-
Data: 2010-04-06 16:34:47
Temat: Re: Statecznik elektroniczny T8 i zapłon rury
Od: "ar_c" <a...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora
[ pokaż wszystkie nagłówki ]> Po pierwsze. Rury posiadają żarniki, które wstępnie rozgrzewają rurę w
> celu ich zapłonu. Nie ma to nic wspólnego z wydłużeniem żywotności rur, bo
> same rury z racji ich konstrukcji mają żywotność bardzo dużą. Pierwszym i
> ostatnim zadaniem tych włókien jest umożliwienie zapalenia świetlówki przy
> niższym napięciu zasilającym.
> Nietety najbardziej newraligicznym elementem, który ulega uszkodzeniu w
> takiej rurze i powoduje, ze rura jest do wyrzucenia to jest właśnie to
> włókno żarzące. W przypadku tradycyjnego układu zapłonowego spalenie się
> takiego włókna powoduje, że rura jest wyrzucana.
Wlasnie - ale problemem zywotnosci przy tradycyjnym ukladzie nie pochodzi z
idei podgrzewania skrętek, tylko z tego, ze ich podgrzewanie jest
niekontrolowane, bo decyduje o tym bimetal w starterze.
Zaplonnik elektroniczny wysyla probkujace impulsy juz od momentu wlaczenia,
czyli czas podgrzania jest mniej wiecej staly.
> Co do zaczerniania rury wewnątrz to faktycznie występuje takie zjawisko,
> ale występuje ono przede wszystkim wtedy, kiedy włókno jest żarzone i rura
> jest odpalana. Zjawisko to jest o wiele mniejsze przy rurach, które nie
> posiadają wstępnego żarzenia, a odpalane są na zimno wyższym napięciem.
Akurat odwrotnie. Te odpalane na zimno maja bardziej okopcone, niz te na
cieplo. Jak ktos nie wierzy, to zapraszam na forum www.lighting-gallery.pl,
tam sa udostepnione zdjecia takich zjawisk.
> Ponadto układ odpalający rurę bez wstępnego żarzenia potrafi pracować na
> rurach, które mają przepalone wlókna i to właśnie jest wykładnikiem
> żywotności rur.
I tu rowniez nie prawda. Mam kilka statecznikow odpalajacych "od razu".
Mimo, ze odpalaja od razu, potrzebują zamknietego obwodu przez te skretki.
Co prawda obwod zamyka kondensator (albo i takze termistor PTC dla tych z
podgrzewaniem wstepnym), ale on tworzy rezonans z dlawikiem, celem zaplonu.
Takze bez podpiecia 4 drutow do swietlowki, rura na "zimnym" stateczniku nie
odpali.
> Argumentami przemawiającymi przeciwko układom elektronicznym tj.
> przetwornicom podwyższającym napięcie zasilające rury jest fakt, że układy
> te lubią się często uszkadzać, głównie za sprawą wysychających
> kondensatorów elektrolitycznych
To akurat nie problem dla nawet przeciętnego elektronika.
Najnowsze wątki z tej grupy
- Thunderbird i dysk...
- opornosc falowa
- Bateria 9V 6F22, alkaliczna v cynkowa, samorozładowanie, bateria wysokiej trwałości do miernika
- Tani zakup z ali?
- w czasach LED komary mają ciężko
- walizka z kodami
- Rejestrator temperatur - termopara, siec
- Router LTE z możliwością zmian MTU
- Fajny film widziałem...
- Jaka ładowarka sieciowa do Iphona?
- Taśma izolacyjna do prac elektrycznych
- Recenzja 3.1A ;) w 6 gniazdach...
- Re: Recenzja 3.1A ;) w 6 gniazdach...
- Re: Recenzja 3.1A ;) w 6 gniazdach...
- Re: Recenzja 3.1A ;) w 6 gniazdach...
Najnowsze wątki
- 2025-07-25 Warszawa => Konsultant Wiodący SAP PP <=
- 2025-07-25 Re: Brawo !!! Osy chronione w Niemczech. Za usunięcie gniazda grozi mandat
- 2025-07-25 cudzoziemiec bez biletu
- 2025-07-25 Gdynia => Sales Executive / KAM <=
- 2025-07-25 Inżynierzy z prawomocnym...
- 2025-07-25 Łódź => Mainframe (z/OS, Assembler) Developer <=
- 2025-07-25 Warszawa => Inżynier oprogramowania .Net <=
- 2025-07-25 Kraków => Senior Fullstack Engineer (Low-Code Platform) <=
- 2025-07-25 Skrobanie
- 2025-07-25 Lublin => Konsultant ds. Wdrożeń ERP (moduł FK) <=
- 2025-07-25 Warszawa => Senior Frontend Developer (React + React Native) <=
- 2025-07-25 Re: Boeing Bad Dream (Koszmar) Liner rozbity w Delhi ...
- 2025-07-24 Re: Wypadek kolejowy na stacji Wiesiółka- analiza tragicznego zdarzenia z czerwca 2001 roku.
- 2025-07-23 Re: Tysiące wypadków na niebezpiecznych przejazdach kolejowych a Polskie Linie Kolejowe nic nie robią odlat, bo kierowca pociągu nie ginie
- 2025-07-23 Re: Tysiące wypadków na niebezpiecznych przejazdach kolejowych a Polskie Linie Kolejowe nic nie robią odlat, bo kierowca pociągu nie ginie