eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plGrupypl.misc.samochodySkrzyżowanie - pytanie › Re: Skrzyżowanie - pytanie
  • Path: news-archive.icm.edu.pl!news.rmf.pl!agh.edu.pl!news.agh.edu.pl!news.onet.pl!.PO
    STED!not-for-mail
    From: Myjk <m...@n...op.pl>
    Newsgroups: pl.misc.samochody
    Subject: Re: Skrzyżowanie - pytanie
    Date: Mon, 28 Mar 2011 10:02:13 +0200
    Organization: MAD
    Lines: 73
    Sender: Myjk <>
    Message-ID: <1aiw7dpmchdza$.dlg@myjk.org>
    References: <imdcbm$cr4$1@news.onet.pl>
    <s...@k...sail-ho.pl>
    <4d8a8f04$0$2507$65785112@news.neostrada.pl>
    <1...@i...dyndns.org.invalid>
    <4d8b9b93$0$2490$65785112@news.neostrada.pl>
    <x...@n...onet.pl>
    <4d8bc7d3$0$2501$65785112@news.neostrada.pl> <imhnma$hcu$1@news.onet.pl>
    <4d8ce655$0$2443$65785112@news.neostrada.pl>
    <swvnbnfg8vb2$.1nejn9zrgbh3f$.dlg@40tude.net>
    <4d8d1db7$0$2460$65785112@news.neostrada.pl>
    <1ux3wm3gnjgew$.1ot9qu5v4d040$.dlg@40tude.net>
    <4d8f823e$0$2453$65785112@news.neostrada.pl> <1...@m...org>
    <4d8fadab$0$2498$65785112@news.neostrada.pl>
    Reply-To: m...@n...op.pl
    NNTP-Posting-Host: fjk130.internetdsl.tpnet.pl
    Mime-Version: 1.0
    Content-Type: text/plain; charset="utf-8"
    Content-Transfer-Encoding: 8bit
    X-Trace: news.onet.pl 1301299333 6959 83.13.244.130 (28 Mar 2011 08:02:13 GMT)
    X-Complaints-To: n...@o...pl
    NNTP-Posting-Date: Mon, 28 Mar 2011 08:02:13 +0000 (UTC)
    User-Agent: 40tude_Dialog/2.0.15.1pl
    Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.misc.samochody:2358909
    [ ukryj nagłówki ]

    Sun, 27 Mar 2011 23:35:38 +0200, Tomasz Pyra

    > W dniu 2011-03-27 21:23, Myjk pisze:
    >
    >>> No to wyjaśnij jeszcze tylko taką rzecz - dlaczego czerwony ma mieć
    >>> pierwszeństwo z art. 25, a nie niebieski z art 22?
    >>> http://img263.imageshack.us/i/skrwr.jpg/
    >>
    >> Ja tak nigdzie nie stwierdziłem. Stwierdziłem, że to są dwie skrajnie różne
    >> sytuacje i nie należy ich porównywać.
    > Ale jest to istotne.

    Jest to istotne, ale w innej sytuacji.
    Tutaj nie ma porónania i PoRD wyraźnie rozdziela te sytuacje.

    > Bo jeżeli twierdzisz, że skręcając w lewo zajmujący "intuicyjnie
    > nieswój" pas ruchu dokonuje się zmiany zajmowanego pasa ruchu w
    > rozumieniu art. 22, a zajmujący "intuicyjnie swój" nie dokonuje zmiany
    > zajmowanego pasa ruchu, to również to samo dotyczy skręcającego w prawo
    > w analogicznej sytuacji.

    Ale zrozum, że KIERUNKI ruchu pojazdów są RÓŻNE.
    To są RÓŻNE sytuacje, które to właśnie regulują
    różne artykuły i ich podpunkty.

    >>>> Tak. Obowiązuje w każdej sytuacji zmiany PASA RUCHU.
    >>> A czerwony jak rozumiem pas ruchu zmienił.
    >> Zmienił, ale...
    > Jeśli zmienił, to nie ma "ale...", bo art. 22 wyłączeń nie posiada.

    W Art. 22. jest mowa o zmianie ruchu pasa jadących w tym samym kierunku
    pojazdów (który raz już to powtarzam?), natomiast Art. 25 mówi o sytuacji w
    której kierunki jazdy są różne -- czy to na prawdę tak trudno pojąć?

    >> Gdyby czerwony jechał prosto, to
    >> niebieski musiałby mu bezwzględnie ustąpić, prawda?
    > Ale to że niebieski musi ustąpić pierwszeństwa, nie oznacza od razu że
    > czerwony nie musi.

    Nie musi, bo Art. 25 wprost mówi, że czerwony skręcając w prawo NIE MUSI
    ustępować pasa pojazdowi jadącemu z innego kierunku. Inna sprawa, że można
    się spokojnie tymi pasami podzielić bez szkody (nawet tej na honorze) dla
    stron.

    > Ale właśnie dlatego całe pisanie o zmianach pasa ruchu jest bez sensu w
    > jednym i drugim wypadku. Bo myślę że najbliżej poprawnego rozwiązania
    > był Tom N zaraz na początku wątku kiedy pisał o art. 3.

    Jak dla mnie mogłoby wcale nie być Art. 3., bo te "zalecenia" chyba dla
    wszystkich są jasne jak słońce, natomiast są inne przepisy, które lepiej
    definiują zachowanie w takiej sytucji.

    > Bo przed sądem mogłoby przejść, gdyby argumentować to tak, że PoRD
    > zostawiając dowolność wyboru pasa jednemu i drugiemu i nie definiując
    > wystarczająco jasno pierwszeństwa,

    Przecież definiuje!

    > zrzucił konieczność zapewnienie bezpieczeństwa na samych kierowców,

    Toć przecież to kierowcom powinno właśnie zależeć na utrzymaniu
    bezpieczeństwa swojego i innych, więc co się tak dziwisz? To, że zostały
    sprządzone PoRD nie zwalnia kierowców z myślenia i ułatwiania sobie życia
    nawzajem.

    > a lewy kierowca zrobił co mógł, bo bardziej
    > w lewo już się pojechać nie dało.

    To prawda, ten z lewej zrobił co mógł, żeby uniknąć kolizji z pojazdem
    który zajechał mu drogę -- niestety nie zawsze się uda zareagować.

    --
    Pozdor Myjk

Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: