  • 1. Data: 2022-05-28 12:34:21
    Temat: Rozładowałem do zera aku mimo monitoringu :-)
    Od: ii <i...@o...invalid>

    No tak, rozładowałem. Mierzyło się napięcie, ale porzuciłem samochód a
    nie wdrożyłem powiadamiania całego świata.

    Przychodzę, nie da się otworzyć drzwi. No cóż ... kluczyk wyjmuję z
    bezkluczyka i otwieram. Nic nie świeci. Trzeba podłączyć ładowarkę.
    Ładowarka w bagażniku, nie mam pojęcia jak go otworzyć inaczej niż
    przyciskiem. Ale w sumie ... ładowarka nie potrafi ładować aku
    rozładowanych do zera to i tak nic by z tego nie było. Pożyczam więc
    ładowarkę od sąsiada. 2x droższa od mojej. Podłączam, zaświeca się 6V,
    więc już czuję, że nic z tego nie będzie. Noc poładowała i stwierdziła,
    że aku naładowany. Nie rozumie, że należy go jednak ładować do 12V. 8
    trybów ładowania, g..o jak inne. Fora tylko potwierdzają, że nie umie
    naładować rozładowanego. Wdrażam więc rozwiązanie dodatkowe, zasilacz
    laboratoryjny z ograniczeniem prądowym. Kolejnych kilka godzin, napięcie
    pod 10V. Da się otworzyć bagażnik, ale już przecież poradziłem sobie bez
    ładowarki. Na konsoli komunikat "obróć kierownicę + START". Samochód
    martwy, nie da się wystartować. Klucze do klemy w bagażniku, czyli
    jednak przydało się jego odblokowanie. Klema odkręcona, przykręcona,
    odpalony. Mierzę moduł. Bierze jednak 80mA. Coś dużo ...

  • 2. Data: 2022-05-29 23:00:23
    Temat: Re: Rozładowałem do zera aku mimo monitoringu :-)
    Od: LordBluzg(R)?? <m...@p...onet.pl>

    W dniu 28.05.2022 o 12:34, ii pisze:
    > No tak, rozładowałem. Mierzyło się napięcie, ale porzuciłem samochód a
    > nie wdrożyłem powiadamiania całego świata.

    Coś chujowe to powiadamianie :>

    > Mierzę moduł. Bierze jednak 80mA. Coś dużo ...

    Co to za moduł?

    --
    LordBluzg(R)??
    <<<?i? ć?d?? i Putina>>>

  • 3. Data: 2022-05-30 08:40:15
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    On Sat, 28 May 2022 12:34:21 +0200, ii wrote:
    > No tak, rozładowałem. Mierzyło się napięcie, ale porzuciłem samochód a
    > nie wdrożyłem powiadamiania całego świata.

    A pisalem, ze to nie to :-)

> [...]
    > więc już czuję, że nic z tego nie będzie. Noc poładowała i stwierdziła,
    > że aku naładowany. Nie rozumie, że należy go jednak ładować do 12V. 8

    G*o. Niestety - mikroprocesor na pokladzie, a takie g*o.

    No i trzeba trzymac 2 czy 3 ladowarki, albo wydac fortune ... albo
    zrob to sam.

    > Fora tylko potwierdzają, że nie umie
    > naładować rozładowanego. Wdrażam więc rozwiązanie dodatkowe, zasilacz
    > laboratoryjny z ograniczeniem prądowym. Kolejnych kilka godzin, napięcie
    > pod 10V.

    Zle. Bardzo szybko powininen dojsc do tych 12V.
    Chyba, ze udalo ci sie cele przebiegunowac.

    > Da się otworzyć bagażnik, ale już przecież poradziłem sobie bez
    > ładowarki.

    A jak?
    U mnie podobno jest otworek obok zamka i daje sie przekrecic ...

> [...]
    > jednak przydało się jego odblokowanie. Klema odkręcona, przykręcona,
    > odpalony. Mierzę moduł. Bierze jednak 80mA. Coś dużo ...

    Tak na pewno nie ograniczysz rozladowania akumulatora :-)

    No i ostrzezenie - ten akumulator traktuj jako niepewny.

    J.

  • 4. Data: 2022-05-30 10:47:41
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    On Sun, 29 May 2022 23:00:23 +0200, LordBluzg®🇵🇱 wrote:

    > Coś chujowe to powiadamianie :>

    Tak swoja droga - widze raz pod bramą samochod, z ktorego ktos antene
    wystawia.
    Wodomierze odczytuje w bloku.
    A wodomierze maja baterie na 5 czy 10 lat ...

    > Co to za moduł?

    J.

  • 5. Data: 2022-05-30 11:29:26
    Od: RoMan Mandziejewicz <r...@p...pl.invalid>

    Hello J.F,

    Monday, May 30, 2022, 10:47:41 AM, you wrote:

    > Tak swoja droga - widze raz pod bramą samochod, z ktorego ktos antene
    > wystawia.
    > Wodomierze odczytuje w bloku.
    > A wodomierze maja baterie na 5 czy 10 lat ...

    Ale mają turbinkę i magnes przy niej. Bardzo łatwo wykorzystać energię
    do podtrzymania życia baterii.

    Zapewne ten, co miał ratować akumulator ;)

    --
    Best regards,
    RoMan

  • 6. Data: 2022-05-30 11:59:25
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    On Mon, 30 May 2022 11:29:26 +0200, RoMan Mandziejewicz wrote:

    > Ale mają turbinkę i magnes przy niej. Bardzo łatwo wykorzystać energię
    > do podtrzymania życia baterii.

    Ale chyba nie uzywaja.

    Poza tym sa tez podzielniki ciepla, nie maja turbinki :-)

    > Zapewne ten, co miał ratować akumulator ;)

    Zapewne :-)

    J.

  • 7. Data: 2022-05-30 13:46:14
    Od: RoMan Mandziejewicz <r...@p...pl.invalid>

    Hello J.F,

    Monday, May 30, 2022, 11:59:25 AM, you wrote:

    > Ale chyba nie uzywaja.

    Może się samo robić - dioda zabezpieczająca wejście łączona do
    +zasilania...

    > Poza tym sa tez podzielniki ciepla, nie maja turbinki :-)

    Te mogamieć Peltiera ale do tego przetwornica za droga.

    --
    Best regards,
    RoMan

  • 8. Data: 2022-05-30 14:10:29
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    On Mon, 30 May 2022 13:46:14 +0200, RoMan Mandziejewicz wrote:

    > Może się samo robić - dioda zabezpieczająca wejście łączona do
    > +zasilania...

    Na halotronie? :-)

    Natomiast ... a moze by tak zrobic jakis harvester, tyle
    komorek i wifi w okolicy ...

    > Te mogamieć Peltiera ale do tego przetwornica za droga.

    Tez pomysl, ale czy im pomiaru nie zakłóci ... czy wlasnie jako
    czujnik pomiarowy użyc :-)

    Ale ... producent zyje z tych mierników i 5 lat mu bardzo odpowiada
    :-)

    J.

  • 9. Data: 2022-05-30 17:39:44
    Od: ii <i...@o...invalid>

    > Coś chujowe to powiadamianie :>

    Przecież mówię, że nie zostało wdrożone.

    > Co to za moduł?

    "
    ESP8266 DevModule - specyfikacja:
    średni pobór prądu: 80 mA,
    "

    Czyli wszystko ok. Ma wysyłać cyklicznie i wtedy pobór wyjdzie minimalny
    No ale ... jeszcze nie przygotowałem infrastruktury.

  • 10. Data: 2022-05-30 17:49:15
    Od: ii <i...@o...invalid>

    W dniu 30.05.2022 o 08:40, J.F pisze:

    > A pisalem, ze to nie to :-)

    A co?

    > G*o. Niestety - mikroprocesor na pokladzie, a takie g*o.
    >
    > No i trzeba trzymac 2 czy 3 ladowarki, albo wydac fortune ... albo
    > zrob to sam.

    Ja od zawsze jestem za zrób to sam, ale to jest idea ładowania prądem a
    ładowarka to też np hermetyczna obudowa, kable.

    > Zle. Bardzo szybko powininen dojsc do tych 12V.

    Prądem 0,5A?

    > Chyba, ze udalo ci sie cele przebiegunowac.

    > A jak?

    Pisałem, pożyczyłem ładowarkę od sąsiada i aku osiągnął 6V, które
    pozwoliło na otwarcie bagażnika.

    > U mnie podobno jest otworek obok zamka i daje sie przekrecic ...

    Pewnie coś jest, ale prościej było pożyczyć ładowarkę. I tak trzeba było
    naładować.

    > Tak na pewno nie ograniczysz rozladowania akumulatora :-)

    Zakładałem, że pobiera 20mA. Już sprawdziłem, że jednak 80mA. Ten prąd
    da się zmniejszyć w ten czy inny sposób.

    > No i ostrzezenie - ten akumulator traktuj jako niepewny.

    Trzeba monitorować :-)