  • 1. Data: 2023-01-07 00:41:28
    Temat: Samochód jako współwłasność nieletniego
    Od: Lisciasty <l...@p...pl>

    Jest jeszcze sens robić jak to kiedyś się wyrabiało zniżki będąc
    współwłaścicielem ubezpieczonego samochodu? Konkretnie chodzi mi o
    dzieciory starsze i młodsze, ale generalnie przed 18 rokiem życia.
    Czy dany dziecior może być w ogóle współwłaścicielem, a jeśli może to
    czy mu to coś da, skoro nie ma prawa jazdy?

    L.

  • 2. Data: 2023-01-07 11:15:02
    Temat: Re: Samochód jako współwłasność nieletniego
    Od: Pete <n...@n...com>

    W dniu 07.01.2023 o 00:41, Lisciasty pisze:
> [...]
    > Czy dany dziecior może być w ogóle współwłaścicielem, a jeśli może to
    > czy mu to coś da, skoro nie ma prawa jazdy?

    Uważaj z nieletnim współwłaścicielem, bo do sprzedaży będzie potrzebny
    sąd rodzinny.

    Nie wiem też czy bez sądu taka osoba może w ogóle zostać współwłaścicielem.

    --
    Pete

  • 3. Data: 2023-01-07 16:38:32
    Od: Lisciasty <l...@p...pl>

    W dniu 07.01.2023 o 11:15, Pete pisze:
    > Uważaj z nieletnim współwłaścicielem, bo do sprzedaży będzie potrzebny
    > sąd rodzinny.
    >
    > Nie wiem też czy bez sądu taka osoba może w ogóle zostać współwłaścicielem.

    Plan jest taki żeby użyć 12-letniego fabiacza jako generatora zniżek dla
    dzieci, nie muszę go sprzedawać, może być u nas na kolejne 12 lat.
    Próbuję znaleźć info czy taki plan jest realny, bo jak piszesz być może
    to się wiąże z sądem żeby dziecior "kupił" samochód. A co się kogo
    spytam to nikt nie wie, nawet handlarze polisami ;)

    L.

  • 4. Data: 2023-01-07 19:46:56
    Od: LordBluzg(R)?? <m...@p...onet.pl>

    W dniu 07.01.2023 o 16:38, Lisciasty pisze:

> [...]
    > to się wiąże z sądem żeby dziecior "kupił" samochód. A co się kogo
    > spytam to nikt nie wie, nawet handlarze polisami ;)

    Lepiej se przelicz, czy się opłaca. Będąc współwłascicielem z małolatem
    do 24 roku życia, płacisz OC więcej.

    Może się okazać, że przez te lata co masz płacić, zapłacisz więcej niż
    to warte. Kiedyś było inaczej i się opłacały takie sztuczki. Dzisiaj
    mają tak skonstruowane oferty, że się nie opłaca. Na dodatek w przypadku
    stłuczki "młodego" leci Ci też z Twojego konta.

    Zrób sobie symulację online, skoro masz takich "doradców" albo znajdź
    dobrego doradcę, który to ładnie wyliczy i Ci udowodni :)

    --
    LordBluzg(R)??
    <<<?i? ć?d?? i Putina i ęjcaredefnoK>>>

  • 5. Data: 2023-01-07 20:21:30
    Od: ii <i...@o...invalid>

> [...]
    > to się wiąże z sądem żeby dziecior "kupił" samochód. A co się kogo
    > spytam to nikt nie wie, nawet handlarze polisami ;)

    No nie wiem. Po zapytaniu "kupno samochodu przez dziecko" otrzymuję
    między innymi:

    http://niusy.pl/@autownioski.pl/amq

    "Nie ma żadnych, prawnych przeciwskazań aby dokonać rejestracji pojazdu
    na osobę małoletnią, która nie ukończyła pełnoletności. Warto natomiast
    pamiętać, że w przypadku sprzedaży pojazdu przez taką osobę, wymagana
    jest zgoda sądu rodzinnego."

    Ciekawostka
    "§ 2. Przez zawarcie małżeństwa małoletni uzyskuje pełnoletność. Nie
    traci jej w razie unieważnienia małżeństwa."

  • 6. Data: 2023-01-07 20:24:41
    Od: cef <c...@i...pl>

    W dniu 2023-01-07 o 19:46, LordBluzg(R)?? pisze:

> [...]
    >
    > Zrób sobie symulację online, skoro masz takich "doradców" albo znajdź
    > dobrego doradcę, który to ładnie wyliczy i Ci udowodni :)

    A OC na przyczepkę nie działa na zniżki?

  • 7. Data: 2023-01-07 20:31:11
    Od: LordBluzg(R)?? <m...@p...onet.pl>

    W dniu 07.01.2023 o 20:24, cef pisze:

    > A OC na przyczepkę nie działa na zniżki?

    Nie mam przyczepki, to Ci nie odpowiem. Wiem tylko, ze te sztuczki, co
    kiedyś działały, już nie działają...albo płacisz tyle, że się to nie
    opłaca. OK, leci staż ale warunkiem jest bezszkodowa jazda.

    --
    LordBluzg(R)??
    <<<?i? ć?d?? i Putina i ęjcaredefnoK>>>

  • 8. Data: 2023-01-07 20:42:42
    Od: ii <i...@o...invalid>

> [...]
    >
    > Zrób sobie symulację online, skoro masz takich "doradców" albo znajdź
    > dobrego doradcę, który to ładnie wyliczy i Ci udowodni :)

    Nie bardzo widzę po co dziecko ma być współwłaścicielem a nie jedynym
    właścicielem, ale poza tym ... OC zależy od potencjalnej szkodowości,
    czyli ubezpieczenie Twizy jest tańsze niż RS'a. Acz nie jakoś
    drastycznie, tak z 4x :-)

  • 9. Data: 2023-01-07 20:45:22
    Od: ii <i...@o...invalid>

    > Nie mam przyczepki, to Ci nie odpowiem. Wiem tylko, ze te sztuczki, co
    > kiedyś działały, już nie działają...albo płacisz tyle, że się to nie
    > opłaca. OK, leci staż ale warunkiem jest bezszkodowa jazda.

    To może kupić dziecku elektryka bez baterii :-)

  • 10. Data: 2023-01-07 20:59:21
    Od: LordBluzg(R)?? <m...@p...onet.pl>

    W dniu 07.01.2023 o 20:42, ii pisze:
    [...]
    > Nie bardzo widzę po co dziecko ma być współwłaścicielem a nie jedynym
    > właścicielem,

    Bo jest inna cena za OC.

    > ale poza tym ... OC zależy od potencjalnej szkodowości,

    Niezupełnie. Zależy obecnie od wieku ubezpieczonego.

    > czyli ubezpieczenie Twizy jest tańsze niż RS'a. Acz nie jakoś
    > drastycznie, tak z 4x :-)

    j/w.

    --
    LordBluzg(R)??