    Newsgroups: pl.comp.programming
    Date: Mon, 11 Jan 2021 08:41:48 -0800 (PST)
    <5ff1ad9d$0$511$65785112@news.neostrada.pl> <rssb7d$1im$1@dont-email.me>
    <5...@g...com>
    <rssorl$a7$1@dont-email.me>
    <8...@g...com>
    <rt17c2$sju$1@dont-email.me>
    <f...@g...com>
    <rt2n1n$p3j$1@dont-email.me>
    <5...@g...com>
    <rt4oer$b83$1@dont-email.me>
    <f...@g...com>
    <rt82ve$lqf$1@dont-email.me>
    <4...@g...com>
    <rtat2k$abn$1@dont-email.me>
    <4...@g...com>
    <rtcqjk$53e$1@dont-email.me>
    <6...@g...com>
    <rtfc4i$v3f$1@dont-email.me>
    Subject: Re: Spieszmy się kochać Windows
    From: Maciej Sobczak <s...@g...com>

    > Super. To wiele wyjaśnia.

    Twórcy tego standardu też nie mają, patrz niżej.

    > A jeśli sa z nim niezgodne, tak fundamentalnie?

    To nie zrobisz jednolinijkowej "abstrakcji". Plączesz się w argumentach.

    > Nie. Bo to nie działa w tą stronę. Musisz mieć pełny POSIX aby nazywać
    > to "POSIX".

    I tu znowu (a raczej wciąż) się mylisz.
    Praktyka stosowania podzbiorów (czegokolwiek) jest tak powszechna, zwłaszcza w
    embedded, że branża nawet znalazła sobie seksowne określenie na to: profil. Różne
    rzeczy definiuje się dla wielu "profili", właśnie po to, żeby zaadresować różnice w
    zakresie wspieranej funkcjonalności.
    I tak POSIX został podzielony na profile, z czego PSE51 jest najprostszym,
    zakładającym istnienie jednego, ale być może wielowątkowego procesu, bez systemu
    plików. To jest opisane w POSIX 1003.13-2008, który jest płatny, ale ślad tego
    znalazłem tutaj:

    https://www.opengroup.org/testing/testsuites/POSIXPr
    ofiles.htm

    Wizualizacja jest w slajdzie 17 tutaj:

    https://www.opengroup.org/austin/docs/austin_279.pdf

    Czyli PSE51 to jest profil POSIX stworzony właśnie po to, żeby odzwierciedlić
    istniejącą praktykę w postaci prostych RTOSików na mikrokontrolery. Jeżeli nadal
    uważasz, że POSIX nie nadaje się do embedded, bo tam nie ma np. systemu plików, to
    "you are not even wrong".
    Wracając, PSE51 pozwala systemom takim jak FreeRTOS mieć API POSIX. No, chyba że
    autorzy koniecznie nie chcą. Ale jest kilka systemów, których autorzy chcieli:

    https://unix.stackexchange.com/questions/431999/is-t
    here-an-open-source-posix-pse51-compliant-rtos

    > POSIX bez pipes to nie POSIX.
    > Możesz sobie użyć tego "subset". To dalej nie POSIX.

    Zamknijmy ten rozdział już. Masz wystarczająco dużo materiałów.

    > Proszę:
    >
    > Mam jedną rurę. Jedne deskryptor do zapisu i jeden do odczytu.
    > Zrób dwa wątki piszące do tego samego deskryptora do zapisu.
    > Określ jakie dane będą lądować po drugiej stronie.

    Jeżeli to jest UB, to mogę określić dowolnie. I zweryfikować to, co założyłem. Albo
    powiedzieć, że tej funkcjonalności w ogóle nie ma. I jej nie weryfikować, bo nie ma
    po co.
    Podobnie jak np. z wyjechaniem poza tablicę w C++.

    > 2: Zwołaj ::read i loscią dancyh większą niż SSIZE_MAX (dozwolone).

    To samo.

    > A ci co zaczeli na januszowym Linuxie?

    Oni mogą przenieść swoje programy na inne systemy.

    > To by nigdy nie wystarowali.

    Sam pisałeś, że każdy ma swoje własne doświadczenia.

    > Ale oni nie są to tego stopnia głupi żeby nie mieć abstrakcji na to
    > FreeTROS. Naprawdę, ludzie nie są aż tak głupi.

    I tu też się mylisz... Niestety.

    > Ale pytam o Windowsy współczesne.

    A jak pisałem wcześniej o współczesnych Macach to się rzucałeś że kiedyś komuś coś
    przestało działać. No i?
    Ocena ryzyka jest częścią decyzji biznesowej. Jak komuś pasuje robić projekt embedded
    z Windowsem (czy z czymkolwiek innym, co nie spełnia żadnych standardów) w środku, to
    jego problem.

    > Przez wiele lat nie mieli tych powodów.

    Więc skoro przez wiele lat nie trzeba się nigdzie przesiadać, to o czym rozmawiamy?
    Najwyraźniej o problemie, którego nie ma.