  • 1. Data: 2022-05-03 12:52:03
    Temat: Rozsądny zasilacz do PC
    Od: heby <h...@p...onet.pl>

    Cześć.

    Jak obecnie marka zasilaczy ma sensowną jakość/cenę?

    Poszukuje czegoś do około 600W (i7-7xxx+RTX3050).

    Nowego.

    Mam złe doświadczenia z niektórymi "markowymi" zasilaczami, na przykład
    potafiły wywalać solidny bezpiecznik po załączeniu zasilania, podawać
    5.3V itp absurdy.

    Mogę oczywisćie znaleźć sobie jakiś w średniej cenie, ale wolałbym
    zapytać zanim będę zgadywać w ciemno...

  • 2. Data: 2022-05-03 16:13:08
    Temat: Re: Rozsądny zasilacz do PC
    Od: Roman Tyczka <r...@h...you.spammer>

    On 03.05.2022 12:52, heby wrote:
    > Jak obecnie marka zasilaczy ma sensowną jakość/cenę?

    Co to jest sensowny stosunek? Jeśli zasilacz dba o Twój komputer i jego
    stabilność oraz żywotność to wydatek będący ułamkiem wartości ceny kompa
    jest małą ceną za ten spokój.

> [...]
    > 5.3V itp absurdy.
    >
    > Mogę oczywisćie znaleźć sobie jakiś w średniej cenie, ale wolałbym

    Polecam jakiegoś Seasonica, trudno o coś lepszego, jeśli taniej to z
    niższych serii, jeśli lepiej to z wyższych.

    --
    pzdr
    Roman

  • 3. Data: 2022-05-03 18:49:08
    Od: heby <h...@p...onet.pl>

    On 03/05/2022 16:13, Roman Tyczka wrote:
    > Co to jest sensowny stosunek?

    Taki, który:
    1) Za te same pieniądze da więcej
    2) Za mniejsze pieniądze da to samo

    > Jeśli zasilacz dba o Twój komputer i jego
    > stabilność

    Zasilaczeni nie służa do dbania o komputer ani jego stabilność. Aby
    *nowy* zasilacz zdestabilizował mi komputer, producent musiałby się
    bardzo postarać oszczędzić na wszystkim albo musiałbym wsadzić za mały.
    Nie spodziewam się takiej wpadki. Natomiast było by miło jak by nie
    wyrzucał bezpiecznika 16A, nie poszedł z dymem przy 2/3 obciążenia, nie
    tętnił po dociśnięciu, nie popuścił w majtki po 5 latach używania itd
    itp. Czyli najzwyczajniej: był porządny i przyoszczędzony tam gdzie ma
    to sens, a nie gdzie się dało.

    > oraz żywotność to wydatek będący ułamkiem wartości ceny kompa
    > jest małą ceną za ten spokój.

    Ale może w niższej cenie można dostać zbliżony spokój?

    > Polecam jakiegoś Seasonica, trudno o coś lepszego, jeśli taniej to z
    > niższych serii, jeśli lepiej to z wyższych.

    Ok, zanotowane.

  • 4. Data: 2022-05-03 19:05:27
    Od: m4rkiz <m...@m...od.wujka.na.g.com>

    W dniu 03.05.2022 o 12:52, heby pisze:
    > Mogę oczywisćie znaleźć sobie jakiś w średniej cenie, ale wolałbym
    > zapytać zanim będę zgadywać w ciemno...

    seasonic, corsair
    tylko zasilacze z jakimkolwiek certyfikatem 80 plus, oczywiście im wyższym tym
    większa
    sprawność

    https://linustechtips.com/topic/1116640-psu-tier-lis
    t-40/

  • 5. Data: 2022-05-03 20:52:41
    Od: PiteR <e...@f...pl>

    in <news:t4r1i1$558$1@dont-email.me>
    user heby pisze tak:

    > Mam złe doświadczenia z niektórymi "markowymi" zasilaczami, na
    > przykład potafiły wywalać solidny bezpiecznik po załączeniu
    > zasilania

    To jak raz jest tylko jeden element w szereg ładujących się
    kondensatorów ograniczający prąd.

    "Zwarciowość" kondensatorów dobrze o nich świadczy.

    Kto ma eSy dowie się. Kto ma np w Anglii topik 13A nie zauważy
    zjawiska.

    Patrzę na montaż wewnątrz. Są foto story w necie.

    co macie np na SeaSonic?

    --
    Piter

    człowiek chciał być królem planety
    więc matka natura dała mu koronę

  • 6. Data: 2022-05-03 23:21:20
    Od: heby <h...@p...onet.pl>

    On 03/05/2022 20:52, PiteR wrote:
    > To jak raz jest tylko jeden element w szereg ładujących się
    > kondensatorów ograniczający prąd.

    Patrz jak księgowy: bez tego też działa. Zasilacz "markowy".

    Chcę uniknąc tego:

    https://en.wikipedia.org/wiki/Muntzing

  • 7. Data: 2022-05-03 23:58:37
    Od: PiteR <e...@f...pl>

    in <news:t4s6du$ski$1@dont-email.me>
    user heby pisze tak:

    > Patrz jak księgowy: bez tego też działa. Zasilacz "markowy".
    >
    > Chcę uniknąc tego:
    >
    > https://en.wikipedia.org/wiki/Muntzing

    moj komp w Polsca zawsze wybija przy pierwszym włączeniu
    bo potem już nie odcinam 230v

    a zasilacz BeQuiet.

    Nigdy nie odboerałem tego jako awaria.
    Kondensatory coraz pojemniejsze i mniejsze gabarytowo.
    Kusi żeby zastosować.

  • 8. Data: 2022-05-04 09:29:46
    Od: heby <h...@p...onet.pl>

    On 03/05/2022 23:58, PiteR wrote:
    > moj komp w Polsca zawsze wybija przy pierwszym włączeniu
    > bo potem już nie odcinam 230v

    To jest uszkodzenie. Albo muntzing. Stosowny softstart to ze 2 dolary
    więcej.

    > Kondensatory coraz pojemniejsze i mniejsze gabarytowo.
    > Kusi żeby zastosować.

    Nie oznacza to, że nalezy stosować układy które powodują udary powyżej
    możliwości typowej instalacji.

  • 9. Data: 2022-05-04 15:39:45
    Od: Tasiorsa <t...@p...fm>

    W dniu 2022-05-03 o 12:52, heby pisze:
> [...]
    > 5.3V itp absurdy.
    >
    > Mogę oczywisćie znaleźć sobie jakiś w średniej cenie, ale wolałbym

    Seasonic Focus Plus
    Corsair RM
    taniej
    Supremo FM2

    Krzysiek aka Tasiorsa

  • 10. Data: 2022-05-04 15:53:47
    Od: Mateusz Bogusz <m...@o...pl>

    On 04.05.2022 15:39, Tasiorsa wrote:

    > Seasonic Focus Plus
    > Corsair RM
    > taniej
    > Supremo FM2

    Kiedy miałem kilkanaście lat i interesowałem się żywo składaniem
    skrzynki pod biurko, to na forach królowała rada zakupu marki Chieftec.
    Nie wiem na ile już nie jestem w temacie, ale nikt z was nie wymienił
    tej marki :-P

    --
    Pozdrawiam,
    Mateusz Bogusz