eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plGrupypl.misc.samochodySpalił się spaliniakRe: Spalił się spaliniak
  • Path: news-archive.icm.edu.pl!news.icm.edu.pl!.POSTED.77-255-196-147.dynamic.inetia.p
    l!not-for-mail
    From: Pixel(R)?? <m...@p...onet.pl>
    Newsgroups: pl.misc.samochody
    Subject: Re: Spalił się spaliniak
    Date: Wed, 12 Feb 2025 14:02:04 +0100
    Organization: A.P.Z.
    Message-ID: <voi656$lmrq$1@news.icm.edu.pl>
    References: <9562au0lhstb$.dlg@myjk.org> <vofiqj$l47$1@news.chmurka.net>
    <vofk7m$jca$1@news.chmurka.net> <vofkdg$l47$2@news.chmurka.net>
    <voft1v$1rbmo$1@dont-email.me> <vogeo0$dsm$1@news.chmurka.net>
    <vohgas$27de1$1@dont-email.me> <vohtl8$l9q7$1@news.icm.edu.pl>
    <voi1i5$27fvv$3@dont-email.me>
    Mime-Version: 1.0
    Content-Type: text/plain; charset=UTF-8; format=flowed
    Content-Transfer-Encoding: 8bit
    Injection-Date: Wed, 12 Feb 2025 13:02:30 -0000 (UTC)
    Injection-Info: news.icm.edu.pl;
    posting-host="77-255-196-147.dynamic.inetia.pl:77.255.196.147";
    logging-data="711546"; mail-complaints-to="u...@n...icm.edu.pl"
    User-Agent: Mozilla Thunderbird
    Content-Language: pl
    In-Reply-To: <voi1i5$27fvv$3@dont-email.me>
    Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.misc.samochody:2728542
    [ ukryj nagłówki ]

    W dniu 12.02.2025 o 12:44, Jacek pisze:

    >> No fakt, gaśnicą elektryka nie ugasisz.
    > Jakbyś się chwile zastanowił to może byś uniknął napisania
    > generalizującej głupoty. Ale czego oczekiwać po dzisiejszej młodzieży...
    > 1. Elektryki palą się o rząd rzadziej niż spaliniaki.

    Jest ich procentowo znacznie mniej :)

    > 2. Pożary elektryków tylko w części, mniej więcej w połowie to pożary
    > głównej baterii i tych gaśnicą podręczną nie ugasisz, z oczywistych
    > przyczyn. Podobnie jak rozszczelnionego i palącego się baku z benzyną.

    Zapominasz o dieslu. Nie mniej, pożar baterii przy kolizji z
    krawężnikiem/kamieniem w BEV jest bardziej prawdopodobny niż u benzynowca.

    > 3. Kolejne przypadki  pożarów elektryków to zaprószenia ognia niemające
    > nic wspólnego z rodzajem napędu a raczej z obecnością tekstyliów oraz
    > niedopałków wewnątrz i do gaszenia tych można z sensem użyć podręcznej
    > gaśnicy.

    Tak, dlatego gaśnica jest potrzebna wszędzie.

    >  4. Pozostałe przypadki to pożary wynikające z zapalenia się poprzez
    > zwarcie instalacji elektrycznej obsługującej światła, klakson,
    > wycieraczki, radio itp która jest skopiowana z reguły ze spaliników
    > łącznie z ołowiowym ( a przynajmniej dodatkowym) akumulatorem do jej
    > obsługi. Ten rodzaj pożarów występuje jednakowo często i w BEV i ICE i
    > gaszenie podręczną gaśnicą udaje się tylko w części przypadków.

    Problem jedynie taki, że przy zwarciu instalacji w spalinowym pojeździe,
    da się ugasić pożar gaśnicą a mały akumulator nie pali się tak, jak
    bateria przy BEV, podczas zwarcia.

    > 5. Jeśli teraz weźmiesz pod uwagę punkty 2-4 i zestawisz je z punktem 1
    > to dostrzeżesz że  bak z benzyną powoduje o rząd większe zagrożenie niż
    > bateria pod podłogą.

    Bzdurysz. Wszystkie pożary spalinowych/benzynowych to krótka piłka, bo
    można je ugasić w miarę szybko. Elektryki płoną dłużej i potrzeba
    znacznie więcej jednostek i CZASU do ugaszenia takiego pożaru. W wielu
    krajach obecnie stosuje się specjalne kontenery do gaszenia, czego nie
    robi się przy pojazdach spalinowych.

    Stąd moja dygresja, że samochody elektryczne, powinny mieć taki kontener
    na wyposażeniu + gaśnica dodatkowo :)

    Na koniec, najpierw zaprzeczasz faktom a później jesteś ZA, zdecyduj się :)

    --
    Pixel(R)??

Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: