  • Data: 2021-10-01 11:54:02
    Temat: Re: Scalanie partycji
    Od: trybun <C...@j...cb> szukaj wiadomości tego autora

    > Nie jest to scalanie, lecz zmiana rozmiaru.

    > Używałem różnych wersji różnych partycjonerów -- każdy taki program
    > (z używanych przeze mnie) potrafi zwiększyć rozmiar partycji. Zmiana
    > rozmiaru partycji jest podstawową funkcją partycjonerów, dlatego
    > trudno uwierzyć w to, co piszesz.
    >
    > Teraz EaseUS nie jest bezpłatny, ale chyba kiedyś przetestowałem
    > którąś z jego wersji -- ktoś ten program zaproponował na grupach.
    >
    > Wg tej strony
    >

    > https://www.dobreprogramy.pl/easeus-partition-master
    ,program,windows,6628677330826881

> [...]
    > 1.18 GiB z czasów W10.
    >
    > Najchętniej używałem wielu wersji: Paragonu, Minitool i AOMEI.
    > Acronisy zapamiętałem jako niepotrzebnie kłopotliwe, ale funkcjonalne.
    > Paragony zapamiętałem jako nieużyteczne do zabaw z partycjami Linuksa,
    > ale być może nie umiałem poprawnie bawić się tymi zabawkami...
    > Proponowano mi inne partycjonery do Linuksa, ale nie używam
    > Linuksa, więc nie drążę ;) tego tematu...
    >
    > Do zabaw z partycjami użyteczne są też edytory dysków, z których
    > najmilej zapamiętałem WinHex -- miałem co najmniej kilkanaście

    Funkcja znajduje sie w opcji "scalanie dysków", w odróżnieniu od
    EsaeoUSa w Paragonie poza istniejącymi partycjami jest do zaptaszkowania
    także pusta przestrzeń.

    Ja rzadko grzebię przy dyskach, tak że nie za bardzo orientuje sie w
    programach do ich obsługi. Pamiętam że kiedyś przenosiny systemu na SSD
    były mocno klopotliwe, sprawę rozwiązała instalacja AOMEI. Ale w innych
    kwestiach być może inne są lepsze.