-
Path: news-archive.icm.edu.pl!news.icm.edu.pl!newsfeed.pionier.net.pl!goblin2!goblin3
!goblin.stu.neva.ru!sewer!alphared!news.uzoreto.com!peer02.ams4!peer.am4.highwi
nds-media.com!news.highwinds-media.com!newsfeed.neostrada.pl!unt-exc-01.news.ne
ostrada.pl!unt-spo-a-01.news.neostrada.pl!news.neostrada.pl.POSTED!not-for-mail
Subject: Re: Rozwiazanie na brak ciaglosci OC i beterminowe badania techniczne.
Newsgroups: pl.misc.samochody
References: <s5jvde$tso$1$horizn@news.chmurka.net>
<607d8594$0$524$65785112@news.neostrada.pl>
<s5k3lu$mh$1$horizn@news.chmurka.net>
<607da454$0$510$65785112@news.neostrada.pl>
<607db1d0$0$551$65785112@news.neostrada.pl>
From: nadir <n...@h...org>
Date: Mon, 19 Apr 2021 19:38:01 +0200
User-Agent: Mozilla/5.0 (Windows NT 10.0; Win64; x64; rv:78.0) Gecko/20100101
Thunderbird/78.7.1
MIME-Version: 1.0
In-Reply-To: <607db1d0$0$551$65785112@news.neostrada.pl>
Content-Type: text/plain; charset=utf-8; format=flowed
Content-Language: pl
Content-Transfer-Encoding: 8bit
Lines: 41
Message-ID: <607dbff9$0$510$65785112@news.neostrada.pl>
Organization: Telekomunikacja Polska
NNTP-Posting-Host: 95.160.205.83
X-Trace: 1618853881 unt-rea-b-01.news.neostrada.pl 510 95.160.205.83:49747
X-Complaints-To: a...@n...neostrada.pl
X-Received-Bytes: 3522
Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.misc.samochody:2693383
[ ukryj nagłówki ]W dniu 19.04.2021 o 18:35, RadoslawF pisze:
> To co jest nie bardzo różowo według ciebie?
> Bo już drugi raz piszesz o minusach a nie wyjaśniasz jakich.
Piszę i objaśniam.
1. OC - faktycznie nie potrzeba płacić jak samochód nie porusza się po
drogach publicznych. Tyle tylko, że minimalny okres to jest miesiąc, a
stawki przez towarzystwa są tak skalkulowane, że 3-4 miesiące(nie muszą
być kolejne) potrafią kosztować więcej niż normalna stawka za cały rok.
Dodatkowo nie każde TU jest zainteresowane i ma ofertę dla zabytków.
2. Jednorazowy przegląd - to prawda, ale samochód ma być w 100% sprawny
technicznie i spełniać przynajmniej przepisy z czasów gdy był
wyprodukowany jeżeli ma się poruszać po drogach publicznych. Czyli może
nie mieć pasów, światła mogą być byle jakie, emisja spalin do dupy, ale
kiepskie hamulce, pęknięta szyba czy klosz lampy dają możliwość zabrania
dowodu rejestracyjnego przy pierwszej lepszej kontroli i trzeba samochód
doprowadzić do porządku. I to się wiąże z następnym punktem.
3. Taki samochód jest wpisany do rejestru zabytków, nie można ingerować
w jego wygląd i konstrukcję, a wszelkie naprawy wykonywać na
"oryginalnych" częściach/podzespołach.
Teoretycznie konserwator może sypnąć kasą na odtworzenie takiego
samochodu po na przykład stłuczce, ale z reguły nie ma na to kasy, bo
trzeba wydać na Licheń czy jakąś inną katedrę i bujaj się sam.
Jak już się komuś znudzi zabytek, to trzeba znaleźć innego pasjonata na
kupno takiego cacka, bo na złom go nie można oddać.
> Problemem dla ciebie będzie utrudniona sprzedaż za granicę?
Sprzedaż za granicę to pikuś, bo tego w zasadzie zgoda jednorazowa, co
nie znaczy, że każdy z automatu ją dostanie, decyduje wojewódzki
konserwator zabytków. Za to każdy wyjazd, na zlot czy na piwo, też
trzeba zgłosić i uzyskać zgodę.
Więc jak ktoś ma faktycznie zabytkowy/historyczny samochód do
okazjonalnego poruszanie się, to OK. Ale jako codzienny dupowóz, który
trzeba naprawiać i konserwować, a można jeszcze nim gdzieś przydzwonić,
to jednorazowy przegląd w/g mnie nie rekompensuje tu niczego. Ale to
każdy musi policzyć sobie sam. Ja sobie policzyłem i mimo, że mam
samochód, który mógłby bez większego problemu dostać żółte tablice, nie
poszedłem w to.
Następne wpisy z tego wątku
Najnowsze wątki z tej grupy
- Re: Wypadek kolejowy na stacji Wiesiółka- analiza tragicznego zdarzenia z czerwca 2001 roku.
- Re: Tysiące wypadków na niebezpiecznych przejazdach kolejowych a Polskie Linie Kolejowe nic nie robią odlat, bo kierowca pociągu nie ginie
- Re: Tysiące wypadków na niebezpiecznych przejazdach kolejowych a Polskie Linie Kolejowe nic nie robią odlat, bo kierowca pociągu nie ginie
- Spalinowa trauma
- Dwa dylematy
- Re: Dwa dylematy
- [UOKiK] Jeronimo Martins, właścicielowi sieci Biedronka, [przedstawił zarzut] udział[u] w zmowie z 32 firmami transportowymi.
- Re: Dwa dylematy
- Re: Dwa dylematy
- Re: Rz?Âd ZAKAZUJE magazyn?Â?w energii ?!! Nowe prawo od 14 lipca to SZOK! ??Â
- dlaczego gadacie z tym debilem
- Kolega Mastera z Konfy, a jakże :D
- Re: 3 km zasięgu w 5 minut? Chińczycy zapowiedzieli ewolucję
- Reklama: "Oferujemy samochód bez konieczności ładowania"
- Elektromobilność lewel haj.
Najnowsze wątki
- 2025-07-24 Re: Wypadek kolejowy na stacji Wiesiółka- analiza tragicznego zdarzenia z czerwca 2001 roku.
- 2025-07-23 Re: Tysiące wypadków na niebezpiecznych przejazdach kolejowych a Polskie Linie Kolejowe nic nie robią odlat, bo kierowca pociągu nie ginie
- 2025-07-23 Re: Tysiące wypadków na niebezpiecznych przejazdach kolejowych a Polskie Linie Kolejowe nic nie robią odlat, bo kierowca pociągu nie ginie
- 2025-07-23 Teoria Organizacji w Ujęciu Totaliztycznym - NOWA MONOGRAFIA
- 2025-07-24 Warszawa => MENA New Business Manager <=
- 2025-07-24 Środa Wielkopolska => SAP FI/CO Internal Consultant <=
- 2025-07-24 Fundacja Wolność od Religii domaga się wyjaśnień ws zawierzenia Powiatu Wschowskiego Maryi Królowej Polski
- 2025-07-23 Teoria Organizacji w Ujęciu Totaliztycznym - NOWA MONOGRAFIA
- 2025-07-23 Gdańsk => Programista Delphi <=
- 2025-07-23 Gdańsk => Programista Mainframe (z/OS, Assembler) <=
- 2025-07-23 Warszawa => Starszy inżynier DevOps (AWS) <=
- 2025-07-23 Gdańsk => Mainframe (z/OS, Assembler) Developer <=
- 2025-07-23 Kraków => Senior Fullstack Engineer (Low-Code Platform) <=
- 2025-07-23 Wrocław => Senior Key Account Manager IT <=
- 2025-07-23 Trójmiasto => Head of Social Media <=