  • 1. Data: 2021-09-21 14:55:16
    Temat: Scalanie partycji
    Od: trybun <M...@j...cb>

    Jest HDD z zainstalowanym Win XP i drugą partycją "magazynem" "E" i z
    dużym rozmiarem niezagospodarowanego miejsca, chciałbym powiekszyć
    partycję magazyn o to niezagospodarowane miejsce. a więc zakładam z
    niego nową partycję "G" i za pomocą Esaus Partition cos tam i próbuję je
    scalić. Niestety wyskakuje ostrzeżenie o błędzie. Co robie nie tak?

  • 2. Data: 2021-09-21 15:41:27
    Temat: Re: Scalanie partycji
    Od: ptoki <s...@g...com>

    wtorek, 21 września 2021 o 07:55:17 UTC-5 trybun napisał(a):
> [...]
    > niego nową partycję "G" i za pomocą Esaus Partition cos tam i próbuję je
    > scalić. Niestety wyskakuje ostrzeżenie o błędzie. Co robie nie tak?

    Szklana kula mowi: "ostrzezenie o bledzie oznacza ze cos nie dziala jak powinno".

    Dasz blad to moze sie pomoze. Choc ja bym chyba wolal wykopiowac magazyn E na inny
    dysk, skasowac go, dodac od nowa (restart po drodze sugerowany) i wgrac dane
    spowrotem.

    No i oczywiscie rekomenduje zrobic backup calego dysku przed rozpoczeciem akcji.

    Tego typu programy czesto wywalaja sie w polowie i caly system pada. Nie polecam.

  • 3. Data: 2021-09-21 15:57:49
    Od: Eneuel Leszek Ciszewski <Z...@d...czytania.fontem.Lucida.Console>

    W dniu 21 wrz 2021 o 15:41, ptoki pisze:

> [...]

    Kiedyś chwaliłeś AOMEI... ;)

    Może zdradź nam, jaki to błąd... ;)

    > Tego typu programy czesto wywalaja sie w polowie i caly system pada.

    Mnie czasami brak cierpliwości, wiec ,,w połowie'' abortuję...
    Bywa, że wówczas otrzymuję jakąś sieczkę, którą w chwil kilka
    zamieniam na użyteczną partycję... U mnie same z siebie te
    programy nie padają...

    Bakapy popieram... Dyski są teraz bardzo tanie...
    Choćby prawdopodobieństwo utraty było bardzo małe,
    można/warto je jeszcze zmniejszyć bakapem...

    --
    '_._ _,-'""`-._ ._. .-.

  • 4. Data: 2021-09-21 16:03:24
    Od: trybun <M...@j...cb>

    W dniu 21.09.2021 o 15:41, ptoki pisze:
> [...]
    >
    > Tego typu programy czesto wywalaja sie w polowie i caly system pada. Nie polecam.

    Myślałem o scaleniu że to prosta sprawa i sprowadza się to do kilku
    kliknięć w programie do obsługi partycji. Niby wszystko jest
    podręcznikowo najprostsze do wykonania. Np partycje są obok siebie itd.
    Może (choć to chyba bardzo mało prawdopodobne) ów błąd bierze się z tego
    że operację scalania przeprowadzam  z systemu który jest na innym dysku?

    W internecie cos stoi o "usuwaniu woluminu/ów" przed scalaniem, o co tu
    biega?

  • 5. Data: 2021-09-21 16:06:15
    Od: Eneuel Leszek Ciszewski <Z...@d...czytania.fontem.Lucida.Console>

    W dniu 21 wrz 2021 o 16:03, trybun pisze:

    > Może (choć to chyba bardzo mało prawdopodobne) ów błąd bierze się z tego
    > że operację scalania przeprowadzam  z systemu który jest na innym dysku?

    Bardzo rzadko jest na tym samym...

    --
    '_._ _,-'""`-._ ._. .-.

  • 6. Data: 2021-09-21 16:08:54
    Od: trybun <M...@j...cb>

    > Kiedyś chwaliłeś AOMEI... ;)

    Teraz akurat mam ten drugi.. Myślisz że to z nim jest cos nie tak?

    > Może zdradź nam, jaki to błąd... ;)

    Sam chciałbym wiedzieć, pokazuje się okienko z informacją o błędzie i
    ostrzeżenie że jak nędę kontynuował to istnieje możliwość że po
    restarcie system może się nie uruchomić.

  • 7. Data: 2021-09-21 16:11:26
    Od: trybun <M...@j...cb>

    > Bardzo rzadko jest na tym samym...

    Myślisz że mnogość dysków w komputerze to dzisiaj norma?

  • 8. Data: 2021-09-21 18:11:34
    Od: Jacek Maciejewski <j...@g...pl>

    Dnia Tue, 21 Sep 2021 14:55:16 +0200, trybun napisał(a):

    > a więc zakładam z
    > niego nową partycję "G"

    A po jaką cholerę? Najpierw przytnij part. E o kawałek który
    potrzebujesz dokleic do C, potem przesuń E na koniec dysku a potem
    powiększ C o puste miejsce.
    --
    Jacek
    I hate haters.

  • 9. Data: 2021-09-21 18:15:27
    Od: Jacek Maciejewski <j...@g...pl>

    Dnia Tue, 21 Sep 2021 14:55:16 +0200, trybun napisał(a):

    > a więc zakładam z
    > niego nową partycję "G"

    A po jaką cholerę? Najpierw przytnij "od góry" part. E o kawałek który

  • 10. Data: 2021-09-21 18:18:09
    Od: ptoki <s...@g...com>

    wtorek, 21 września 2021 o 09:03:26 UTC-5 trybun napisał(a):

> [...]
    > Może (choć to chyba bardzo mało prawdopodobne) ów błąd bierze się z tego
    > że operację scalania przeprowadzam z systemu który jest na innym dysku?

    Generalnie w "zdrowym" srodowisku to sie udaje i sie robi dosyc bezproblemowo. Zdrowe
    oznacza linuxa/AIX-a i podobne.
    Zrobienie lvextend czy innego volume grow-a pod aix-em to dosyc zwykle czynnosci.
    Ale pod winda jest nieco bajzlu i to nie zawsze dobrze dziala.

    > W internecie cos stoi o "usuwaniu woluminu/ów" przed scalaniem, o co tu
    > biega?

    To zalezy co masz na tym dysku i jak fikusny system masz. Zazwyczaj pod win10 takich
    cyrkow nie trzeba czynic i z Twojego zeznania wnioskuje ze raczej nie masz takich
    fanaberii jak zrobiles system samodzielnie.
    Ale jak ci tak zrobil ktos albo jakis installer della/hp/lenovo to moze byc roznie.
    Ogolnie chodzi o odpowiednie odkonfigurowanie volumenow dynamicznych w windzie. Nie
    jest to feature uzywany czesto w domowych warunkach.

    Ponawiam propozycje: Zrob sobie backupy, zaoraj te partycje i zaloz na nowo z
    reinstalem.
    Albo tak jak Eneuel radzi, skombinuj nowy dysk i zrob na spokojnie od zera na nowo. A
    stary dysk dodaj pozniej jak juz sie upewnisz ze wszystko co potrzeba dziala na nowym
    systemie.