  • 41. Data: 2011-03-24 21:29:59
    Temat: Re: Skrzyżowanie - pytanie
    Od: Krzysiek Kielczewski <k...@g...com>

    On 2011-03-24, 'Tom N' <n...@i...dyndns.org.invalid> wrote:

    > Co zniknęło pasy ruchu -- skręcały w tym samym kierunku dwa samochody obok
    > siebie przez skrzyżowanie(czyli zajmowały dwa pasy ruchu), i nagle pstryk i
    > nie ma pasów -- zapewne podasz przepis.

    Dokładnie tak, kończą się wjazdem na skrzyżowanie. Na klasycznym
    skrzyżowaniu biegłyby prosto, na takim w kształcie T po prostu się
    kończą.

    Pzdr,
    Krzysiek Kiełczewski

  • 42. Data: 2011-03-24 21:32:07
    Temat: Re: SkrzyĚźowanie - pytanie
    Od: "Myjk" <m...@n...op.pl>

    Krzysiek Kielczewski napisal:

    > Ma decydujące znaczenie.

    Nie ma znaczenia. Chyba, że w definicji zaciągniętej z PoRD nt. pojęcia
    "pas ruchu" masz rozróżnienie na drogę prostą (cokolwiek to znaczy) i
    krzywą (cokolwiek to znaczy). Masz?

    > Nie ma tam pasów biegnących po łuku!

    Są.

    > Nie, nie "zawsze i wszędzie" tylko w omawianym przypadku.

    Podaj przepis stwierdzający, że na skrzyżowaniu
    nie może być więcej niż jeden pas ruchu.

    --
    Pozdor Myjk
    xCarLink *MP3* player

  • 43. Data: 2011-03-24 21:34:19
    Od: "Myjk" <m...@n...op.pl>

    Krzysiek Kielczewski napisal:

    > Ale na skrzyżowaniu bez malunków nie masz
    > pasów ruchu - więc ustępujesz temu z prawej.

    Są pasy ruchu. Przeczytaj PONOWNIE definicję pasa ruchu.

    --
    Pozdor Myjk
    xCarLink *MP3* player

  • 44. Data: 2011-03-24 21:35:13
    Temat: Re: SkrzyĹźowanie - pytanie
    Od: "Myjk" <m...@n...op.pl>

    Krzysiek Kielczewski napisal:

    > Dokładnie tak, kończą się wjazdem na skrzyżowanie. Na klasycznym
    > skrzyżowaniu biegłyby prosto, na takim w kształcie T po prostu się
    > kończą.

    Przepis.

    --
    Pozdor Myjk
    xCarLink *MP3* player

  • 45. Data: 2011-03-24 21:38:28
    Od: 'Tom N' <n...@i...dyndns.org.invalid>

    Krzysiek Kielczewski w
    -ho.pl>:

    > Jezu... nie myl kwestii pierwszeństwa przejazdu z kwestią prawa do
    > rozbijania komuś samochodu nawet jak nie ma pierwszeństwa.

    Ja? To Ty o pierwszeństwie piszesz, analogie z D-1 podajesz, albo
    twierdzisz, że na skrzyżowaniu bez malunków nie ma pasów ruchu. Teraz
    zacząłeś pisać o prawie do rozbijania, czyli robisz co możesz by odwrócić
    uwagę od bzdury, którą napisałeś.

    --
    Tomasz Nycz
    [priv-->>X-Email]

  • 46. Data: 2011-03-24 21:41:56
    Od: Krzysiek Kielczewski <k...@g...com>

    On 2011-03-24, 'Tom N' <n...@i...dyndns.org.invalid> wrote:

    > No to może do spółki z Krzyśkiem podacie przepis, który mówi, że na
    > skrzyżowaniu bez "malunków naprowadzających" skręcający z pasa "prawego" nie
    > zmienia pasa ruchu, a skręcający z pasa "lewego" zmienia.

    Obaj zmieniają.

    [ciach art. 3 pkt 1]

    > Proponuję przeczytać jeszcze raz, zwłaszcza to co podkreśliłem -- tam nie ma
    > ani słowa o wypadku, kolizji -- jest o utrudnianiu ruchu. Wywiezienie kogoś,
    > kto jedzie równolegle po lewej, na wysepkę albo pas dla kierunku przeciwnego
    > jest takim utrudnieniem.

    Nie rozumiesz tego przepisu.

    Pozdrawiam,
    Krzysiek Kiełczewski

  • 47. Data: 2011-03-24 21:43:31
    Od: Krzysiek Kielczewski <k...@g...com>

    On 2011-03-24, Myjk <m...@n...op.pl> wrote:

    > Nie ma znaczenia. Chyba, że w definicji zaciągniętej z PoRD nt. pojęcia
    > "pas ruchu" masz rozróżnienie na drogę prostą (cokolwiek to znaczy) i
    > krzywą (cokolwiek to znaczy). Masz?

    Nie mówimy o krzywej drodze tylko o skrzyżowaniu.

    > Są.

    Taaak? To jak biegną?

    > Podaj przepis stwierdzający, że na skrzyżowaniu
    > nie może być więcej niż jeden pas ruchu.

    Nie ma takiego przepisu.

    Pzdr,
    Krzysiek Kiełczewski

  • 48. Data: 2011-03-24 21:44:04
    Od: Krzysiek Kielczewski <k...@g...com>

    On 2011-03-24, Myjk <m...@n...op.pl> wrote:

    > Są pasy ruchu. Przeczytaj PONOWNIE definicję pasa ruchu.

    Nie ma takich skręcających w lewo (ściślej: na tym skrzyżowaniu nie ma).

    Pzdr,
    Krzysiek Kiełczewski

  • 49. Data: 2011-03-24 21:51:40
    Od: "Myjk" <m...@n...op.pl>

    Tomasz Pyra napisal:

    > Tak - każdy skręcający może wybrać sobie dowolny pas po skręcie.

    Tylko jeśli jest sam. Jeśli jest dwóch, muszą się sensownie podzielić.
    Ten z prawej ma większe szanse, bo może bezpiecznie zająć dwa pasy
    (prawy i środkowy). Ten z lewej może tylko jeden (lewy), i jedynie
    warunkowo drugi (środkowy). Tak, ten z prawej ma lepiej, ale
    przestańcie robić zeń boga. Jeśli byłoby tak jak piszecie, robienie
    dwóch pasów do skrętu byłoby bezsensowne. Na skrzyżowaniach tego typu
    byłby notorycznie sajgon, a jazda z lewego pasa byłaby zwyczajną
    głupotą -- chyba że ktoś lubi innym auta reperować.

    > a więc obowiązują przepisy ogólne - przy zmianie
    > kierunku jazdy i zmianie pasa, pierwszeństwo ma
    > samochód z prawej strony.

    Który przepis o tym mówi?

    > Podobna sytuacja będzie jak dwa samochody nadjeżdżają z przeciwka i
    > skręcają w tą samą drogę o kilku pasach:
    > http://img263.imageshack.us/i/skrwr.jpg/ Czerwony ma pierwszeństwo
    > pomimo że też nie wjeżdża na pas który by się wydawało że jest
    > bardziej "jego".

    To jest drastycznie inna sytuacja. Oczywiście, że czerwony ma
    pierwszeństwo zając dowolny pas i nic się nie musi nikomu wydawać.

    --
    Pozdor Myjk
    xCarLink *MP3* player

  • 50. Data: 2011-03-24 21:52:52
    Od: Krzysiek Kielczewski <k...@g...com>

    On 2011-03-24, 'Tom N' <n...@i...dyndns.org.invalid> wrote:

> [...]
    > twierdzisz, że na skrzyżowaniu bez malunków nie ma pasów ruchu. Teraz
    > zacząłeś pisać o prawie do rozbijania, czyli robisz co możesz by odwrócić

    To przecież ty wyciągnąłeś trzeci artykuł PORD, nie ja. Ale jakoś mi się
    nie chce przerzucać takimi tekstami - wróćmy do meritum.

    Pozdrawiam,
    Krzysiek Kiełczewski