  • 1. Data: 2021-02-08 16:49:54
    Temat: Stoczenie się z górki na hamulcach, czyja wina?
    Od: a...@h...invalid (Arnold Ziffel)

    Kiedyś w sieci krążył taki filmik. "Ale urwał". Pewnie wszyscy widzieli
    już z kilkanaście razy.

    https://www.youtube.com/watch?v=IBFz7G2YfgI

    Kto jest winny w takiej sytuacji? Podjazd pod górkę, nie udaje się
    podjechać, hamulce w podłodze, samochód mimo tego ześlizguje się z
    górki i uderza w coś (lub co gorsza w kogoś, ale raczej mam na myśli
    uderzenie w inny samochód, ewentualnie w słup).

    Czy winny jest kierujący, czy zarządca drogi?

    Czy sytuacja zmienia się, gdy kierujący nie dopilnował stanu technicznego
    (np. jeździ na letnich oponach, ma złe ciśnienie w oponach, itd.)?

    Co w takiej sytuacji? Wzywa się policję, która kieruje sprawę do sądu i
    przed sądem powołuje się zarządcę drogi? Może spisuje się oświadczenie,
    przyznaje się do winy i najwyżej potem walczy o regres od zarządcy drogi?

    Co z uszkodzeniami w samochodzie, który się stoczył (gdy nie ma AC)? Kto
    to pokrywa? Zarządca drogi? Jaka jest procedura?

    Tzn. bardziej interesuje mnie procedura na miejscu, czy zwykłe
    oświadczenie o winie i regres, czy nie przyznajemy się do winy (bo
    przecież nie mogliśmy zrobić w tej sytuacji nic, nie było w tym żadnej
    naszej winy ani żadnego paragrafu, pod który dałoby się to podpiąć, nie
    przekroczyliśmy prędkości, to droga była źle odśnieżona) i wzywamy
    policję, od której nie przyjmujemy mandatu.

    --
    Gdy dziewczyna powiedziała mi, że będę ojcem, od razu zacząłem myśleć o
    imieniu. Wybrałem Carlos i osiedliłem się w Meksyku.

  • 2. Data: 2021-02-08 18:03:14
    Temat: Re: Stoczenie się z górki na hamulcach, czyja wina?
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Arnold Ziffel" napisał w wiadomości grup
    oterville.invalid...
> [...]

    >uderzenie w inny samochód, ewentualnie w słup).

    >Czy winny jest kierujący, czy zarządca drogi?

    Ja tam nie wiem, ale wiem, ze zarzadca tak latwo swojej winy nie uzna
    :-)

    Pytanie co na to sad ... winy kierowcy brak, wiec inni poszkodowani
    naprawiaja ze swojego AC/kieszeni ?

    >Czy sytuacja zmienia się, gdy kierujący nie dopilnował stanu
    >technicznego
    >(np. jeździ na letnich oponach, ma złe ciśnienie w oponach, itd.)?

    No, z oponami byloby ciekawe, ale na razie n/zakazu nie ma.

> [...]
    >przekroczyliśmy prędkości, to droga była źle odśnieżona) i wzywamy
    >policję, od której nie przyjmujemy mandatu.

    Policjanci beda usilowali mandat wcisnac.
    No chyba, ze musza pilnowac willi prezesa, to moze telefonicznie
    wytlumacza, ze oni tam nie maja nic do roboty, wiec nie przyjada.

    J.

  • 3. Data: 2021-02-08 18:46:12
    Od: Shrek <...@w...pl>

    W dniu 08.02.2021 o 18:03, J.F. pisze:

    > Pytanie co na to sad ... winy kierowcy brak, wiec inni poszkodowani
    > naprawiaja ze swojego AC/kieszeni ?

    Nie musi być "wina". Mógł się po prostu sam stoczyć, zapalić, cokolwiek
    - z OC sprawcy idzie.

    --
    Shrek

  • 4. Data: 2021-02-08 18:52:34
    Od: K <n...@e...com>

    On 08/02/2021 15:49, Arnold Ziffel wrote:
> [...]
    > uderzenie w inny samochód, ewentualnie w słup).
    >
    > Czy winny jest kierujący, czy zarządca drogi?

    Wg prawa nie wiem ale sie wypowiem: moim zdaniem kolejna bezmyslna
    zlotowa, ktora sie pcha do gory w imie zasady "ja nie dam rady?"

  • 5. Data: 2021-02-08 19:09:13
    Od: Cavallino <C...@k...pl>

    W dniu 08-02-2021 o 16:49, Arnold Ziffel pisze:
> [...]
    > uderzenie w inny samochód, ewentualnie w słup).
    >
    > Czy winny jest kierujący, czy zarządca drogi?

    Ale o co pytasz?
    Czy mandat dostanie, czy pójdzie z jego OC?
    Z OC zapłaci, mandatu może nie dostanie.

  • 6. Data: 2021-02-08 19:10:09
    Od: Cavallino <C...@k...pl>

> [...]
    >
    > Ja tam nie wiem, ale wiem, ze zarzadca tak latwo swojej winy nie uzna :-)
    >
    > Pytanie co na to sad ... winy kierowcy brak, wiec inni poszkodowani

    Nie - odpowiedzialność sprawcy jest na zasadzie ryzyka, a nie winy.
    Naprawa innych aut pójdzie z jego OC.

  • 7. Data: 2021-02-09 01:02:17
    Od: RadoslawF <r...@g...com>

    W dniu 2021-02-08 o 18:46, Shrek pisze:

    > Nie musi być "wina". Mógł się po prostu sam stoczyć, zapalić, cokolwiek
    > - z OC sprawcy idzie.

    Sam sobie zaprzeczasz.
    Skoro płaci "OC sprawcy" to musi być wina.

    Pozdrawiam

  • 8. Data: 2021-02-09 05:57:12
    Od: Shrek <...@w...pl>

    W dniu 09.02.2021 o 01:02, RadoslawF pisze:

    > Sam sobie zaprzeczasz.
    > Skoro płaci "OC sprawcy" to musi być wina.

    Nie musi być. Pomyśl chwilę.

    --
    Shrek

  • 9. Data: 2021-02-09 07:36:44
    Od: RadoslawF <r...@g...com>

    W dniu 2021-02-09 o 05:57, Shrek pisze:

    > Nie musi być. Pomyśl chwilę.

    Może jednak ty.
    Skoro jest sprawca to jest i winny.

    Co więcej znam praktykę sądową. Musi być winny jeśli doszło
    do wypadku. W opisanym przypadku winnym będzie sprawca.
    Nie dostosował prędkości do warunków drogowych.

    Pozdrawiam

  • 10. Data: 2021-02-09 10:39:32
    Od: LordBluzg(R) <m...@p...onet.pl>

> [...]
    > przekroczyliśmy prędkości, to droga była źle odśnieżona) i wzywamy
    > policję, od której nie przyjmujemy mandatu.

    "Funkcjonariusze przypominają, że kierowca nie jest zobowiązany
    wyłącznie do przestrzegania ograniczeń prędkości. W kodeksie ruchu
    drogowego znajdują się bowiem inne wytyczne odnośnie tempa jazdy.

    Zgodnie z obowiązującymi przepisami kierujący jest obowiązany jechać z
    prędkością zapewniającą panowanie nad pojazdem, z uwzględnieniem
    warunków, w jakich ruch się odbywa, a w szczególności: rzeźby terenu,
    stanu i widoczności drogi, stanu i ładunku pojazdu, warunków
    atmosferycznych i natężenia ruchu. Ponadto powinien wziąć pod uwagę
    również inne czynniki m.in.: umiejętności i doświadczenie w kierowaniu
    pojazdami, stres, zmęczenie czy zażywane leki.

    Czytaj więcej:
    https://www.wyborkierowcow.pl/mandat-za-jazde-z-dozw
    olona-predkoscia-kiedy-jest-to-mozliwe/
    "

    Mandat dostaniesz ale możesz skarżyć zarządcę drogi.

    --
    LordBluzg(R)
    <<<Pasek Grozy TVPiS>>>