    From: LordBluzg(R)?? <m...@p...onet.pl>
    Newsgroups: pl.misc.elektronika
    Subject: Re: System home asistant - trochę inaczej.
    Date: Sun, 26 Mar 2023 23:23:24 +0200
    <tvq9og$cfn$1$titanus@news.chmurka.net>

    W dniu 26.03.2023 o 22:25, titanus pisze:

    > Czy jeśli do zarządzania HA dostanie TYLKO zespół niepowiązanych
    > zwykłych przekaźników, kontraktronów i styczników wykonawczych będzie to
    > można uznać za smart home ?

    Oczywiście. Dlaczego? Bo to odróżnia systemy oparte na tradycyjnych
    rozwiązaniach a integracja elementów wykonawczych i centralne
    zarządzanie to nic innego jak SH. Dopiero tutaj pojawiają się nazwy HA w
    sensie różnych rozwiązań.
    [...]
    > ...ale to jest nadal nie to o co pytałem w wątku głównym.

    Ależ jest. Ty chcesz sam zbierać biblioteki, robić sobie www dla każdego
    przekaźnika bo...masz jakieś niesprecyzowane pretensje do twórców
    różnych "Sonoff, Tyua, Domoticz" itp.

    Supla daje Ci jedynie wolne od wszystkiego oprogramowanie do
    kontrolerów, do których podłączasz czujniki czy przekaźniki czy co tam
    chcesz. Część hardwarowa nie ma nic wspólnego z Supla ale Supla jako
    gotowy soft może pracować rozdzielnie jak i w oparciu o CU. Po prostu,
    masz gotowe GUI z dostępem przez przeglądarkę i tyle. Gdzie będziesz
    zbierał te dane, też zależy od Ciebie jak i nimi sterował. Myk polega na
    tym, że jeśli będziesz chciał to rozbudować dalej, to znów masz jakieś
    gotowe elementy w sensie oprogramowania czy dostęp do źródła i sam
    wybierasz włącznie z oprogramowaniem CU.

    Swoją Suplę oparłem o ESP32 czy Wemos, użyłem czujników dostępnych w
    sklepie i zbudowałem sobie cały system smart bez zakupu urządzeń z już
    wgraną Supla, czyli to, co zawarłeś na początku.

    Wgrałem Supla i korzystam z chmury jednak bo mi wygodniej i mam P2P bo
    całość wisi na LTE na działce ROD na akumulatorze z PV i potrzebuję mieć
    tam dostęp zdalny, który mam przez apkę bo jestem tam raz na jakiś czas
    i cała automatyka odbywa się bez mojego udziału ale jeśli chcę czymś
    sterować to używam telefonu jak pilota do TV.

    Wisi na tym cały alarm, kilka czujników temperatury, wilgotności,
    woltomierze amperomierze, system kontroli wiatraka, sterowanie pompami
    do oczka wodnego, sterowanie kamerami, czujki ruchu, kontaktrony itp.

    Podzieliłem to w sumie na dwa ESP32, gdzie jeden zajmuje się wszystkim
    oprócz wiatraka a drugi ESP32 obsługuje wiatrak.

    Całość spięta i realizowana jest w zależnościach: od deszczu, czasu,
    wilgotności, wiatru, temperatury, stanu akumulatora, ruchu, wschodu i
    zachodu słońca i co tam jeszcze sobie wymyślisz w skali zmian i reakcji
    na nie.

    Jeszcze raz. Niczego nie kupiłem w sensie gotowca "z systemem" i są to
    elementy ogólnie dostępne bez wskazania na "system".

    Gdybym nie miał tam problemów z zasilaniem, ustawiłbym własną "chmurę"
    (czyli CU) a że router LTE (Huawei) posiada "wpięcie" VPN to bym w domu
    postawił sobie VPN i połączenie przychodzące/klient realizowane jest od
    strony LTE (czyli niepubliczy/zmienne IP) z działki i mam w tym momencie
    własne P2P. Obca chmura w sumie mi nie przeszkadza a że jest darmowa to
    pasuje :)

    W domu też mam różne rozwiązania Supla i też są w tej apce ale nie tak
    rozbudowane jak na działce (głównie sterowanie piecem).

    Wydaje mi się, że masz chyba 15 min na poczytanie czym jest Supla.

    Albo pisz swoją Supla i nazwij to jak chcesz :) Ja bym jednak otwartych
    drzwi nie wyważał.

    --
    LordBluzg(R)??
    <<<?i? ć?d?? i Putina i ęjcaredefnoK>>>