    From: sirapacz <n...@s...pl>
    Newsgroups: pl.comp.pecet,pl.misc.elektronika
    Subject: Re: Syczący zasilacz w starym PC
    Date: Sat, 24 Apr 2021 13:59:03 +0200
    Sender: g...@n...wsisiz.edu.pl

    > Stąd kilka pytań:
    > 1) Źródłem problemu jest ten powoli puchnący kondensator, czy to jedynie
    > objaw współtowarzyszący innej, poważniejszej przyczynie?
    > 2) Warto próbować naprawiać ten zasilacz, czy szukać innego na Allegro?
    > 3) Jeśli szukać innego, to jakiego. Bo coś mi się wydaje, że współczesne
    > nie bardzo nadają się do komputerów z tamtej epoki - w międzyczasie
    > zmieniło się zapotrzebowania na prąd na poszczególnych liniach
    > zasilających.

    Jeśli zasilacz ma oznaczenia lc-235 albo podobne z 230, 235 czy 240 w to
    jest to zasilacz ze spapranej wersji. Zdychał w nich kondensatorek
    umieszczony za blisko radiatorów, odpowiadający m.in. za regulację
    napięcia zasilającego scalaka odpowiedzialnego za sterowanie zasilaczem.
    Jak przekraczał dopuszczalne, scalak się jarał ogniem a wszystko co było
    za zasilaczem też. Zostawały same blachy po takiej awarii.

    może ci też ćwierkać jakaś cewka