    From: "J.F." <j...@p...onet.pl>
    Newsgroups: pl.misc.samochody
    Subject: Re: Stoczenie się z górki na hamulcach, czyja wina?
    Date: Mon, 8 Feb 2021 18:03:14 +0100

    Użytkownik "Arnold Ziffel" napisał w wiadomości grup
    oterville.invalid...
    >Kiedyś w sieci krążył taki filmik. "Ale urwał". Pewnie wszyscy
    >widzieli
    >już z kilkanaście razy.

    >https://www.youtube.com/watch?v=IBFz7G2YfgI

    >Kto jest winny w takiej sytuacji? Podjazd pod górkę, nie udaje się
    >podjechać, hamulce w podłodze, samochód mimo tego ześlizguje się z
    >górki i uderza w coś (lub co gorsza w kogoś, ale raczej mam na myśli
    >uderzenie w inny samochód, ewentualnie w słup).

    >Czy winny jest kierujący, czy zarządca drogi?

    Ja tam nie wiem, ale wiem, ze zarzadca tak latwo swojej winy nie uzna
    :-)

    Pytanie co na to sad ... winy kierowcy brak, wiec inni poszkodowani
    naprawiaja ze swojego AC/kieszeni ?

    >Czy sytuacja zmienia się, gdy kierujący nie dopilnował stanu
    >technicznego
    >(np. jeździ na letnich oponach, ma złe ciśnienie w oponach, itd.)?

    No, z oponami byloby ciekawe, ale na razie n/zakazu nie ma.

    >Tzn. bardziej interesuje mnie procedura na miejscu, czy zwykłe
    >oświadczenie o winie i regres, czy nie przyznajemy się do winy (bo
    >przecież nie mogliśmy zrobić w tej sytuacji nic, nie było w tym
    >żadnej
    >naszej winy ani żadnego paragrafu, pod który dałoby się to podpiąć,
    >nie
    >przekroczyliśmy prędkości, to droga była źle odśnieżona) i wzywamy
    >policję, od której nie przyjmujemy mandatu.

    Policjanci beda usilowali mandat wcisnac.
    No chyba, ze musza pilnowac willi prezesa, to moze telefonicznie
    wytlumacza, ze oni tam nie maja nic do roboty, wiec nie przyjada.

    J.