    From: Olaf Frikiov Skiorvensen <B...@i...invalid>
    Newsgroups: pl.comp.pecet
    Subject: Re: Ryzen 7 1700 + ECC RAM
    Date: Sat, 24 Oct 2020 20:30:01 +0200

    Wcale nie przypadkiem, dnia Sat, 24 Oct 2020 19:17:19 +0100
    doszła do mnie wiadomość <rn1r3g$7sn$1$pioruns@news.chmurka.net>
    od pioruns <w...@w...com> :

    >Tak wiem. Wcześniej już miałem koszmarną żonglerkę w tym PC, bo 4x8GB
    >3200 MT/s a także 4x8GB 2400 MT/s obydwa sypały błędami w systemie, ale
    >memtest było dobrze. Po rozpoczęciu żonglerki w drugim PC też sypało,
    >po update BIOSu przestały, potem znowu jakieś problemy itp,
    >pozamieniałem w końcu je tak, że jeden PC był happy z 2400 a drugi z
    >3200, z odpowiednimi ustawieniami XMP i voltage. Serwer został z
    >gorszymi 2400 MT/s i tak sobie stabilnie pracował, aż znowu się nie
    >pojawiły wymienione powyżej błędy w Btrfs (to nie był problem nośnika).
> [...]

    Na moim Ryzenie 1700 plus Asrock Fatal1ty X370 Professional
    Gaming(nie, nie gram w gry, no może czasami, ale w bardzo stare gry
    typu MDK) dwie kości G.Skill FlareX cl14 8GiB(razem 16GiB) chodziły
    stabilnie na XMP 3200, jak dowaliłem następne dwie(razem są 4) to
    musiałem z 3200 zejść na 2933, bo przy 3200 potrafiło zrobić bsoda.