  • Data: 2019-02-19 19:26:59
    Temat: Re: Rozbilansowanie ogniw Li-Ion
    Od: q...@t...no1 (Queequeg) szukaj wiadomości tego autora

    Queequeg <q...@t...no1> wrote:

    > Tylko ten prąd. Po co producenci podawaliby 2 A, gdyby można było puścić
    > nawet 4 A bez szkody dla akumulatora?

    Przemyślałem trochę ten temat. W sumie prąd nie powinien płynąć duży, bo
    rozbilansowanie też nie będzie duże (na razie zrobiłem test na trochę
    rozładowanych i płynie kilkadziesiąt mA). Chodzi mi tylko o to, żeby
    różnica nie kumulowała się z ładowania na ładowanie, i żeby nie zabić
    jednego z akumulatorów za dużym napięciem. Połączenie równoległe powinno
    załatwić temat. Do tego jak to sprytnie ogarnę, to procek będzie miał nie
    tylko informację o ładunku wypompowanym z akumulatorów, ale też o
    wpompowanym w nie. Będzie to można ładnie na wyświetlaczu zwizualizować.

    Więc tak się właśnie zrobi -- przekaźnik, który po podłączeniu ładowarki
    odłączy bebechy hulajnogi i przełączy akumulatory równolegle.

    --
    Eksperymentalnie: http://facebook.com/groups/pl.misc.elektronika