    Date: Mon, 9 Jan 2023 22:17:29 +0100
    Subject: Re: Samochód jako współwłasność nieletniego
    Newsgroups: pl.misc.samochody
    From: Lisciasty <l...@p...pl>

    > też nie przesądza o dużej zniżce. Te przepisy jakiś czas temu się
    > zmieniły i mają algorytmy na obliczanie ryzyka. Najlepiej zasięgnąć
    > informacji u źródła czyli w TU.

    No właśnie pytałem kilku agentów i generalnie na wyjściu dostałem szum i
    bełkot. Więc się zastanawiam czy faktycznie warto płacić w ciemno te
    kilka stów więcej na rok czy nie... Bo za te 5-8 lat zasady mogą się
    kompletnie pozmieniać, ale jak wprowadzą (albo utrzymają) jednak jakiś
    rodzaj bonusu "stażowego" to wtedy kwestia czy ma się już ten staż
    wyrobiony czy nie.

    > Miałem podobną sytuację i wziąłem to "na
    > klatę" w sensie, że córa jeździ pierdzikiem ale zarejestrowany jest na
    > mnie, gdzie mam full zniżkę. Ryzyko ryzykiem ale OC mam megatanio i
    > kasiorę mogę jej wpłacić na konto/zawsze. Jak córa kiedyś zacznie sama
    > płacić, w sensie, że wszystko na nią to będzie już "stara baba" i zniżki
    > są wtedy inne :) Teraz to się też wycwanili, bo jak zawierasz umowę to
    > są pytania czy autem będzie jeździł ktoś poniżej 24 lat i to podpisujesz...

    Te pytania o współkierowcę i czy jest małoletni to już chyba od dawna
    są, tak mi się przynajmniej wydaje że coś tam kiedyś odpowiadałem.

    No i jeszcze też nie wiadomo czy dzieć nie będzie jeździł samochodem
    firmowym (z firmy swojej, rodzica czy kogokolwiek), wtedy te zniżki na
    osobę prywatną też chyba można sobie wsadzić... Eh ciężki temat.