eGospodarka.plGrupypl.misc.samochodyRozwiazanie na brak ciaglosci OC i beterminowe badania techniczne. › Re: Rozwiazanie na brak ciaglosci OC i beterminowe badania techniczne.
  • Data: 2021-04-19 19:38:01
    Temat: Re: Rozwiazanie na brak ciaglosci OC i beterminowe badania techniczne.
    Od: nadir <n...@h...org> szukaj wiadomości tego autora

    W dniu 19.04.2021 o 18:35, RadoslawF pisze:

    > To co jest nie bardzo różowo według ciebie?
    > Bo już drugi raz piszesz o minusach a nie wyjaśniasz jakich.

    Piszę i objaśniam.
    1. OC - faktycznie nie potrzeba płacić jak samochód nie porusza się po
    drogach publicznych. Tyle tylko, że minimalny okres to jest miesiąc, a
    stawki przez towarzystwa są tak skalkulowane, że 3-4 miesiące(nie muszą
    być kolejne) potrafią kosztować więcej niż normalna stawka za cały rok.
    Dodatkowo nie każde TU jest zainteresowane i ma ofertę dla zabytków.
    2. Jednorazowy przegląd - to prawda, ale samochód ma być w 100% sprawny
    technicznie i spełniać przynajmniej przepisy z czasów gdy był
    wyprodukowany jeżeli ma się poruszać po drogach publicznych. Czyli może
    nie mieć pasów, światła mogą być byle jakie, emisja spalin do dupy, ale
    kiepskie hamulce, pęknięta szyba czy klosz lampy dają możliwość zabrania
    dowodu rejestracyjnego przy pierwszej lepszej kontroli i trzeba samochód
    doprowadzić do porządku. I to się wiąże z następnym punktem.
    3. Taki samochód jest wpisany do rejestru zabytków, nie można ingerować
    w jego wygląd i konstrukcję, a wszelkie naprawy wykonywać na
    "oryginalnych" częściach/podzespołach.
    Teoretycznie konserwator może sypnąć kasą na odtworzenie takiego
    samochodu po na przykład stłuczce, ale z reguły nie ma na to kasy, bo
    trzeba wydać na Licheń czy jakąś inną katedrę i bujaj się sam.
    Jak już się komuś znudzi zabytek, to trzeba znaleźć innego pasjonata na
    kupno takiego cacka, bo na złom go nie można oddać.

    > Problemem dla ciebie będzie utrudniona sprzedaż za granicę?

    Sprzedaż za granicę to pikuś, bo tego w zasadzie zgoda jednorazowa, co
    nie znaczy, że każdy z automatu ją dostanie, decyduje wojewódzki
    konserwator zabytków. Za to każdy wyjazd, na zlot czy na piwo, też
    trzeba zgłosić i uzyskać zgodę.

    Więc jak ktoś ma faktycznie zabytkowy/historyczny samochód do
    okazjonalnego poruszanie się, to OK. Ale jako codzienny dupowóz, który
    trzeba naprawiać i konserwować, a można jeszcze nim gdzieś przydzwonić,
    to jednorazowy przegląd w/g mnie nie rekompensuje tu niczego. Ale to
    każdy musi policzyć sobie sam. Ja sobie policzyłem i mimo, że mam
    samochód, który mógłby bez większego problemu dostać żółte tablice, nie
    poszedłem w to.