-
Path: news-archive.icm.edu.pl!news.icm.edu.pl!newsfeed.pionier.net.pl!feeder.erje.net
!1.eu.feeder.erje.net!newsfeed.xs4all.nl!newsfeed8.news.xs4all.nl!85.12.16.68.M
ISMATCH!peer01.ams1!peer.ams1.xlned.com!news.xlned.com!peer02.fr7!futter-mich.h
ighwinds-media.com!news.highwinds-media.com!newsfeed.neostrada.pl!unt-exc-02.ne
ws.neostrada.pl!unt-spo-b-01.news.neostrada.pl!news.neostrada.pl.POSTED!not-for
-mail
From: "J.F." <j...@p...onet.pl>
Newsgroups: pl.misc.elektronika
References: <pu0rvd$pb7$1@node1.news.atman.pl>
<2...@g...com>
<pu10tp$ug1$1@node1.news.atman.pl>
<4...@g...com>
<pu1mu1$kbp$1@node1.news.atman.pl>
<8...@g...com>
In-Reply-To: <8...@g...com>
Subject: Re: Sterownik AVT3166
Date: Mon, 3 Dec 2018 04:59:57 +0100
MIME-Version: 1.0
Content-Type: text/plain; format=flowed; charset="UTF-8"; reply-type=original
Content-Transfer-Encoding: 8bit
X-Priority: 3
X-MSMail-Priority: Normal
Importance: Normal
X-Newsreader: Microsoft Windows Live Mail 16.4.3528.331
X-MimeOLE: Produced By Microsoft MimeOLE V16.4.3528.331
Lines: 69
Message-ID: <5c04aa73$0$501$65785112@news.neostrada.pl>
Organization: Telekomunikacja Polska
NNTP-Posting-Host: 82.143.187.50
X-Trace: 1543809651 unt-rea-a-02.news.neostrada.pl 501 82.143.187.50:60094
X-Complaints-To: a...@n...neostrada.pl
X-Received-Bytes: 3980
X-Received-Body-CRC: 1006544588
Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.misc.elektronika:738606
[ ukryj nagłówki ]Użytkownik "Zenek Kapelinder" napisał w wiadomości grup
dyskusyjnych:8f2f3767-7760-4c8a-b7a2-7f18156919bc@go
oglegroups.com...
>Nie przesadzil tylko odporny na wiedze jest.
>Akumulator samochodowy nie potrzebuje zadnych impulsow czy innych
>udziwnien.
Ale nie wiesz, czy nie pomaga.
Zobaczone kiedys w sieci: specjalnie dobrana czestotliwosc skutecznie
odsiarcza akumulator.
Naciaganie ? Byc moze ...
https://ieeexplore.ieee.org/document/8096328
https://batteryuniversity.com/learn/article/sulfatio
n_and_how_to_prevent_it
komentarze sa ciekawe
>W samochodzie tego nie ma i w nim potrafi latami dzialac.
>Zeby jeszcze akumulator trzy tysiace kosztowal ale kosztuje 200
>zlotych.
>Za tyle kupilem na poczatku roku akumulator do mastera.
Jakis oszukany :-)
>Akumulator potrzebuje prostownika skladajacego sie z transformatora i
>prostownika. Z tym ze transformator ma dawac takie napiecie ze na
>podlaczonym akumulatorze napiecie nie wzrosnie ponad 14,5V chociaz
>bezpieczniej bedzie 14,2V.
A tak sie nie da, bo szczytowe w sinusoidzie jest wieksze.
Ale to akurat dobrze
https://batteryuniversity.com/learn/article/water_lo
ss_acid_stratification_and_surface_charge
>Mozna sie oczywiscie zabawic i isc na calosc. Tak tez zrobilem i ze
>starego regulatora napiecia alternatora wymontowalem elektronike i
>podlaczylem w prostowniku.
P.S. cytat z linku powyzej
The majority of desulfation product merchants make the claim that
batteries become sulfated with age. There is not a single battery
manufacturer who agrees with this - saying batteries wear out due to
positive plate corrosion and shedding.
I have personally tested ways of de-corroding and de-sulfating
batteries. I found both can be made to work.
There are many hundreds of battery manufacturers around the world. If
there is one who makes batteries that last longer, curiously, no one
could care less.
That is because the overwhelming majority of people who purchase
batteries will buy only the least expensive batteries. Automobile
manufacturers are interested only in rock bottom price. Motorists are
either looking for convenience or for the best price when they need a
replacement. Batteries are a commodity. Batteries are a grudge buy.
Manufacturers have no option. Make cheap batteries or perish. That is
the battery business dynamic. The consumer, not the manufacturer,
decides how long batteries last.
I have found pulsing works, in terms of desulfation, up to a point. It
is ineffective on deeply sulfated batteries. Cadmium is slightly
better. Switching the charger on and off, plus cadmium, for three
weeks or longer seems to be the best."
Ale to nie sa jedyne zastosowania akumulatorow.
J.
Następne wpisy z tego wątku
- 03.12.18 05:12 J.F.
- 03.12.18 05:39 Zenek Kapelinder
- 03.12.18 07:12 J.F.
- 03.12.18 10:31 Marek
- 03.12.18 11:37 J.F.
- 03.12.18 11:58 Queequeg
- 03.12.18 12:36 Marek
- 03.12.18 12:40 J.F.
- 03.12.18 12:45 J.F.
- 03.12.18 14:05 Zenek Kapelinder
- 03.12.18 14:50 sirapacz
- 07.12.18 23:16 Queequeg
Najnowsze wątki z tej grupy
- Thunderbird i dysk...
- opornosc falowa
- Bateria 9V 6F22, alkaliczna v cynkowa, samorozładowanie, bateria wysokiej trwałości do miernika
- Tani zakup z ali?
- w czasach LED komary mają ciężko
- walizka z kodami
- Rejestrator temperatur - termopara, siec
- Router LTE z możliwością zmian MTU
- Fajny film widziałem...
- Jaka ładowarka sieciowa do Iphona?
- Taśma izolacyjna do prac elektrycznych
- Recenzja 3.1A ;) w 6 gniazdach...
- Re: Recenzja 3.1A ;) w 6 gniazdach...
- Re: Recenzja 3.1A ;) w 6 gniazdach...
- Re: Recenzja 3.1A ;) w 6 gniazdach...
Najnowsze wątki
- 2025-07-23 Gdańsk => Programista Delphi <=
- 2025-07-23 Gdańsk => Programista Mainframe (z/OS, Assembler) <=
- 2025-07-23 Warszawa => Starszy inżynier DevOps (AWS) <=
- 2025-07-23 Gdańsk => Mainframe (z/OS, Assembler) Developer <=
- 2025-07-23 Kraków => Senior Fullstack Engineer (Low-Code Platform) <=
- 2025-07-23 Wrocław => Senior Key Account Manager IT <=
- 2025-07-23 Trójmiasto => Head of Social Media <=
- 2025-07-23 Rzeszów => Spedytor Międzynarodowy <=
- 2025-07-23 Lublin => ERP Implementation Consultant (AP Module) <=
- 2025-07-23 Środa Wielkopolska => SAP FI/CO Internal Consultant <=
- 2025-07-23 Warszawa => Inżynier oprogramowania .Net <=
- 2025-07-23 Kraków => Kotlin Developer <=
- 2025-07-23 Żerniki => Dyspozytor Międzynarodowy <=
- 2025-07-23 Warszawa => Java Developer <=
- 2025-07-23 Wrocław => Konsultant wdrożeniowy (systemy controlingowe) <=