    From: heby <h...@p...onet.pl>
    Newsgroups: pl.misc.samochody
    Subject: Re: Seba leciał 314km/h
    Date: Sat, 21 Oct 2023 21:01:48 +0200

    On 21/10/2023 20:23, io wrote:
    > Nie znajduję na filmiku powodów w sytuacji drogowej więc przyjmuję, że z
    > woli kierowcy. Umknęło mi coś?

    Dlaczego przyjmujesz, skoro nie masz dowodów? Zasada domniemania
    niewinności w tym wypadku sprawdza się znacznie lepiej. Ktoś mu dał
    prawo jazdy. Z moich obserwacji własnych wynika że kierowyc znacząco
    częsciej stosuja się do zasad ruchu drogowego, niż nie stosują. Co daje
    ci pewność, że była to wola kierowcy (a skoro jest winny, to zapewne
    wola niezgodna z kodeksem)?

    > I co, widzisz to na filmiku?

    Nic dotyczące winy kierowcy KIA. Dlatego nie widzę też przestrzeni do
    spekulacji.

    > Co znowu? Weź się trzymaj filmiku!

    Na filmiku nie widać nic dotyczącego obecności KIA na lewym pasie, w
    szczególności nie widać przyczyny tej obecności. Widać rekonstrukcję
    sugerującą takie ustawienie pojazdów.

    > Gdzie miało zostać wyjaśnione? W filmiku, który miałeś oglądnąć?

    Przecież już wydałeś wyrok, że to współwina kierowcy KIA, że nie trzymał
    się prawego pasa. Dlatego chce wiedzieć gdzie wyczytałes, że to
    wyjasnione jest, że KIA nie miała prawa być na lewym i to jest jej wina.
    To bardzo istotna informacja dla reszty kierowców, że jadąc lewym
    popełnaiją jakies przewinienie i dlatego wypytuję tak dokładnie, abyś
    jasno wyjaśnił dlaczego poruszanie się lewym pasem kierowcy KIA
    powoduje, że jest winien tej styuacji i co mają zrobić inni kierowcy,
    poruszający się autostradą, kiedy przyjdzie im do głowy zmienić pas na
    lewy z jakiejś przyczyny, zamiast zostawić miejsce dla Beemek
    napierdalających 300km/h.

    Zrozum, jeśli jesteś pewny winy KIA to ma to wyjątkowo istotne
    konsekwencje prawne. Ja bym nawet zastanowił się nad zakazem poruszania
    się lewym pasem dla samochodów z silnikami mniejszymi niż 20 litrów i
    magnetyzerem.