  • 11. Data: 2022-03-29 20:44:45
    Temat: Re: Sklejanie rdzeni
    Od: Piotr Wyderski <b...@p...com>

    RoMan Mandziejewicz wrote:

    > Zakręcone jak Twój umysł. A ja jestem po prostu stary.

    Na szczęście na świecie jest miejsce dla nas obu. :)

    Zrobiłem też eksperyment z E16 z wyciętą środkową kolumną i uzwojeniami
    na obwodzie. Też jest dobrze. Jest trochę większy niż 4xU9.8, ale
    znacznie prościej go zrobić i nie zawiesza mózgownicy.

    > A jednak się pomyliłem: akrylowy LOXEAL 83-21 + aktywator. Wcześniej Loctite AA
    > 312 + aktywator ale go już nie produkują.

    Dzieki! Póki co EA9492 dał radę, ale te akrylowe też sprawdzę.

    Pozdrawiam, Piotr

  • 12. Data: 2022-03-30 00:14:45
    Od: RoMan Mandziejewicz <r...@p...pl.invalid>

    Hello Piotr,

> [...]
    > na obwodzie. Też jest dobrze. Jest trochę większy niż 4xU9.8, ale
    > znacznie prościej go zrobić i nie zawiesza mózgownicy.

    Masz jeszcze U16 i U20 do dyspozycji... Tylko w takim razie dlaczego
    nie toroid? TX22/14/6.4 z 3C90? Za duży AL?

    [...]

    --
    Best regards,
    RoMan

  • 13. Data: 2022-03-30 03:17:54
    Od: ptoki <s...@g...com>

    poniedziałek, 28 marca 2022 o 14:07:03 UTC-5 Piotr Wyderski napisał(a):
    > Panowie,

    Niestety, powierzchnie rdzeni są szlifowane
    > "na lustro" i mi się to rozlatuje przy stosunkowo niewielkim nacisku.
    Nacisk za duzy. I krzywo.
    Podkladki elastyczne warto dac.

  • 14. Data: 2022-03-30 09:57:35
    Od: Piotr Wyderski <b...@p...com>

    RoMan Mandziejewicz wrote:

    > Masz jeszcze U16 i U20 do dyspozycji...

    U16 nie posiadam, U16 jest za duży (tj. E zrobi to samo).

    > Tylko w takim razie dlaczego nie toroid? TX22/14/6.4 z 3C90? Za duży AL?

    Duży AL mi nie przeszkadza, tylko chcę przez to puścić 1-2A i mi się
    rdzeń nasyci. A proszkowe z AL~300 poza katalogami nie występują w
    przyrodzie. Toroid jest duży, geometrycznie i objętościowo - będę
    niepotrzebnie grzał ferryt. To ma być flyback.

    A wyniki wstępne są dobre: 1.4pF między uzwojeniami na E16 i 0.6pF na
    tym wyginańcu. Trudno to dokładnie zmierzyć prostymi metodami.

    Pozdrawiam, Piotr

  • 15. Data: 2022-03-30 09:59:55
    Od: Piotr Wyderski <b...@p...com>

    ptoki wrote:

    > Nacisk za duzy. I krzywo.
    > Podkladki elastyczne warto dac.

    Tak, teraz to wręcz onieśmielająco oczywiste. Dzięki za dobrą radę.

    Pozdrawiam, Piotr

  • 16. Data: 2022-03-30 10:01:36
    Od: Piotr Wyderski <b...@p...com>

    Piotr Wyderski wrote:

    > U16 nie posiadam, U16 jest za duży (tj. E zrobi to samo).

    U20 jest za duży.

  • 17. Data: 2022-03-30 10:04:07
    Od: RoMan Mandziejewicz <r...@p...pl.invalid>

    Hello Piotr,

    Wednesday, March 30, 2022, 9:57:35 AM, you wrote:

    > U16 nie posiadam, U16 jest za duży (tj. E zrobi to samo).
    > Duży AL mi nie przeszkadza, tylko chcę przez to puścić 1-2A i mi się
    > rdzeń nasyci.

    Czyli jednak przeszkadza...

    > A proszkowe z AL~300 poza katalogami nie występują w przyrodzie.
    > Toroid jest duży, geometrycznie i objętościowo - będę niepotrzebnie
    > grzał ferryt. To ma być flyback.

    TN23/14/7.5-3C20 ze szczeliną? AL od 65 do 124 w zależności od wersji.

  • 18. Data: 2022-03-30 10:26:23
    Od: Piotr Wyderski <b...@p...com>

    RoMan Mandziejewicz wrote:

    > Czyli jednak przeszkadza...

    Tak i nie -- zależy, jak chcesz na to patrzeć. Duże AL to mało zwojów i
    bardzo mi to pasuje, nawet kosztem dużej indukcyjności rozproszenia. Ale
    się ferryt nasyca, więc trzeba naleźć kompromis. Dla 300-400 wychodzi
    8--10 zwojów i to jest wartość OK.

    > TN23/14/7.5-3C20 ze szczeliną? AL od 65 do 124 w zależności od wersji.

    40-100 robię sam taczą diamentową. W tym zakresie wziąłbym MSS albo MPP
    w wersji na bogato, a nie się paprał Distalem. ;) Ale gdybyś miał taki
    ~300, to mogę się skusić. Jeszcze zostaje pomysł Jarka: pieprznąć
    pierścionkiem z 3C90 o podłogę, posklejać i zobaczyć, czy pasuje.
    Krawędzie pęknięcia będą lepsze niż przy cięciu Dremelem.

    Pozdrawiam, Piotr