  • Data: 2016-05-24 18:16:00
    Temat: Re: Start agregatu z lodówki bez PTC
    Od: "ACMM-033" <v...@i...pl> szukaj wiadomości tego autora

    news:57446843$0$641$65785112@news.neostrada.pl...
    > Użytkownik "ACMM-033" napisał w wiadomości grup

    > Hm, tak sobie licze - cieplo topnienia 334kJ/kg, 5 litrow, 1.6 MJ,
    > no, 100W * 4.5h, albo 0.45kWh jak kto woli.
    > Brzmi mierzalnie, choc wolalbym tam zapakowac 10l w butelkach.
    > I kamere ?

    Może, tylko musimy uwzględnić to, że woda może w zamrażarce ulec
    przechłodzeniu... może lepiej termometr...?
    Zrobiłem prosty eksperyment - woda zmrożona do minus 10, zimą, na mur
    betonowy, czekam... przez dobrą minutę nadal ciekła, dmuchałem delikatnie,
    by kropelka się poruszała, nie chciała zamarznąć... dalej ciekła. Zwykła
    kranówa, kapnięta delikatnie na niezbyt nawet czysty murek... Dopiero jak
    dotknąłem kropli, natychmiast zamarzła. Więc ciepło topnienia/krzepnięcia
    możemy przegapić...?

    > Ale to tak z zasady dzialania wynika - silnik kreci az temperatura w
    > srodku spadnie ponizej progu, cieplo czy zimno - prog ten sam.

    Z tego, co mi się obiło o uszy, jak temperatura zewnętrzna wyjdzie poza
    jakiś próg, z jednej, czy drugiej strony, to skuteczność procesu pogarsza
    się...?

    > Prawdopodobnie wszystkie podzespoly made in Asia, w Polsce tylko montaz
    > koncowy ...

    Z pewnością. Ale pokazuje to, że niezbyt należy wierzyć tabliczce Made In
    coś-tam.

    > Choc ponoc LG pozwala folie na ekran przykleic (polaryzacyjna ?) ... a
    > moze nawet ja wyprodukowac - bo obok fabryki LG stoi jakas Toshiba
    > Chemicals ...

    Pewnie tak, choć w sumie też nie pomnę, czy matrycę mam LG, czy Szajsunga,
    bo i takie, i takie były, jak szukałem. A też mi się nie chce tego rozkręcać
    sprawdzić, co tam na płocie napisano i z jakiego powodu facet sobie drzazgę
    wbił w palec... Najważniejsze, że nie ma ani jednego badpiksela, jak i
    matryca jest matowa, więc walące mi słonko nie przeszkadza w odczycie. Także
    ten komfort, że full HD bez skalowania. Chciałbym 3200x1800 nabyć, ale
    takich po prostu nie ma. Więc zostanie 1920x1200 (cieszę się, że nie x1080).

    --
    Wyindywidualizowaliśmy się
    z rozentuzjazmowanego tłumu