  • Data: 2023-03-06 12:32:28
    Temat: Re: Skąd skrapla się woda w kompresorze powietrza?
    Od: a...@h...invalid (Arnold Ziffel) szukaj wiadomości tego autora

    J.F <j...@p...onet.pl> wrote:

    > Stalowa? Ciekawe, czy ją rdza przezre.
    > Ocynkowana?

    PEX. Całą instalację mam tam zrobioną na PEX.

    > IMO - nie pomoze. woda, która sie skroplila - pozostanie.

    Zastanawiam się, czy wypuszczenie tego powietrza, zanim woda się z niego
    skropli, nie pomoże. Nie wiem kiedy ona dokładnie się skrapla...

    > Musialbys raczej otworzyc instalacje na koncu, i przepompowac troche
    > powietrza - to woda w koncu wyparuje.

    Tam nie ma jednego końca, to jest rozgałęzione. W blaszaku kompresor i dwa
    porty do poboru, z tyłu domu powieszona butla, w domu kolejny port, na
    domu (na zewnątrz) jeszcze kolejny, i kolejny przy płocie za działką.

    > Albo odwrocic kompresor i wypompowac powietrze z instalacji - woda tez
    > wyparuje.

    To chyba lepiej wypuścić, niż wypompować?

    > Tylko ... sprzęt projektowany na nadcisnienie niekonieczenie dobrze
    > zniesie podcisnienie.

    Przede wszystkim pootwierają mi się odwadniacze (one mają zaworki spustowe
    normalnie otwarte, utrzymywane przez sprężynę, i powietrze dociska je tak,
    że są zamknięte, gdy jest ciśnienie).

    --
    Jeż chciał bardzo iść na dziwki, ale się wstydził iść sam, wiec poprosił
    zająca (playboya), aby go zaprowadził do burdelu. Wiec idą aż tu nagle