eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plGrupypl.misc.samochodyRozładowałem do zera aku mimo monitoringu :-) › Re: Rozładowałem do zera aku mimo monitoringu :-)
  • Data: 2022-05-30 20:56:07
    Temat: Re: Rozładowałem do zera aku mimo monitoringu :-)
    Od: ii <i...@o...invalid> szukaj wiadomości tego autora
    [ pokaż wszystkie nagłówki ]

    W dniu 30.05.2022 o 18:11, J.F pisze:
    > On Mon, 30 May 2022 17:49:15 +0200, ii wrote:
    >> W dniu 30.05.2022 o 08:40, J.F pisze:
    >>> On Sat, 28 May 2022 12:34:21 +0200, ii wrote:
    >>>> No tak, rozładowałem. Mierzyło się napięcie, ale porzuciłem samochód a
    >>>> nie wdrożyłem powiadamiania całego świata.
    >>> A pisalem, ze to nie to :-)
    >> A co?
    >
    > Co to nie wiem, ale monitoringiem sprawy nie poprawisz :-)

    Będę w stanie powiedzieć co się dzieje.

    >
    >>>> Przychodzę, nie da się otworzyć drzwi. No cóż ... kluczyk wyjmuję z
    >>>> bezkluczyka i otwieram. Nic nie świeci. Trzeba podłączyć ładowarkę.
    >>>> Ładowarka w bagażniku, nie mam pojęcia jak go otworzyć inaczej niż
    >>>> przyciskiem. Ale w sumie ... ładowarka nie potrafi ładować aku
    >>>> rozładowanych do zera to i tak nic by z tego nie było. Pożyczam więc
    >>>> ładowarkę od sąsiada. 2x droższa od mojej. Podłączam, zaświeca się 6V,
    >>>> więc już czuję, że nic z tego nie będzie. Noc poładowała i stwierdziła,
    >>>> że aku naładowany. Nie rozumie, że należy go jednak ładować do 12V. 8
    >>>> trybów ładowania, g..o jak inne.
    >>>
    >>> G*o. Niestety - mikroprocesor na pokladzie, a takie g*o.
    >>>
    >>> No i trzeba trzymac 2 czy 3 ladowarki, albo wydac fortune ... albo
    >>> zrob to sam.
    >>
    >> Ja od zawsze jestem za zrób to sam, ale to jest idea ładowania prądem a
    >> ładowarka to też np hermetyczna obudowa, kable.
    >
    > No i co z tego, skoro nie ładuje :-(

    Mógłbym np wymienić wnętrze.

    >
    >>>> Fora tylko potwierdzają, że nie umie
    >>>> naładować rozładowanego. Wdrażam więc rozwiązanie dodatkowe, zasilacz
    >>>> laboratoryjny z ograniczeniem prądowym. Kolejnych kilka godzin, napięcie
    >>>> pod 10V.
    >>> Zle. Bardzo szybko powininen dojsc do tych 12V.
    >> Prądem 0,5A?
    >
    > A coz to za zasilacz.

    Laboratoryjny :-)

    TS40/..., uA723, 2N3055, 0..24V, przełączany + potencjometr; z
    ogranicznikiem prądu 0..1,5A na potencjometrze, mały radiator z dwu
    płaskowników aluminiowych.

    >
    > Ale i nawet i 0.5A powinno troche naladowac.

    Też naładowało. Narzekałeś, że powoli, ale nie mogłem ustawić 1,5A bo
    ten zasilacz nie nadaje się do tego jest by dawać ciągle tak dużo. Coś
    się stopi. Dawno temu jak byłem mały i go składałem, nie zrobiłem żadnej
    wentylacji i jak się kiedyś zwarło wyjście i pozostał tak kilka godzin
    to wytopiła mu się dziura w górnej części obudowy. Jakieś 10 lat temu
    :-) powierciłem otwory regularne. Radiator też mógłbym dać bardziej
    "żebrasty", ale na cud bym nie liczył. Niska obudowa. Najbardziej
    brakuje mu ogranicznika temperatury. No i BT, Wifi oraz LoRa :-)

    >
    >>> Chyba, ze udalo ci sie cele przebiegunowac.
    >>>
    >>>> Na konsoli komunikat "obróć kierownicę + START". Samochód
    >>>> martwy, nie da się wystartować. Klucze do klemy w bagażniku, czyli
    >>>> jednak przydało się jego odblokowanie. Klema odkręcona, przykręcona,
    >>>> odpalony. Mierzę moduł. Bierze jednak 80mA. Coś dużo ...
    >>>
    >>> Tak na pewno nie ograniczysz rozladowania akumulatora :-)
    >>
    >> Zakładałem, że pobiera 20mA. Już sprawdziłem, że jednak 80mA. Ten prąd
    >> da się zmniejszyć w ten czy inny sposób.
    >
    > Nawet 20mA to 0.5Ah na dobe.
    > Co tydzien wypadaloby doladowac.

    Nie było mnie 2 tygodnie. Czyli 7Ah.

    > To moze lepiej wyznaczyc sobie auto na poniedzialek, na wtorek, na
    > srodę.

    Ale .. do jeżdżenia nacodzień jest Twizy. On rozładowuje się od
    jeżdżenia a nie stania. Poniekąd dlatego sprzedałem Seicento, że głównie
    ładowałem aku i coraz więcej uwag od diagnosty było.

    > Albo podlaczac ładowarke co tydzien, lub na stałe.

    Tam jest jeszcze tracker GSM podłączony. Można by jakoś ogarnąć te dwa
    monitoringi.

    >
    >>> No i ostrzezenie - ten akumulator traktuj jako niepewny.
    >>>
    >> Trzeba monitorować :-)
    >
    > Nie wiem czy pomoze - padnie oczywiscie w najbardziej szkodliwym
    > momencie.

    Człowiek nie ma czasu by zastanawiać się nad akumulatorem swojego
    samochodu :-) a ja chciałbym jednak coś wiedzieć :-)

Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: