    From: m4rkiz <m...@m...od.wujka.na.g.com>
    Newsgroups: pl.comp.pecet
    Subject: Re: SSD długo nieużywany
    Date: Mon, 9 Aug 2021 22:36:31 +0200

    On 2021-08-09 18:25, Krystek wrote:
    > A nowy, niesformatowany, nigdy niepodłączany do PC? Mam jeden taki M.2
    > EVO SAMSUNG-a, który nie był jeszcze instalowany. Czeka na podmianę w
    > PC. Nic mu się nie stanie od długiego leżakowania?

    Jeżeli mówisz o miesiącach to nie, jeżeli o latach to przetrzymywany w
    wysokich temperaturach to być może, chociaż nie spotkałem osobiście
    dysku nvme który padł od samego leżenia, ssd załatwionych w ten sposób
    miałem w rękach już kilka.

    https://forums.tomshardware.com/threads/why-did-my-s
    amsung-850-evo-ssd-failed-while-stored-in-a-box.3622
    809/

    Generalnie dobrym pomysłem jest podłączyć dysk do zasilania na jakiś
    czas (zależenie od wielkości od kilku godzin do kilku dni) minimum raz
    do roku żeby kontroler zrobił sobie to co potrzebuje i o ile ma soft
    napisany przez ogarniętego producenta to będzie dobrze.