  • Data: 2010-03-29 15:58:59
    Temat: Re: Starzenie się benzyny - mieszanki
    Od: Sebastian Sawicki <f...@s...edu.pl> szukaj wiadomości tego autora

    Leszek Kowalski said the following on 29.03.2010 15:39:
    > Witam !!
    >
    > Mam w plastikowym pojemniku trochę gotowej mieszanki benzyny z olejem do
    > dwusówów (konkretnie do piły spalinowej). Zastanawia mnie, czy taka
    > mieszakna się starzeje i może mieć niekorzystny wpływ na silnik? Niby koszt
    > zrobienia nowej mieszanki jest znikomy, ale szkoda wylewać (nawet ciężko się
    > pozbyc takiej benzyny). Mieszanka jest zrobiona około rok temu.
    >
    > Więc wlać do piły i spalić, czy pozbyć się?

    stihl zaleca nie trzymac mieszanki dluzej niz miesiac.
    Malo tego, zaleca aby wypalic cale paliwo tak az pila zgasnie, bo
    pozostawione paliwo powoduje twardnienie membran w gazniku.
    Choc wiem, ze pare osob zrobilo juz taki test i po zimie odpalali
    pilarke na starym paliwie. Pila przezyla.
    Pily maja dosyc wysrubowane parametry, mieszanka ma dosyc malo oleju
    wiec ja chyba bym nie ryzykowal, chyba ze pila chinska.

    Ja takie paliwo wlewam do ciagniczka ogrodniczego ('79 rocznik), jemu
    nic nie zaszkodzi :)
    S.