  • Data: 2022-05-07 20:08:42
    Temat: Re: Rozsądny zasilacz do PC
    Od: heby <h...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

    On 07/05/2022 18:01, Olek wrote:
    > Czy można coś dokupić, co by niwelowała tę szpilkę, i wpiąć pomiędzy
    > listwę a zasilacz w komputerze?

    Rada dystrybutora pewnej marki: "proszę wobec tego nie wyłączać
    komputera z zasilania".

    Możesz wsadzić UPS online ;)

    Całkiem serio, są softstarty do szlifierek, tylko one mają kilka sekund
    opóźnienia. Nie stosowałem, ale ktoś gdzieś polecał, że zadziałało. Może
    kiedyś sprawdzę w praktyce, czy nadają się do zasilacza, podobno są
    niestabilne dla małych mocy (?).

    > A jeszcze lepiej dolutować wewnątrz zasilacza. Z lutowaniem mam
    > wieloletnią praktykę, więc to nie problem.

    NTC.

    Nie wiem jakie miałby mieć parametry, ale tak 400V/12A pewnie było by
    ok. Wada: grzeje się podczas pracy.

    https://en.wikipedia.org/wiki/Inrush_current_limiter

    Powinno być w ogóle miejsce na PCB zasilacza na NTC...