    From: ąćęłńóśźż <...@...pl>
    Newsgroups: pl.comp.pecet
    Subject: Re: SSD Samsung Magician
    Date: Tue, 23 Aug 2022 09:20:10 +0200

    Przypomniało mi się, bo waliłem nosem kilka lat temu kupując te dyski:
    Magician v. 4.9.7 to stara wersja programu nie rozpoznająca prawidłowo wówczas nowych
    EVO 860.
    Ale mylące jest to, że próba aktualizacji z poziomu programu kończy się komunikatem
    "masz najnowszą wersję Magician" co jest
    nieprawdą.
    Najnowsza wersja to Magician 7.1.1, tyle że 4.9.7 było ostatnią wersją potrafiącą
    optymalizować EVO 840. Nowsze wersje Magiciana (od
    v.5.0 w górę) nie chciały optymalizować serii EVO 840, więc zainstalowałem v.4.9.7
    wyszukaną w archiwach.
    Zainstalowany najnowszy Magician v. 7.1.1 widzi nowy dysk, choć sam program przestał
    być zgrabniutki lecz stał się kobylasty i co
    najgorsze nie ma w nim funkcji optymalizacji dysku obecnej w wersji 4.9.7
    (kilkudziesięciominutowa optymalizacja SSD, odpowiednik
    defragmentaryzacji).