  • 51. Data: 2019-01-04 18:43:49
    Temat: Re: Spalanie mały gofnopojazd
    Od: Peter <p...@o...pl>

    W dniu 2019-01-02 o 00:17, PiteR pisze:

    > Może jak się dojeżdza 30km do pracy to się uzbiera.

    ale temat jest "gównopojazd z dużym spalaniem czy to norma?"

    no bo jeśli nie to bo huja te 3 cylindry??? przy 4 to chodziło
    przynajmniej tak że buda się nie trzęsła na światłach :D

    to moj pierwszy VW, wszyscy nadają na fiaty że to graty ale panda2 przy
    fox to limuzyna i to bardzo oszczędnam, jeżdże również yariską 2 69KM
    benzyna i powiem że wydaje mi się nawet gorsza od FOXa LOL

    miałem stilo 1.6 benzyna 115KM i jak dojeżdżałem do pracy to spalanie
    wychodziło 10 zimą nooo ale tam była jakaś moc i przyjemność a tu
    toczenie się i niewiele mniej

    nie chodzi o to że patrzę na spalanie bo czy 5 czy 8 to przeżyję ale
    czy ten samochód jest sprawny czy to norma czy szukać usterki?

    BTW czy jest jakaś beznyna która w mieście w zimie pali 5-6?

  • 52. Data: 2019-01-04 18:56:24
    Od: p...@g...com

    --BTW czy jest jakaś beznyna która w mieście w zimie pali 5-6?

    No ile można ? Każde miejskie tyle spali o ile będziesz ekonomicznie jeździł ;-)
    Podejrzewam że przy PSJ nawet np. octavia 1.2 tyle wyciąga czyli problemem nie jest
    auto tylko kierowca

  • 53. Data: 2019-01-04 19:13:23
    Od: Myjk <m...@n...op.pl>

    Fri, 4 Jan 2019 18:43:49 +0100, Peter

    > BTW czy jest jakaś beznyna która w mieście w zimie pali 5-6?

    Tak jak napisałem Mitsu Spacestar 1.2 mojej żonie pali 5, także w zimie.
    Ale tylko mojej żonie, bo mnie ciężko wykręcić mniej niż 7. Po prostu chcę
    tym jak najszybciej dotrzeć na miejsce i w końcu wysiąść. :P

    --
    Pozdor
    Myjk

  • 54. Data: 2019-01-04 21:31:20
    Od: "Przemyslaw P." <p...@g...com>

    Poprzednie auto żony, czyli P206 1.6 110KM paliło ok 6.5~7l w mieście, podobnie w
    trasie,Były też wersje 1.1, ale tam to bym nie odważył się wsiąść :).
    Teraz jeździ dalej w rodzinie, podejrzewam że spalanie może spaść nawet do 5l, bo
    kierowca nie przekracza 90km/h nawet na S, a na autostrady nie wjeżdża, muszę
    podpytać przy okazji ile mu to teraz pali...

  • 55. Data: 2019-01-04 23:04:37
    Od: Cavallino <c...@k...pl>

    W dniu 04-01-2019 o 18:43, Peter pisze:

    > BTW czy jest jakaś beznyna która w mieście w zimie pali 5-6?

    Skuter.
    Ale nie bierz takiego powyżej 50 ccm, bo może się nie udać. ;-)

    P.S.
    Nawet CC900 nie paliło 5l w mieście, więc nie liczyłbym na to że coś
    dużo większego, cięższego i mocniejszego spali mniej.

  • 56. Data: 2019-01-05 09:32:47
    Od: Mateusz Viste <m...@n...pamietam>

    On Fri, 04 Jan 2019 12:31:20 -0800, Przemyslaw P. wrote:
    > Poprzednie auto żony, czyli P206 1.6 110KM paliło ok 6.5~7l w mieście,
    > podobnie w trasie,Były też wersje 1.1, ale tam to bym nie odważył się
    > wsiąść :).

    Te obecne 3-cylindrowe silniki od Renault (SCe i TCe, ale szczególnie te
    pierwsze) są ponoć mocno oszczędne. Producent podaje 4.5l/100 w trasie i
    5.9l w mieście dla 1.0 SCe (73KM), przy czym kosztuje to śmieszne
    pieniądze. Sam się zastanawiam czy nie wziąć takiego cudaka jako drugi
    samochód.

    Mateusz

  • 57. Data: 2019-01-05 09:44:01
    Od: p...@g...com

    1.2 TSI spełnia te wymagania a także 1.4 z odłączaniem cylindrów tylko trzeba jeździć
    spokojnie ;-) na autostradzie 120-130 km/h to wynik w granicach 6l

  • 58. Data: 2019-01-20 13:53:27
    Od: Peter <p...@o...pl>

    W dniu 2019-01-01 o 14:16, Peter pisze:
    > Nabyłem jako drugi pojazd używanego VW FOX 2011 1.2 40KW 55KM
    >
    > W mieście spalanie wyszło mi 8.5
    > Pojechałem na autostradę, zrobiłem trasę 300km (110-120km/h) i spalanie
    > wyszło mi 7.25

    zmieniłem na mniejsze opony z 205/45/R16 na 185/60/R15 i wyszło 7.1 na
    identycznej trasie więc uj z tym gównem

  • 59. Data: 2019-01-20 15:53:12
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Dnia Sun, 20 Jan 2019 13:53:27 +0100, Peter napisał(a):

    > zmieniłem na mniejsze opony z 205/45/R16 na 185/60/R15 i wyszło 7.1 na
    > identycznej trasie więc uj z tym gównem

    A dlugosc trasy wziales z googla czy z licznika ?

    Bo te nowe opony sa wieksze, nieduzo, 2%, ale o tyle mniej powinien
    licznik zliczyc.
    I juz spalanie rosnie 2%. A ze spadlo .. to moze razem stawiaja 4%
    oporow ?

    J.

  • 60. Data: 2019-01-20 16:53:53
    Od: Peter <p...@o...pl>

> [...]
    > licznik zliczyc.
    > I juz spalanie rosnie 2%. A ze spadlo .. to moze razem stawiaja 4%

    ta sama trasa, ten sam dystrybutor, tankowanie, ten sam styl jazdy ten
    sam postój, oczywiście że z googla, nowe opony są o 3% większe od
    średniej nominału (uwzględnione)

    temperatura była o 3 stopnie niższa, ruch na autostradzie podobny albo
    nawet większy, wtedy jechałem w nowy rok rano, a dzisiaj jechałem w
    niedziele niepracującą rano, trasa Kraków Dębica Kraków 301 km

    ale poczytałem o tym gownopojezdzie i faktycznie w prędkościach
    autostradowych spalanie rośnie logarytmicznie :D

    tz jakbym jechał 140 wyszło by 10litrów/100

    podsumowując:
    opony 205/45/R16 autostrada 110/h 7.25
    opony 185/60/R15 autostrada 110/h 7.1