasow ruchu"

    Ależ oczywiście, że zalicza się do wszystkich pasów ruchu, podobnie jak
    chodnik, i torowisko, i trawniki.

    Dobra. Zakaz wjazdu. Teraz już zadowolony?

> [...]
    > 1. Znak B-2 ,,zakaz wjazdu" oznacza zakaz
    > wjazdu pojazdów na drogę lub jezdnię od strony jego
    > umieszczenia; zakaz dotyczy również kolumn pieszych

    Szczerze mówiąc, nie za bardzo mnie interesuje dokładne i bezbłędne
    cytowanie. Podobnie jak symbole znaków.

    > IMO - kiepski przyklad, bo czasem mnie wk* - nie wiesz czy to dotyczy
    > jezdni widocznej po lewej, czy jest powtorzeniem znaku ustawionego po
    > prawej.

    Przykład jest doskonały.
    Czekam na wyjaśnienie dyskutantów bredzących o obowiązywaniu znaków dla
    wszystkich w pasie drogowym.
    Ale widzę, że choć jeden taki mądrala zamilkł, to trafił się inny, który
    wątpi w obowiązywanie znaków tylko dla konkretnych jezdni.
    No to dawaj, wyjaśniaj w jaki sposób znak obowiązuje dla całej drogi,
    dla wszystkich! A w szczególności: dla którego odcinka drogi dla rowerów.

    I jeszcze jedno, dopiero teraz skojarzyłem kolejny absurd do wyjaśnienia:
    Sporo samochodów jedzie nadal prosto przed siebie. Czyżby to jednak
    potwierdzało nieprawdopodobną hipotezę, że znaki drogowe obowiązują dla
    konkretnych jezdni a nie dla wszystkich jezdni znajdujących się na drodze?
    Nieee... To raczej nieprawdopodobne... Czyli wszystkim należą się mandaty!

    > A tak swoja droga - czy nie powinni ustawic zakazu skretu w lewo ?
    > A gdzie znak informujacy, ze jezdnia za tym skrzyzowaniem jest
    > jednokierunkowa ?

    ?
    Przecież tam nie ma skrzyżowania.
    No i przecież znaki obowiązują dla drogi, nie dla jezdni, prawda?

    > Tu ciekaw jestem czy bys za pierwszym razem i moze o zmroku dobrze
    > pojechal.
    > https://goo.gl/maps/uQcoqxYDjPG2

    Nie bardzo wiem, o co może chodzić w takim pytaniu.
    Może bym trochę przekroczył dopuszczalną prędkość...

    I na koniec: jeśli chociaż jednemu kierowcy zmieniło się postrzeganie
    obowiązywania znaków drogowych, to wypada się cieszyć.
    Mnie się już nie chce pomagać w zrozumieniu podstaw zachowania na drodze.

    --
    Akarm
    http://bykom-stop.cba.pl/

  • 148. Data: 2018-06-14 07:05:07
    Od: "Malkoit" <g...@f...pl>

    pl...

    Ale jest napisane, że znak obowiazuje "dla wszystkich pasów ruchu",
    a rowerzysta na drodze dla rowerów też jedzie po pasie ruchu,
    czyli znak go obowiązuje.

    > A np. o *drodze* jednokierunkowej mówi inny, i co z tego?

    To z tego, ze doczepiają tabliczkę "nie dotyczy rowerów"
    jezeli ruch rowerów dozwolony jest w przeciwną strone.

    Jeżeli jest znak "ustap pierwszeństwa" to dotyczy wszystkich,
    także rowerzystów na drodze dla rowerów.
    Rowerzysta nie jest świętą krową.

    > Ależ oczywiście, że zalicza się do wszystkich pasów ruchu, podobnie jak
    > chodnik, i torowisko, i trawniki.

    Jeżeli ty zaliczasz chodnik, torowisko, trawniki do pasów ruchu, to swiadczy
    tylko o twojej ignorancji i calkowitym niezrozumieniu PoRD.

    > Przykład jest doskonały.
    > Czekam na wyjaśnienie
    > --
    > Akarm

    Jeżeli chodzi o "zakaz wjazdu" to coś ci sie pop...ło.
    Dlaczego on miałby dotyczyć drogi dla rowerów, jezeli
    tam nie ma drogi dla rowerów.
    Gdyby ten znak był po prawej stronie drogi to dotyczyłby
    wszystkich pojazdów, także rowerzystow na drodze dla rowerów.

  • 149. Data: 2018-06-14 09:38:12
    Od: Akarm <a...@w...pl>

    W dniu 2018-06-14 o 07:05, Malkoit pisze:

    > Ale jest napisane, że znak obowiazuje "dla wszystkich pasów ruchu",
    > a rowerzysta na drodze dla rowerów też jedzie po pasie ruchu,
    > czyli znak go obowiązuje.

    Zapewniam, że pojazdy na tej drodze poruszają się po pasach ruchu. I to
    po "wszystkich pasach ruchu".

    > Jeżeli chodzi o "zakaz wjazdu" to coś ci sie pop...ło.
    > Dlaczego on miałby dotyczyć drogi dla rowerów, jezeli
    > tam nie ma drogi dla rowerów.

    Wyobraź sobie, że tam jednak jest droga dla rowerów.

    > Gdyby ten znak był po prawej stronie drogi to dotyczyłby
    > wszystkich pojazdów, także rowerzystow na drodze dla rowerów.

    Ten znak *jest* po prawej stronie drogi.

    Ten zresztą również:
    https://goo.gl/maps/GHCmCpGvAvJ2
    I jak widać na obu jezdniach tej drogi samochody jadą, mimo tych znaków
    zabraniających wjazdu.
    Dlaczego jadą? Proszę o wyjaśnienie.

    Więc co? Czy istnieje jakikolwiek cień szansy na pojawienie się w twoim
    rozumku myśli, że znaki drogowe mogą dotyczyć tylko tej części jezdni,
    przy której są ustawione?

    --
    Akarm
    http://bykom-stop.cba.pl/

  • 150. Data: 2018-06-14 10:00:09
    Od: "Malkoit" <g...@f...pl>

> [...]
    pl...

    > Przykład jest doskonały.
    > Czekam na wyjaśnienie dyskutantów bredzących o obowiązywaniu znaków dla

    Od tyłu usiłujesz udowodnić, że rowerzysta na drodze dla rowerów
    nie ma obowiązku stosowania się do znaku "ustąp pierwszeństwa",
    jezeli ten znak stoi tylko przy jezdni.

    PoRD mówi, że rowerzysta musi stosowac się do tego znaku,
    nawet jeżeli znak stoi tylko przy jezdni.
    Rowerzysta nie jest swiętą krowa.

    Znak "ustąp pierwszenstwa" oznacza, że jestesmy przed skrzyżowaniem
    na drodze podporzadkowanej.
    Określenie "droga" obejmuje równiez droge dla rowerów.
    To znaczy, że droga dla rowerów również jest drogą podporządkowaną,
    tzn., ze rowerzysta jadący tą drogą dla rowerów musi ustępować pierwszeństwa
    na skrzyżowaniu, takze na skrzyzowaniu DDR z droga główną,
    za wyjątkiem gdy już jest na przejeździe, bo wtedy ma pierwszeństwo.
    Zanim wjedzie na przejazd musi zwolnić, lub zatrzymać się,
    aby udzielić pierwszeństwa, zawsze gdy prawo tego wymaga.