  • Data: 2009-03-17 13:26:02
    Temat: Re: Singularity/Midori a jezyki jak C++, Java itp
    Od: Jędrzej Dudkiewicz <j...@g...com> szukaj wiadomości tego autora

    A.L. wrote:

    > Nie da sie. To jakas bzdura

    Znaczy czego "nie da się"? Jeżeli użytkownik nie ma dostępu do
    wskaźników i żadnego dostępu do instrukcji sprzętowych, to niewiele może
    nagmerać, nie zapisze innemu procesowi pamięci. W Singularity nie ma
    takiego dostępu. Wygenerowany z kodu pośredniego kod natywny używa
    instrukcji uprzywilejowanych procesora, tzn. niejako wszystko chodzi "w
    trybie jądra". Tak zrozumiałem opisy systemu.

    Przy czym faktem jest, że "sprawdzanie poprawności" odbywa się gdzie
    indziej (jest weryfikacja protokołów, którymi gadają ze sobą serwery -
    teoria mówi, że mamy doczynienia z mikrokernelem), pliki wykonywalne są
    podpisywane itd. Poprawność samego kodu oczywiście nie jest sprawdzana.

    JD