-
X-Received: by 10.31.49.86 with SMTP id x83mr2453764vkx.0.1519095376439; Mon, 19 Feb
2018 18:56:16 -0800 (PST)
X-Received: by 10.31.49.86 with SMTP id x83mr2453764vkx.0.1519095376439; Mon, 19 Feb
2018 18:56:16 -0800 (PST)
Path: news-archive.icm.edu.pl!news.icm.edu.pl!news.nask.pl!news.nask.org.pl!news.unit
0.net!peer02.am4!peer.am4.highwinds-media.com!peer03.iad!feed-me.highwinds-medi
a.com!news.highwinds-media.com!q21no2689506qtn.1!news-out.google.com!o9ni700qte
.1!nntp.google.com!q21no2689502qtn.1!postnews.google.com!glegroupsg2000goo.goog
legroups.com!not-for-mail
Newsgroups: pl.sci.inzynieria
Date: Mon, 19 Feb 2018 18:56:16 -0800 (PST)
In-Reply-To: <p6eoe9$661$1@node2.news.atman.pl>
Complaints-To: g...@g...com
Injection-Info: glegroupsg2000goo.googlegroups.com; posting-host=121.160.223.252;
posting-account=s_knbgoAAABnjazG523hnYRJDlH9qW0F
NNTP-Posting-Host: 121.160.223.252
References: <p6bsu1$gmk$1@node2.news.atman.pl>
<e...@g...com>
<p6c2bm$p4v$1@node1.news.atman.pl> <5ApiC.25143$G94.20014@fx13.ams1>
<p6e35l$h2g$3@node2.news.atman.pl> <lCwiC.66148$Ag7.30845@fx23.ams1>
<p6eb9b$vga$1@node1.news.atman.pl> <RHyiC.20350$vF2.15680@fx20.ams1>
<p6egmd$5br$1@node1.news.atman.pl>
<5a8ade19$0$665$65785112@news.neostrada.pl>
<p6eoe9$661$1@node2.news.atman.pl>
User-Agent: G2/1.0
MIME-Version: 1.0
Message-ID: <a...@g...com>
Subject: Re: Sprężyna płaska, stabilność
From: Konrad Anikiel <a...@g...com>
Injection-Date: Tue, 20 Feb 2018 02:56:16 +0000
Content-Type: text/plain; charset="UTF-8"
Content-Transfer-Encoding: quoted-printable
X-Received-Body-CRC: 1977937921
X-Received-Bytes: 3678
Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.sci.inzynieria:40377
[ ukryj nagłówki ]W dniu poniedziałek, 19 lutego 2018 23:54:02 UTC+9 użytkownik Piotr Wyderski napisał:
> J.F. wrote:
>
> > Tak nawiasem mowiac, to pole magnetyczne bardzo wrazliwe na szczeliny i
> > te 1.5mm to bardzo duzo ... tylko trzeba inaczej mierzyc :-)
>
> To prawda, ale szkoda wysiłku na magnetometrię: hallotron
> i kawałek blachy elegancko załatwiają sprawę. Obawiałem się
> tylko tego, by blacha nie polubiła swojego nowego kształtu,
> ale Konrad daje 300 stopni zapasu...
Nawet trochę więcej, ale szczerze mówiąc to nie wiem ile dokładnie. Austenity mają
pierwsze istotne objawy pełzania przy 425C, ale to przy czasie do zerwania rzędu 300
tysięcy godzin i naprężeniu niewiele niższym od doraźnej granicy plastyczności.
Znaczy w bardziej realnych warunkach można podejść z temperaturą wyżej, oby tylko
mieć zapas w naprężeniu i czasie. Żyletka to stal martenzytyczna, czyli zasadniczo
lepsza na pełzanie od austenitów, ale HGW jaki to konkretnie stop. Skoro może i
lepsza, ale nie wiadomo o ile, to ostrożnie założyłem że niewiele lepsza, czyli te
425C powinno być bezpieczną granicą. Chociaż tak na prawdę to te martenzyty zaczynają
pełzać przy trochę niższych temperaturach niż austenity, ale po pierwsze wytrzymają
nawet sto razy więcej czasu do zerwania, a po drugie przy dużo większym naprężeniu.
Więc jak chcesz mieć zupełną pewność, to weź blaszkę z jakiegoś niemagnetycznego
stopu, np 304 albo 316. Może to nie mieć żadnego znaczenia, ale wiesz, nikt nie
opublikował wykresu "minimum time to rupture" dla żyletek, więc gwarancji dać nie
mogę :-)
Następne wpisy z tego wątku
- 20.02.18 10:35 Piotr Wyderski
Najnowsze wątki z tej grupy
- Genialna toaleta Urobot, automatycznie badająca mocz i kał z Taiwanu
- Re: Co roku przez turbiny wiatrowe ginie nawet półmiliona ptaków
- Re: Co roku przez turbiny wiatrowe ginie nawet półmiliona ptaków
- Re: Ząbki się spaliły jak wiejskie, drewniane stodoły sprzed 50 lat
- Kup szybko nową ładowarkę do smartfona
- Trybik
- Re: W USA już miliony mieszkają w swoich samochodach
- Nowa tarcza do telefonu
- Spotkania z Ariane De Rotschild, szefową Iluminatów, Księżniczką Hiszpanii Leonor
- Upadłość i zwolnienia [w Diorze, która była pol prod. głośników - przyp. JMJ]
- Re: Recykling akumulatorów
- Martwy satelita nadał sygnał po dziesięcioleciach
- Re: Elon właśnie gada, że za rok będzie 1.000.000 autonomicznych samochodów w Ameryce
- Re: Auto miało pozostać na wstecznym biegu zwłączonym silnikiem. Kiedy kobieta ponownie wsiadła do pojazdu, mogło dojść do tragicznej pomyłki - zamiast wcisnąć hamulec, niefortunnie nacisnęła pedał gazu.
- Re: Auto miało pozostać na wstecznym biegu zwłączonym silnikiem. Kiedy kobieta ponownie wsiadła do pojazdu, mogło dojść do tragicznej pomyłki - zamiast wcisnąć hamulec, niefortunnie nacisnęła pedał gazu.
Najnowsze wątki
- 2025-07-23 Rzeszów => Spedytor Międzynarodowy <=
- 2025-07-23 Lublin => ERP Implementation Consultant (AP Module) <=
- 2025-07-23 Środa Wielkopolska => SAP FI/CO Internal Consultant <=
- 2025-07-23 Warszawa => Inżynier oprogramowania .Net <=
- 2025-07-23 Kraków => Kotlin Developer <=
- 2025-07-23 Żerniki => Dyspozytor Międzynarodowy <=
- 2025-07-23 Warszawa => Java Developer <=
- 2025-07-23 Wrocław => Konsultant wdrożeniowy (systemy controlingowe) <=
- 2025-07-22 Genialna toaleta Urobot, automatycznie badająca mocz i kał z Taiwanu
- 2025-07-22 Thunderbird i dysk...
- 2025-07-22 Warszawa => Programista Full Stack .Net <=
- 2025-07-22 Warszawa => Software .Net Developer <=
- 2025-07-22 Warszawa => Asystent ds. Sprzedaży i Rozwoju Klienta <=
- 2025-07-22 Warszawa => Sales Assistant and Customer Development Specialist <=
- 2025-07-22 antyfaszystka