  • Data: 2010-03-29 19:56:17
    Temat: Re: Starzenie się benzyny - mieszanki
    Od: KJ Siła Słów <K...@n...com> szukaj wiadomości tego autora

    J.F. pisze:

    > Wydaje mi sie ze stare samochody i motocykle mogly rzadziej tankowac
    > :-)

    zapewne, ale tez nie krecily sie nascie tysiecy obr/min.

    > Ale nie wiadomo czy te 1:500 nie zaszkodzi katalizatorowi ..

    tez nie wiem, ale mozna zalac na 2 raty i wyjdzie 1 na 1000, to juz
    chyba da rade spalic bez szkody dla katalizatora :-)

    > A moze przed uzyciem dolac po prostu swiezego oleju ?

    Z punktu widzenia smarowania OK, ale co robia te produktami rozkladu
    oleju w benzynie w trakcie spalania ?
    Nie znam sie, ale IMO jest szansa ze conajmniej beda zarzucac swiece.

    Tak czy inaczej 2 litry starej mieszanki dla pily lancuchowej to pewnie
    godzina pracy przy potencjalnie niepewnym smarowaniu - wystarczy zeby
    zatrzec lub mocno zuzyc tlok/cylinder.

    Byc moze jest tez tak ze raz na rok taki manewr nie ma wplywu, a
    producenci przestrzegaja przed permamentnym uzywaniem dlugo stojacej
    mieszanki.
    Bo w paktyce latwiej jest zatankowac kanister na stacji, dolac olej i
    niech czeka niz odmierzac male porcje benzyny przy tankowaniu i
    odmierzac olej wprost do baku.

    KJ