    From: "J.F" <j...@p...onet.pl>
    Subject: Re: Serwonapędy
    Newsgroups: pl.misc.elektronika
    Date: Fri, 26 Aug 2022 09:42:49 +0200

    On Thu, 25 Aug 2022 18:01:18 +0200, Irek.N. wrote:

    > Czy ja wiem, właśnie uruchamiam 150Nm na wałku, ciągłego... Dla mnie to
    > dużo.

    Elektronika mnie nie przestaje zaskakiwac :-)

    No ale z przekladnią moglbyby byc wiecej :-)

    > Poniżej 1:60 uznaje się że nie są. Ale i taka 1:60 porządnie dotarta w
    > pewnych warunkach potrafi się "niezatrzeć".

    regulator to skoryguje silnikiem, i nawet duzego pradu nie musi miec.
    I ile wiem, to ze slimakowymi jest inny problem - jak cos ciezkiego
    poruszaja i sie jednak samozahamuje, to inercja cos urwie.

    > Rzadko serwo ma osobny wentylator, raczej widuję konstrukcję typu
    > "kawałek metalu z ośką". Jak się dobrze dobierze, to się nie przegrzeje.

    Bo tez i sie dobiera ... ale zobacz jak ten 150Nm bedzie sobie radzil
    przy pelnym obciazeniu na bezruchu ...

    J.