  • 1. Data: 2023-10-21 09:35:34
    Temat: Seba leciał 314km/h
    Od: Janusz <j...@o...pl>

    "Wczoraj podano, że (na razie domniemany) sprawca potrójnie śmiertelnego
    wypadku poruszał się z prędkością 314 km/h."
    jak wyszło w badaniach biegłych, co ciekawe kia zjechała na prawy pas
    ale bmw także i tam się zderzyli.

    "Nawet jeśli kierujący Kią jechał 140 km/h, to różnica prędkości między
    nim a BMW wynosiła 174 km/h

    A to oznacza, że kiedy kierowca Kii po raz pierwszy zobaczył światła BMW
    w lusterku - z odległości powiedzmy 200 metrów, czyli całkiem dużej, do
    momentu uderzenia minęły 4 sekundy z kawałkiem. BMW pokonywało wtedy
    48,3 metra na sekundę. Cztery sekundy to tyle, ile było Wam potrzeba,
    żeby przeczytać to zdanie, które właśnie przeczytaliście. Nikt nie jest
    w stanie zareagować w takim tempie, zwłaszcza prowadząc pojazd przy
    prędkości 140 km/h w ciemnościach. Jak już wielokrotnie pisałem,
    problemem jest nie prędkość, a różnica prędkości. "

    "Absolutnie topowe samochody potrzebują ok. 7 sekund na zatrzymanie się
    do zera z prędkości 300 km/h, ale dotyczy to tylko jakichś niezwykłych
    pojazdów typu Porsche 911 GT3 RS czy Koenigsegg. Minimalna droga
    hamowania z tej prędkości to ok. 300 metrów, ale znowu, to wyniki z
    najwyższej półki, nieosiągalne dla samochodów zwyklejszych. Można więc
    założyć, że jeśli jedziesz trzy paki i widzisz przed sobą coś oddalonego
    o 400 metrów - czyli ledwo widocznego na horyzoncie - to już nie zdążysz
    się przed tym zatrzymać. Od momentu pojęcia, że coś blokuje drogę i
    trzeba hamować, minie od 1 do 1,2 s, czyli pokonasz jakieś 60 metrów i
    zostanie 340 na hamowanie. Czyli może się już nie udać. Możesz więc,
    całkiem realnie, uderzyć w przeszkodę, której przez dłuższy czas nie
    widzisz."

    https://spidersweb.pl/autoblog/bmw-sebka-lecialo-314
    -km-h/
    --
    Janusz

    --
    Janusz

  • 2. Data: 2023-10-21 12:12:39
    Temat: Re: Seba leciał 314km/h
    Od: io <i...@o...pl.invalid>

    W dniu 21.10.2023 o 09:35, Janusz pisze:

> [...]
    > wypadku poruszał się z prędkością 314 km/h."
    > jak wyszło w badaniach biegłych, co ciekawe kia zjechała na prawy pas

    Co w tym ciekawego?

> [...]
    > prędkości 140 km/h w ciemnościach. Jak już wielokrotnie pisałem,
    > problemem jest nie prędkość, a różnica prędkości. "

    Nie bardzo różnica. W artykule masz analizę w której widać, że powody
    tego zdarzenia są dwa:
    1. zbyt duża prędkość BMW (nie byłby w stanie zatrzymać się nie tylko w
    tej sytuacji)
    2. zmiana pasa ruchu przez KIĘ (raczej miała jednak jechać prawym a nie
    lewym)

    czyli

    1. niewłaściwa ocena sytuacji przez BMW (lewy pas może być zajęty i może
    nie być możliwe wyprzedzenie prawym)
    2. niewłaściwe zachowanie KIA (jazda lewym a nie zmiana)

    Ciemność raczej ułatwia KIA dostrzeżenie w lusterkach pojazdu
    nadjeżdżającego z tyłu i nie ma większego wpływu na manewrowość KII.
    Może mieć negatywny wpływ na możliwość oceny sytuacji przez BMW, które
    musi jednak zauważyć, że pas po którym porusza się jest zajęty (a nie
    sąsiednie).

> [...]
    > zostanie 340 na hamowanie. Czyli może się już nie udać. Możesz więc,
    > całkiem realnie, uderzyć w przeszkodę, której przez dłuższy czas nie

    No tak dokładnie jest, ale przecież KIA jechała (a nie stała). BMW
    spokojnie mogłoby "przejść" obok niej, gdyby jechała prawym pasem (jak
    należy). Różnica prędkości 120km/h jaka była w momencie zderzenia nie
    jest jakoś bardzo duża. To np. przejeżdżanie autostradą obok pojazdu
    stojącego na poboczu. No ale po poboczu. To jednak trzeba było zauważyć!

    > https://spidersweb.pl/autoblog/bmw-sebka-lecialo-314
    -km-h/

    No i jest właśnie dość jednostronny filmik z analizą.

  • 3. Data: 2023-10-21 12:15:10
    Od: io <i...@o...pl.invalid>

    W dniu 21.10.2023 o 12:12, io pisze:
    > 1. zbyt duża prędkość BMW (nie byłby w stanie zatrzymać się nie tylko w
    > tej sytuacji)

    Wyrównać prędkości. W ogóle nie było potrzeby zatrzymywania się.

  • 4. Data: 2023-10-21 14:13:25
    Od: heby <h...@p...onet.pl>

    On 21/10/2023 12:12, io wrote:
    > 2. zmiana pasa ruchu przez KIĘ (raczej miała jednak jechać prawym a nie
    > lewym)

    A wiadomo dlaczego jechała lewym?

  • 5. Data: 2023-10-21 18:39:49
    Od: io <i...@o...pl.invalid>

    W dniu 21.10.2023 o 14:13, heby pisze:

    > A wiadomo dlaczego jechała lewym?

    No *raczej*. Widzisz jakiś powód na filmiku?

  • 6. Data: 2023-10-21 19:15:28
    Od: heby <h...@p...onet.pl>

    On 21/10/2023 18:39, io wrote:
    > No *raczej*.

    Wiec dlaczego jechała?

    > Widzisz jakiś powód na filmiku?

    Nie wiem czy coś widzę. Powodów może być kilka. Na przykład omijanie
    przeszkody lub wyprzedzanie. O ile to w ogóle prawda.

    Dlatego pytam czy *wiadomo* dlaczego KIA zmieniała pas, albo: dlaczego
    znajdowała się na lewym pasie. Czy zostało to wyjaśnione?

  • 7. Data: 2023-10-21 20:23:51
    Od: io <i...@o...pl.invalid>

    W dniu 21.10.2023 o 19:15, heby pisze:

    > Wiec dlaczego jechała?

    Nie znajduję na filmiku powodów w sytuacji drogowej więc przyjmuję, że z
    woli kierowcy. Umknęło mi coś?

    > Nie wiem czy coś widzę. Powodów może być kilka. Na przykład omijanie
    > przeszkody lub wyprzedzanie.

    I co, widzisz to na filmiku?

    > O ile to w ogóle prawda.

    Co znowu? Weź się trzymaj filmiku!

    > Dlatego pytam czy *wiadomo* dlaczego KIA zmieniała pas, albo: dlaczego
    > znajdowała się na lewym pasie. Czy zostało to wyjaśnione?

    Gdzie miało zostać wyjaśnione? W filmiku, który miałeś oglądnąć?

  • 8. Data: 2023-10-21 21:01:48
    Od: heby <h...@p...onet.pl>

    On 21/10/2023 20:23, io wrote:
    > Nie znajduję na filmiku powodów w sytuacji drogowej więc przyjmuję, że z
    > woli kierowcy. Umknęło mi coś?

    Dlaczego przyjmujesz, skoro nie masz dowodów? Zasada domniemania
    niewinności w tym wypadku sprawdza się znacznie lepiej. Ktoś mu dał
    prawo jazdy. Z moich obserwacji własnych wynika że kierowyc znacząco
    częsciej stosuja się do zasad ruchu drogowego, niż nie stosują. Co daje
    ci pewność, że była to wola kierowcy (a skoro jest winny, to zapewne
    wola niezgodna z kodeksem)?

    > I co, widzisz to na filmiku?

    Nic dotyczące winy kierowcy KIA. Dlatego nie widzę też przestrzeni do
    spekulacji.

    > Co znowu? Weź się trzymaj filmiku!

    Na filmiku nie widać nic dotyczącego obecności KIA na lewym pasie, w
    szczególności nie widać przyczyny tej obecności. Widać rekonstrukcję
    sugerującą takie ustawienie pojazdów.

    > Gdzie miało zostać wyjaśnione? W filmiku, który miałeś oglądnąć?

    Przecież już wydałeś wyrok, że to współwina kierowcy KIA, że nie trzymał
    się prawego pasa. Dlatego chce wiedzieć gdzie wyczytałes, że to
    wyjasnione jest, że KIA nie miała prawa być na lewym i to jest jej wina.
    To bardzo istotna informacja dla reszty kierowców, że jadąc lewym
    popełnaiją jakies przewinienie i dlatego wypytuję tak dokładnie, abyś
    jasno wyjaśnił dlaczego poruszanie się lewym pasem kierowcy KIA
    powoduje, że jest winien tej styuacji i co mają zrobić inni kierowcy,
    poruszający się autostradą, kiedy przyjdzie im do głowy zmienić pas na
    lewy z jakiejś przyczyny, zamiast zostawić miejsce dla Beemek
    napierdalających 300km/h.

    Zrozum, jeśli jesteś pewny winy KIA to ma to wyjątkowo istotne
    konsekwencje prawne. Ja bym nawet zastanowił się nad zakazem poruszania
    się lewym pasem dla samochodów z silnikami mniejszymi niż 20 litrów i
    magnetyzerem.

  • 9. Data: 2023-10-21 22:07:35
    Od: io <i...@o...pl.invalid>

    W dniu 21.10.2023 o 21:01, heby pisze:

    > Dlaczego przyjmujesz, skoro nie masz dowodów? ...

    Idź się leczyć chłopie. Podaję Ci film, oglądnij i gitary nie zawracaj.

  • 10. Data: 2023-10-21 22:19:33
    Od: heby <h...@p...onet.pl>

    On 21/10/2023 22:07, io wrote:
    > Idź się leczyć chłopie. Podaję Ci film, oglądnij i gitary nie zawracaj.

    Napisałeś, że nie powinien być po lewej i to jego wina.

    Staram się dociec na jakiej podstawie określasz, że nie powinien być po
    lewej i co wiesz o manewrach, jakie prawidłowo lub nieprawidłowo robił
    na drodze.

    Skoro go uczyniłeś winnym, powinieneś mieć coś więcej niż wnioski
    wyssane z brudnego palucha.