    From: "Edgar" <w...@k...nia>
    Newsgroups: pl.misc.elektronika
    Subject: Re: Różnicówki i instalacja w domu
    Date: Sat, 3 Jan 2009 17:05:33 +0100

    "Konop" <k...@g...pl> wrote in message
    news:gjnjtp$qb9$2@inews.gazeta.pl...

    > POPRAWKA!!
    >
    > ...ale użytych w 3 różnych i niezależnych obwodach w 1 pomieszczeniu
    > :)....

    Tak rozumiem.

    1. Różnicówek ma około 20tu-kilku właśnie trójfazowych i to się okazało po
    roku :-) Cały osprzęt był kupiony naraz i przyszedł w wielkich kartonach ale
    budowa stale trwała. Przed świętami okazało się, że różnicówki są pomylone -
    ale to wyszło po plądrowaniu kolejnego pudła :-)
    Już mi się nie chce tym handlować, już są kupione więc zrobię tak:

    1. Różnicówki 3-fazowe w obwodach jednofazowych podłączę tak, że N pójdzie
    normalnie przez różnicówkę ale trzy wejścia faz zmostkuję i podam tam jedną
    fazę np L1, na wyjściu zrobię tak aby sumaryczna ilość zabezpieczeń nie była
    większa niż "amperaż" różnicówki. Ale to tylko w pomieszczeniach gdzie do
    gniazdek dochodzi jedna i ta sama faza.

    2. Natomiast jeśli w gniazdach tego samego pokoju chcę mieć 2różne fazy na
    różnych obwodach dam różnicówkę 3-fazową i albo użyję tylko N i 2 fazy
    (trzecie wejście wolne lub zwarte przed do jednej z faz????) albo i podłączę
    przez nią jeszcze światło lub trzeci obwód gniazdek na fazie L3

    3. Odbiorników 3-fazowych nie będzie, raczej, może gdzieś w piwnicy jedno
    gniazdo 5 bolcowe ale na nie dam osobną różnicówkę.

    Pytanie ostatnie:

    Napis na różnicówce np 40A (bez B)

    Czy te 40A to cały prąd "wracający N-ką" ? Czy to jest 3x40A ? Brak B
    oznacza brak zabezpieczenia nadprądowego w różnicówce tak ?