eGospodarka.plGrupypl.misc.elektronikaŚrodowisko programistyczne Eclipse - czy u Was tez to tak nie dziala? › Re: Środowisko programistyczne Eclipse - czy u Was tez to tak nie dziala?
    From: "Pszemol" <P...@P...com>
    Newsgroups: pl.comp.programming,pl.misc.elektronika
    Subject: Re: Środowisko programistyczne Eclipse - czy u Was tez to tak nie dziala?
    Date: Wed, 5 Aug 2009 11:11:10 -0500

    "Jacek Czerwinski" <...@...z.pl> wrote in message
    news:h5ca40$2nu$1@news.onet.pl...

    > Nakładkę do Eclipsy ... zgaduję że za drobną dodatkową opłatą ;) i w
    > stosunku do kilku zer ceny 'nakładka' brzmi obraźliwie...

    Nic podobnego - software jest dostępny do ściągnięcia za darmo
    z witryny Altera.com :-) Całe środowisko przychodzi w pakiecie
    zawierającym właśnie IDE Eclipse, biblioteki, kompilatory itp itd.
    Bez licencji jesteś w stanie używać wszystkiego do pisania kodu i
    jedyne w czym będziesz ograniczony to produkcja binarek do
    programowania.

> [...]
    > prawdopodobnie dokonują mocnej walki ze źródłami (o koszcie czasowym
    > podobnym do kompilacji co się czuje), tworzą jakieś tymczasowe struktury
    > itd. Na najlepszych z nich szybkość podpowiadania zaledwie zbliża się do
    > (nota bene) Eclipse użytej do Javy. Ale Java to język, gdzie po
    > zastanowieniu specjalnie utrącono preprocesor i kilka innych właściwości,
    > również z podobnych powodów.
    >
    > Bardzo często w C++ wyłączam 'udogodnienia' (np na Borlandzie zawsze) bo
    > więcej wkurza niż pomaga lub przełączam tylko na życzenie.

    Podpowiadanie nazw symboli to rzeczywiście już luksus, czego
    nie wymagam nawet - ale okienko z listą funkcji było już 20 lat
    temu w dosowym edytorze dla programistów BRIEF...
    Nie wiem jak tamten radził sobie z nazwami funkcji obkładanymi
    warunkową kompilacją preprocesora, ale myślę że je olewał i mimo
    wykluczenia w danej konfiguracji definicji je wyświetlał na liście.

    Nie mam akurat zainstalowanego żadnego MS Visuala, bo tam też
    jest lista funkcji z pliku źródłowego otwartego w edytorze...
    Ciekawe jak się ta lista w MS Visualu zachowuje pod kątem preprocesora.

    > Jakby pomyśleć dłużej, wymyśliłbym kontrprzykład do tej idei (ale mi się
    > nie chce). Np. niektóre symbole np. TRUE/FALSE min/max by w ogóle nie
    > istniały bez preprocesora, inne by istniały pod innymi nazwami.
    >
    > Nie dość że nie pomagam a przypuszczam, to na marginesie dodam złośliwie
    > że w sursach pisanych przez elektroników makra C są często użyte bez
    > zrozumienia a nawet w sposób groźny dla życia (przykład moja maszynka do
    > golenia). Jeśli producent pochodzi z tych kręgów, to ho ho .... wszystko
    > możliwe.

    Sam fakt że golarka może mieć jakiś software wydaje się być groźne dla życia
    ;-)
    Swoją drogą nie widzę nic złego w użytej przeze mnie metodzie segmentacji
    kodu aby pracował na dwu róznych platformach sprzętowych... Na jednej
    z nich kod ma chodzić w całości na drugiej - duze jego fragmenty są usunięte
    jako że hardware tego nie wspiera - po co ma kod wisieć i zajmować pamięć.
    Problem w tym, że IDE ukrywa mi tą część kodu warunkowego co nieco wkurza
    :-(