-
Path: news-archive.icm.edu.pl!news.icm.edu.pl!news.nask.pl!news.nask.org.pl!news.unit
0.net!newsreader4.netcologne.de!news.netcologne.de!peer02.ams1!peer.ams1.xlned.
com!news.xlned.com!peer02.fr7!futter-mich.highwinds-media.com!news.highwinds-me
dia.com!newsfeed.neostrada.pl!unt-exc-01.news.neostrada.pl!unt-spo-a-01.news.ne
ostrada.pl!news.neostrada.pl.POSTED!not-for-mail
Reply-To: m...@p...onet.pl
Subject: Re: Rozmiar opon a spalanie
Newsgroups: pl.misc.samochody
References: <5bd482ff$0$505$65785112@news.neostrada.pl>
<pr6hov$pqr$1@node2.news.atman.pl> <pr6ud2$653$1@node2.news.atman.pl>
<5bd6fef7$0$511$65785112@news.neostrada.pl>
<5bd700ca$0$498$65785112@news.neostrada.pl>
<5bd7036b$0$497$65785112@news.neostrada.pl>
<5bd7084e$0$477$65785112@news.neostrada.pl>
<5bd70c8f$0$516$65785112@news.neostrada.pl>
<5bd728d0$0$475$65785112@news.neostrada.pl>
<5bd787a0$0$477$65785112@news.neostrada.pl>
<5bd82c15$0$522$65785112@news.neostrada.pl>
<5bd836bc$0$498$65785112@news.neostrada.pl>
<5bd85f11$0$510$65785112@news.neostrada.pl>
From: LordBluzg(R) <m...@p...onet.pl>
Organization: A.P.Z.
Date: Tue, 30 Oct 2018 17:47:03 +0100
User-Agent: Mozilla/5.0 (Windows NT 6.1; WOW64; rv:52.0) Gecko/20100101
Thunderbird/52.9.1
MIME-Version: 1.0
In-Reply-To: <5bd85f11$0$510$65785112@news.neostrada.pl>
Content-Type: text/plain; charset=utf-8; format=flowed
Content-Language: pl
Content-Transfer-Encoding: 8bit
Lines: 132
Message-ID: <5bd88b1f$0$505$65785112@news.neostrada.pl>
NNTP-Posting-Host: 213.238.88.44
X-Trace: 1540918047 unt-rea-a-02.news.neostrada.pl 505 213.238.88.44:53446
X-Complaints-To: a...@n...neostrada.pl
X-Received-Bytes: 6824
X-Received-Body-CRC: 4077611858
Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.misc.samochody:2642619
[ ukryj nagłówki ]W dniu 2018-10-30 o 14:38, J.F. pisze:
[...]
>> Bredzisz. Reflektory świecace do przodu HAMUJĄ, powodując większe
>> zuzycie paliwa. Reflektor Wiazka/snop swiatła wypuszcza fotony z
>> prędkością ok 300km/s i mocą 200W co jest siłą straszliwą i działa jak
>> silniki hamujące w rakiecie Muska :]
>
> Zapomniales, ze ruch coraz wiekszy.
> Twoje reflektory hamuja, ale ktos z tylu cie swoimi popycha :-)
Ale lusterka z poprzedzającego mnie pojazdu to uzupełniają.
Tzn jak jak świecę to odbicie wraca do mnie, co daje siłę 2x większą no
i się znosi :]
>> Pompuję z przerobionej gaśnicy co 50km :]
>> https://i1.jbzdy.pl/contents/2018/10/3edbbd27afbcd8a
2235214d82ebbdf76.jpg
>
> Ale azot pompujesz czy CO2 ?
Tak, ciekły. Wtedy opony są twarde :]
>
> Azot oszczedza paliwo :-)
Ciekły jest cięższy :/
>>>> Co do świateł, przeliczałem. Na trasie w sumie niemierzalne
>>>> natomiast w mieście i korkach, różnica 1l/100km.
>>> Mam teraz komputer co pokazuje w korku spalanie na godzine ... raczej
>>> nie ma korelacji ze swiatlami ...
>> Brednia.
>
> Wytlumacz to mojemu silnikowi :-)
>
>> Możesz sobie zrobić test ale najlepiej widać to w starych
>> gaźnikowcach, bez udziału komputera, który podnosi obroty silnika w
>> momencie obciążenia alternatora. Ponieważ jest to bardzo niewielka
>
> Starego gaznikowca tez mialem.
> Z gazem, wiec moglem wylaczyc benzyne i zmierzyc na ile starcza porcja
> paliwa w gazniku.
Prawie dobry kierunek ale błędna hipoteza :)
Na gaźnikowcu nie było korekcji obrotów i gdy włączasz światła to obroty
spadają. OK, spalanie nie rośnie. W przypadku wtrysków jest inaczej.
Włączasz światła a komputer--cyk, cyk i podaje wincyj paliwa żeby te
obroty utrzymać. No chyba że masz korbkę w kabinie i mu pomagasz :]
> Ale u mnie jest diesel. W czasie jazdy co chwila pokazuje co innego,
> wiec tym bardziej nie mozna zmierzyc wplywu swiatel.
Ja nie polegam na chwilowych wskazaniach bo to mylna mylność :)
>
>> silnik pracuje 1,5h, w miescie i korkach jest to 6h. Skoro odnosimy
>> się do czasu pracy silnika na godzinę wyliczenia wskażą nam 0.1l
>> więcej a w zasadzie jest to uchyb pomiaru, ale razy 6h da nam obraz
>> 0,5L. Gdzie odległość przejazdu jest taka sama. (dane przykładowe)
>
> Tylko rzetelniej sie mierzy 0.1 przy zuzyciu 6l (gdybym tak 6h stal),
> niz przy zuzyciu 40l - gdybym 6h jechal.
Nie umiem pojąć, dlaczego próbujesz wstawić tutaj inne jednostki. O
miliardów lat spalanie liczymy l/km więc musisz się odnieść do takiego
przelicznika.>
>> Moc uzyta do oświetlenia nie bierze się z eteru :] Jak sobie policzysz
>> (w zalezności od pojemnosci silnika i jego mocy)...jaki procent kwh
>> idzie na oświetlenie to im mniejsza moc silnika, tym większy procent.
>
> 120W, powiedzmy 150 ze stratami alternatora ... ponizej 1% mocy silnika
> w czasie jazdy.
>
> Nie mowie ze nie bierze, tylko ze zmierzyc to trudno.
Dlatego podałem że należy w mieście odnosić się do przebiegu a nie do
czasu pracy=1h przy jednej godzinie nie zauwazysz praktycznie wzrostu
paliwa ale przy 6 godzinach pracy jak najbardziej, gdzie musimy na końcu
stosować jednostki l/km :)
>
>> Odnosząc się zatem do przebiegu a nie do czasu pracy silnika, mamy
>> wynik że w mieście, jadąc z właczonymi swiatłami zużywamy 0,5L/100km
>> więcej :]
>
> 4h na 100km, ~0.5kWh, ze 150g paliwa ... sklanialbym sie raczej do 0.2l.
>
> A rozrzut w miescie mam znacznie wiekszy.
>
> Nawiasem ... to na 1h wychodziloby rzedu 0.05l i nie ma sie co dziwic,
> ze komputer pokladowy nie pokazuje, skoro ma tylko 1 cyfre po przecinku.
Licz kilometry/zuzycie a nie czas pracy silnika :D:D:D
>
> Jesli z GPS to super ... ale on tez ma swoja dokladnosc.
>
> Tylko w opisie do MyWheels nie wspominaja o GPS.
> Torque chyba tez nie ma.
Użyłem też słowa zamiennie :> Myślałem ze pojmiesz ale kucha. Nie
pojąłeś. Trasę nazwijmy "testową" mam wyliczoną co do metra, GPS, mapy,
ECU, różnica na srednicach kół (15/16'') itd Dla mnie to parametr
_stały_. Nie będę Ci opisywał dokładnie, bo mi się nie chce. Zmierzona
trasa. Ponieważ to doskonały odcinek, równy dokładnie 110,5km od stacji
benzynowej do miejsca zatrzymania to sobie robię testy od kilku lat.
[...]
>> Wyżej objasniłem, jak się ma zużycie paliwa do mocy silnika, to nadal
>> podtrzymuję, że czy to będą światła czy opory toczenia, to jest to
>> parametr _stały_ znaczy ileś KW.
>
> Co do oporow toczenia, to mam watpliwosci czy taki staly.
A co się niby ma zmieniać?
>
>> Dla przykładu 1KW przy mocy silnika 70KW to 7% wiecej obciążenia.
>> Licząc korelację obciążenia ze spalaniem przyjmijmy że 7% więcej
>> paliwa idzie na pokonanie oporów. W przypadku silnika o mocy 200KW to
>> nadal 1KW ale procent obciążenia jako stały będzie wynosił 0,2% czyli
>> niemierzalny.
>
> A mysmy na swiatla zeszli, o mocy 0.15kW. I juz wychodzi niemierzalne,
> nawet jesli po miescie silnik rzadko 20kW przekracza.
Podobnie jest z oponami. Watpię żeby generowały "połyk" 1KW z silnika,
raczej gdzieś max 100W lub nawet mniej
--
LordBluzg(R)
?Sukces WOŚP klęską PiS?
Następne wpisy z tego wątku
- 30.10.18 20:02 J.F.
- 30.10.18 21:49 LordBluzg(R)
- 30.10.18 21:58 Mateusz Viste
- 30.10.18 22:04 LordBluzg(R)
- 30.10.18 23:37 LordBluzg(R)
- 30.10.18 23:41 J.F.
- 31.10.18 01:14 LordBluzg(R)
- 31.10.18 08:17 J.F.
- 31.10.18 10:34 LordBluzg(R)
- 31.10.18 10:53 J.F.
- 31.10.18 11:19 LordBluzg(R)
- 31.10.18 11:48 J.F.
- 31.10.18 12:15 LordBluzg(R)
Najnowsze wątki z tej grupy
- Re: Tesla jest bezpieczna, wczoraj spaliła się doszczętnie na Ursynowie i nikomu się nic nie stało
- Kol. sukces po polsku: booom na budowy dróg i autostrad - czyli "proste życie na kredycie"
- Nie chcieliście Izery to będziecie kupować XPeng
- Taka ciekawostka pożarowa :)
- Re: Wypadek kolejowy na stacji Wiesiółka- analiza tragicznego zdarzenia z czerwca 2001 roku.
- Re: Tysiące wypadków na niebezpiecznych przejazdach kolejowych a Polskie Linie Kolejowe nic nie robią odlat, bo kierowca pociągu nie ginie
- Re: Tysiące wypadków na niebezpiecznych przejazdach kolejowych a Polskie Linie Kolejowe nic nie robią odlat, bo kierowca pociągu nie ginie
- Spalinowa trauma
- Dwa dylematy
- Re: Dwa dylematy
- [UOKiK] Jeronimo Martins, właścicielowi sieci Biedronka, [przedstawił zarzut] udział[u] w zmowie z 32 firmami transportowymi.
- Re: Dwa dylematy
- Re: Dwa dylematy
- Re: Rz?Âd ZAKAZUJE magazyn?Â?w energii ?!! Nowe prawo od 14 lipca to SZOK! ??Â
- dlaczego gadacie z tym debilem
Najnowsze wątki
- 2025-08-06 Gdynia => Konsultant wdrożeniowy (systemy controlingowe) <=
- 2025-08-06 Białystok => Inżynier oprogramowania .Net <=
- 2025-08-06 "[...] sejmowe wystąpienie posłanki Klaudii Jachiry, która zakończyła je słowami ,,Sława Ukrainie"."
- 2025-08-05 "Chiny przekraczają w wydobyciu 4 mld ton węgla, Indie i USA ponad 1 mld, a Rosja 500 mln ton [...]"
- 2025-08-05 Panuje się 181 159,42 zł./mies. na posła w 2026r.
- 2025-08-05 "Chiny przekraczają w wydobyciu 4 mld ton węgla, Indie i USA ponad 1 mld, a Rosja 500 mln ton [...]"
- 2025-08-05 Czy cos fi przechodzi przez trafo separujące?
- 2025-08-05 kajaki i promile
- 2025-08-05 Re: Tesla jest bezpieczna, wczoraj spaliła się doszczętnie na Ursynowie i nikomu się nic nie stało
- 2025-08-05 Gdynia => Przedstawiciel handlowy / KAM (branża TSL) <=
- 2025-08-05 Re: Atak na lekarza w Oławie. Policja zatrzymała sprawcę na lotnisku Polska Agencja Prasowa 4 sierpnia 2025, 12:16 FACEBOOK X E-MAIL KOPIUJ LINK W szpitalu w Oławie 37-letni pacjent zaatakował lekarza, po tym, jak ten odmówił mu wypisania długoterminowego
- 2025-08-05 B2B i książka przychodów i rozchodów
- 2025-08-04 Re: Atak na lekarza w Oławie. Policja zatrzymała sprawcę na lotnisku Polska Agencja Prasowa 4 sierpnia 2025, 12:16 FACEBOOK X E-MAIL KOPIUJ LINK W szpitalu w Oławie 37-letni pacjent zaatakował lekarza, po tym, jak ten odmówił mu wypisania długoterminowego
- 2025-08-04 Na grupie comp.os.linux.advocacy CrudeSausage twierdzi, że Micro$lop używa SI do szyfrowania formatu dok. XML
- 2025-08-04 Na grupie comp.os.linux.advocacy CrudeSausage twierdzi, że Micro$lop używa SI do szyfrowania formatu dok. XML