    Newsgroups: pl.sci.inzynieria
    From: Marcin Debowski <a...@I...zoho.com>
    Subject: Re: Smar
    <ujhji5$g89$1$Robert_W@news.chmurka.net> <U6Z6N.3976$WH47.3801@fx08.ams1>
    <1...@4...net>
    Date: Tue, 21 Nov 2023 13:01:23 GMT

    On 2023-11-21, J.F <j...@p...onet.pl> wrote:

    > Na czyms sie to musi obracac, chyba, ze myślałes o "rolce" ślizgowej.

    No grafit to chyba ślizgowo? Po co grafit, jeśli miałby się obracać z
    rolką?

    > Ten grafit wydaje mi się nie jest taki głupi ...

    Dlaczego? Dalej nie widzę sensu, ale może czegoś nie chwytam. Bez
    złośliwości to piszę.

    > No wlasnie.

    > Nie wiem, czy tak sie da.
    >
    > Poliamid z dodatkiem grafitu, dla lepszego smarowania?
    > Plastik z włóknami węglowymi dla wzmocnienia?
    >
    > Teflon z grafitem?
    > https://poliamid24.pl/walki-teflon-z-grafitem-brazem
    -weglem/

    > https://poliamid24.pl/pretywalki-poliamidowe/
    > -poliamid modyfikowany dwusiarczkiem molibdenu - PA6 + MoS2
    > -poliamid z olejem syntetycznym - PA6 + olej
    > -poliamid ze smarem wewnętrznym - PA6 + smar
    >

    > https://poliamid24.pl/poliamid-pa-6-g-staly-srodek-s
    marny-odlewany/
    > itp

    Tego jest więcej. Teflon w ceramice, teflon w metalu itp. Ale nie tu
    jest to czego nie rozumiem. Jak to się ma obracać to nie działa jako
    powierzchnia ślizgowa. Jeśli ma się obracać to wręcz ślizgowa być nie
    powinna. No chyba, że wiadomo, że naturalną przypadłością tej
    konstrukcji jest zacieranie się na osi tej rolki i to ma robić za jakiś
    mechanizm bezpieczeństwa?

    A może to ma chronić przed gromadzeniem się ładunku i jednocześnie
    zapewniać lepsza niż goły metal przyczepność?

    --
    Marcin