    From: "J.F" <j...@p...onet.pl>
    Newsgroups: pl.sci.inzynieria
    Subject: Re: Smar
    Date: Wed, 22 Nov 2023 10:14:13 +0100
    <ujhji5$g89$1$Robert_W@news.chmurka.net> <U6Z6N.3976$WH47.3801@fx08.ams1>
    <1...@4...net> <DS17N.7$OAC8.4@fx09.ams1>
    <evxlm0715q3p$.16cc797mk3v90$.dlg@40tude.net>
    <u2b7N.224$FiM3.5@fx08.ams1>

    On Tue, 21 Nov 2023 23:28:26 GMT, Marcin Debowski wrote:

    > Zaraz, bo chyba wiem gdzie się nie rozumiemy. Co tam ma byc grafitowe,
    > ta wewnętrzna tuleja czy okładzina? Ja przyjąłem, że Robert mówu o
    > okładzinie (cylindrze zewnętrznym), a tuleja (to co wystaje) jest
    > metalowa tylko brudna. Jeśli ona jest grafitowa to ok, rozumiem, ale
    > wtedy nie powinna raczej wymagać smarowania.

    Robert pisał, ze całość jest z grafitu.
    Ja na zdjęciu widzę jakby tulejke w środku - nie wiem, czy to inny
    materiał, czy tylko tak obrobione, nie wiadomo po co.
    Hm, taki wystep moze być potrzebny, zeby tylko ta "tulejka" slizgała
    sie po koncówce obejmy mocującej.

    Rolka obraca sie na osi, więc jest sens, aby ta wewnętrzna cześć była
    z grafitu. Albo z innego materiału, który się bedzie dobrze ślizgał po
    metalowej osi.
    Moze być tez całość z grafitu, jesli tak producentowi lepiej/taniej.

    J.