eGospodarka.plGrupypl.comp.pecetStare pamięcie SDRAM DIMM 168pin 3,3V 133MHz a chipset 82430TX, obługa pamięci 133MHz na magistrali 66MHz › Re: Stare pamięcie SDRAM DIMM 168pin 3,3V 133MHz a chipset 82430TX, obługa pamięci 133MHz na magistrali 66MHz
    From: "Eneuel Leszek Ciszewski" <p...@c...fontem.lucida.console>
    Newsgroups: pl.comp.pecet
    Subject: Re: Stare pamięcie SDRAM DIMM 168pin 3,3V 133MHz a chipset 82430TX, obługa
    pamięci 133MHz na magistrali 66MHz
    Date: Mon, 15 Nov 2021 02:01:01 +0100

    "zhbick" 618cc968$0$530$6...@n...neostrada.pl

    > dostępna połowa pamięci w przypadku, gdy moduły RAM miały
    > klocki po jednej tylko stronie, niedostępna część pojemności
    > w przypadku mieszania

    O inne strony tam chadzało. Chętni zapewne znajdą info w Googlach...

    Mam 4 DIMMy DDR po 256MB -- które nie mają problemu ,,jednostronności''.
    Mam też jakieś (może mają ten problem; nie pamiętam ich pojemności)
    różne inne DDR...

    Za DIMM 128MB DDR na przełomie tysiącleci płaciłem tysiąc pln.

    W drugiej połowie 2008 r. za kilka DDR po 256MB zapłaciłem ~pół
    stówki pln. Tak długo pertraktowałem, że przywędrowały po czasie,
    to znaczy nikły miałem z nich pożytek... Sprzedawca (z Allegro)
    długo ustalał tę stronniczość, choć nie było od początku żądnych
    wątpliwości, o które DDR mi chadza... Zapłaciłem z góry...

    Te, z którymi nie było problemów, w skrócie określano
    mianem -- 'do BXa'. Dobrze pamiętam czy źle? [mam dobrą
    pamięć czy zła?] Akurat nie miałem BXów, ale właśnie te
    DIMMy były mi potrzebne do moich dwóch płyt...

    Takie też (czyli 'do BXa') DIMMy DDR oferował sprzedawca
    -- chyba dlatego został przeze mnie wybrany spośród wielu
    innych sprzedawców...

    -=-

    Przełom tysiącleci to koniec 1999r. i początek 2000 roku;
    XXI wiek zaczyna się dopiero 2001 rokiem...

    [zwykły, żydowski problem -- liczenie od zera czy od jedynki...
    Chrystus teraz przybędzie na świat:
    pierwszy raz -- jak twierdzą żydzi
    czy
    drugi raz -- jak twierdzą chrześcijanie;
    z powodu tej właśnie numeracji toczone były: wojny,
    prześladowania, holokausty... zaś sami chrześcijanie
    walczyli o kierunek poprawnej modlitwy:
    z prawej na lewą -- jak czynią znak krzyża prawosławni
    czy
    z lewej na prawą -- jak czynią znak krzyża rzymscy katolicy;
    spierając się o tę prawidłowość także wylano sporo ludzkiej
    krwi, ale że kiedyś nie było 500+ itp. oprogramowania -- nie
    troszczono się marnotrawstwem tego płynu...]

    -=-

    Dwie maszyny (WXP, którego teraz używam i Manjaro)
    wirtualne młócą swoimi partycjami -- ciężko pisać
    pod WXP, ale pod Linuxem niemal stale niczego nie
    widać, choć GPartEd pracuje, bo czasami ;) coś
    sensownego pokazuje...

    Do tego 64W10 na rzeczywistym komputerze usiłuje ;) zaktualizować
    się... Jakżesz pokochałem ;) te nieustające aktualizacje W10...

    Obydwa mechaniczne dyski rzeczywistego komputera od dawna zajęte na 100%...

    Linuxy (chadza ich naraz sporo) też często aktualizują się,
    ale mniej z ich aktualizacjami kłopotu...

    --